More stories

Adverteerders eisen maatregelen tegen klikfraude

Een aantal Amerikaanse bedrijven, waaronder MillerCoors en AIG, heeft zijn advertentiecontracten aangescherpt. Zij willen ‘onomstotelijk bewijs’ dat de advertenties zijn bekeken door mensen, en niet door bots.

Marketing

Havas/Boondoggle versterkt creatieve directie

Het gefuseerde Havas/Boondoggle Amsterdam wordt vanaf 1 april versterkt met twee nieuwe creatief directeuren, Nils Taildeman en Menno Schipper, beide afkomstig van DDB & Tribal Amsterdam.

Creative

Adobe helpt Microsoft met nieuwe browser

Adobe Systems helpt Microsoft met de ontwikkeling van zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, maar wellicht een andere naam zal krijgen. Zo zal Adobe technologie worden toegevoegd waardoor sites er wat gelikter uit kunnen zien.

Marketing

Televisieattributie: hoe online performance profiteert van televisie

In 2014 werd er wederom meer televisie gekeken dan ooit: gemiddeld ruim tweehonderd minuten per dag. Het medium blijft dus zeer relevant voor adverteerders. En niet alleen voor branding, maar ook steeds meer voor het realiseren van online interactie. Het monitoren van het online-effect van een televisiereclame kan tegenwoordig namelijk real time.

Attributie

Emerce publiceert Digital Marketing Guide

Op zoek naar een bureau dat een nieuwe online campagne voor je kan maken? Emerce publiceert daarom de Digital Marketing Guide, een gevarieerde gids vol actuele cases met presentatie van de bureaus.

Campagnes

Facebook Messenger open voor ontwikkelaars

Facebook stelt zijn Messenger-dienst open voor ontwikkelaars. Komende week kondigt het sociale netwerk een samenwerking aan met twintig apps op zijn F8 Developer Conference in San Francisco.

Facebook

22 onmisbare tools voor marketing automation

Marketing automation komt met enorme beloftes op het gebied van conversie en leadgeneratie. Alleen is het speelveld van deze sector voor veel marketeers nog behoorlijk diffuus. Wat moet eigenlijk wel of niet tot dit gebied worden gerekend? Zakenblad Forbes noemt 22 softwarepakketten en diensten die bedrijven verder kunnen helpen. De lijst is niet compleet.

Marketing

Facebook wil exclusief nieuws in tijdlijn

Facebook gaat zelf nieuws in de tijdlijn van gebruikers zetten. Daartoe onderhandelt het sociale netwerk met The New York Times, The Guardian, BuzzFeed en National Geographic.

Facebook

Tesco onderhandelt over nieuwe reclamepartner

De Britse supermarkt Tesco is op zoek naar een nieuwe reclamepartner. Naast IPGs Initiative zijn WPPs MediaCom en ZenithOptimedia in de race voor het contract.

Creative

Digital als het primaire kanaal van interactie

Volgens Tiffany St. James van Transmute is digitale transformatie het grootste buzzword van dit jaar. “Het gaat erom dat mensen de voorkeur hebben voor digitale diensten ten opzichte van andere kanalen. Digital is dan het primaire kanaal van interactie”, stelt St. James.

Dialogue Marketing

Tam Tam koopt Supersteil

Internetbureau TamTam heeft branchegenoot Supersteil overgenomen. Tam Tam krijgt hiermee een kwaliteitsbureau in eigen gelederen en positioneert zich voor de eerste buitenlandse stappen.

Marketing

Consument wil online controle

Van zorgen om privacy en een hang naar online anonimiteit focust de consument zich nu steeds meer op het verbergen of veranderen van zijn online footprint. 57 procent van de consumenten zegt zelf te willen kiezen hoe lang gedeelde info online blijft staan. Controle, dat is wat de online consument wil.

Analytics

Afmeldlink e-mail grootste bron marketingklachten

In 2014 kwam een recordaantal van 232 meldingen en consumentenvragen binnen bij het online klachtenloketwww.privacywaarborg.nl. 80 procent daarvan ging over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. De DDMA Privacy Autoriteit heeft dit bekendgemaakt in haar Privacy Waarborg Jaarverslag 2014. Veel van deze meldingen zijn opgelost, nadat DDMA contact zocht met het bedrijf in kwestie.

E-mailmarketing

Big Data in vizier van Nederlandse bedrijven, maar nog weinig richting

Een groot deel van de Nederlandse organisaties heeft concrete plannen voor Big Data-projecten in 2015. Dat blijkt uit onderzoek van hostingbedrijf Rackspace. Toch is de noodzakelijke kennis niet echt aanwezig.

Analytics

Nieuwe zoekmachine toont buzz rond merken

BuzzTalk lanceert met Buzzcovery.com naar eigen zeggen een unieke zoekmachine die ‘betekenis’ moet geven aan online zoekresultaten. De semantische zoektechnologie geeft aan wat er is gebeurd rond bijvoorbeeld een merk, evenement, thema, persoon of industrietak.

Analytics