More stories

Googles nieuwe Enhanced Ecommerce voor Analytics onder de loep

Vorige week kondigde Google aan dat Enhanced Ecommerce voor Google Analytics officieel uit bèta is en daarmee voor iedereen beschikbaar. Google noemt Enhanced Ecommerce geoptimaliseerde e­-commerce. E-­commerce handelaren hebben met het gebruik hiervan nog meer tools in handen gekregen om inzicht te krijgen in het gedrag van bezoekers en klanten op hun webwinkel. Maar wat kan je er dan mee?

Analytics

Helft bezoekers TEDxGroningen gebruikte iBeacon

De helft van de bezoekers van TEDxGroningen die de congres-app installeerde, gebruikte iBeacon-technologie om zijn mening over presentaties te geven.

Customer Experience

eBay test toverspiegels bij Rebecca Minkoff

eBay heeft magische spiegels geïnstalleerd in winkels van Rebecca Minkoff in New York en San Francisco. Die tonen de laatste kledingstukken en suggereren ook uiteenlopende combinaties. Is de keuze gemaakt, dan wordt de kleding naar het pashokje gebracht.

Customer Experience

(Emerce Engage) B2U: het nieuwe maatwerk voor klanten

s een omslag gaande in het marketingvak. De vroeger strikt gevolgde business to business (B2B) of business to consumer (B2C) strategie raakt over zijn houdbaarheidsdatum. Focussen op de actuele behoefte van iedere individuele klant – zakelijk of privé – is de komende jaren een grote uitdaging. Drukwerkdeal.nl maakt sinds een half jaar de omslag naar B2U: business to you. Sylvia Vroklage praat er volgende week over, op Emerce Engage.

B2B Digital

Microsoft en Yahoo behandelen de eerste ‘vergeetverzoeken’

In navolging van Google geeft ook Microsofts Bing nu gehoor aan het zogenoemde recht om vergeten te worden. Bing heeft inmiddels de eerste zoekresultaten verwijderd.

Marketing

Kijk uit voor CRM-vervuiling

Volgens berekeningen van Gartner werd vorig jaar niet minder dan 20,4 miljard dollar besteed aan klantrelatiesoftware (CRM). CRM is het hart van veel digitale ontwikkelingen bij bedrijven, en dus onmisbaar, maar Martin Doyle van DQ Global waarschuwde een dezer dagen weer eens voor een behoorlijk venijnig CRM-virus: degraderende datakwaliteit. Naarmate de tijd vordert wordt het CRM systeem minder betrouwbaar en minder efficiënt.

Customer Service

Usabilla nu ook voor e-mails en mobiel

Usabilla is bekend als praktische tool voor continue feedback op de gebruikersvriendelijkheid van websites. Nu is er ook een tool voor e-mails: “Standaard weet je de opening en click rates, maar wat vinden je ontvangers nou echt van je e-mail? Wij zorgen voor een emotional rating”, vertelt CEO Marc van Agteren.

E-mailmarketing

Infographic: Welke kanalen voor de juiste contentstrategie?

Het jargon vliegt je tegenwoordig om de oren: wat is ook maar weer het verschil tussen earned, owned en paid media? En welke kanalen zet je nu precies in voor content promotie? Deze infographic van Column Five legt het helder uit.

Contentmarketing

Europese privacywaakhonden willen toestemmingsverplichting fingerprinting

Ook voor device fingerprinting, identificatie aan de hand van de eigenschappen of technische specificaties van gebruikte apparaten, zou toestemming van gebruikers moeten worden gevraagd. Dat vindt een adviesgroep van Europese privacywaakhonden.

Analytics

Primera vernieuwt website

Retailer Primera heeft zijn website vernieuwd. Met behulp van e-commercebureau ISM eCompany is een ontwerp gemaakt dat nog niet volledig responsive is, maar wel al beter functioneert op de tablet.

Marketing

Webhelp Nederland neemt branchegenoot over

Webhelp Nederland, onderdeel van de Webhelp Group, neemt R Systems Europe over, een specialist in onder meer CRM-oplossingen. Klanten zijn IKEA en Philips.

Customer Service

Google Play eindelijk in Cuba

Google gaat zijn webwinkel Google Play en een gratis versie van Google Analytics beschikbaar stellen aan de Cubanen. In Cuba heeft maar een kwart van de bevolking toegang tot internet.

Analytics

Relevantere advertenties met realtime metadata

Startup RelevancyData belooft echt relevante advertenties bij video’s. Hoe gaan ze dat waarmaken? “Onze technologie is in staat gezichten, logo’s, objecten, muziek en emotie te herkennen. Daar kunnen we direct een passende advertentie aan toevoegen”, legt Michal Hubschmann uit.

Marketing

Yandex lanceert minimalistische browser

De Russische zoekgigant Yandex heeft een browser voor Windows en MacOS X ontwikkeld met een opvallend minimalistisch ontwerp. Veel menu’s zijn onzichtbaar gemaakt.

Marketing

‘Verban klantenservice niet naar het web’

Bedrijven maken een belangrijke fout door klantenondersteuning volledig naar het internet of sociale media te verplaatsen en traditionele kanalen af te danken. Die waarschuwing gaf Alexander van Deursen van UT Twente mee aan de bezoekers van het Social Service Congres gisteren in Nieuwegein.

Customer Service