More stories

Afmeldlink e-mail grootste bron marketingklachten

In 2014 kwam een recordaantal van 232 meldingen en consumentenvragen binnen bij het online klachtenloketwww.privacywaarborg.nl. 80 procent daarvan ging over een niet-werkende afmeldhyperlink bij e-mailnieuwsbrieven. De DDMA Privacy Autoriteit heeft dit bekendgemaakt in haar Privacy Waarborg Jaarverslag 2014. Veel van deze meldingen zijn opgelost, nadat DDMA contact zocht met het bedrijf in kwestie.

E-mailmarketing

Big Data in vizier van Nederlandse bedrijven, maar nog weinig richting

Een groot deel van de Nederlandse organisaties heeft concrete plannen voor Big Data-projecten in 2015. Dat blijkt uit onderzoek van hostingbedrijf Rackspace. Toch is de noodzakelijke kennis niet echt aanwezig.

Analytics

Nieuwe zoekmachine toont buzz rond merken

BuzzTalk lanceert met Buzzcovery.com naar eigen zeggen een unieke zoekmachine die ‘betekenis’ moet geven aan online zoekresultaten. De semantische zoektechnologie geeft aan wat er is gebeurd rond bijvoorbeeld een merk, evenement, thema, persoon of industrietak.

Analytics

Stappenplan (CBP) Instellen Privacy Instellingen Google Analytics

De Eerste Kamer heeft ingestemd met de aangepaste cookiewet. Hiermee is het beleid met betrekking tot analytische cookies versoepeld. Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) heeft een handleiding opgesteld met een stappenplan om je site klaar te maken voor het zonder toestemming vragen van analytische cookies bij gebruik van Google Analytics.

Analytics

Oracle lanceert B2B clouddienst

Oracle lanceert een nieuwe B2B clouddienst onder de noemer Data-as-a-Service. Daarbij levert het Amerikaanse bedrijf gegevens waarmee bedrijven potentiele klanten kunnen benaderen.

B2B Digital

Hulp voor mensen met onvoldoende digitale vaardigheden

Nog altijd heeft ongeveer 3 procent van de Nederlanders geen toegang tot internet of heeft internet nog nooit gebruikt. Ook heeft ongeveer 10 tot 15 procent van de Nederlanders geen of onvoldoende digitale vaardigheden. Om die reden gaat in ruim 24 Europese landen de Get Online Week van start.

Customer Service

Microsoft: ‘Doe aangifte van telefoonphishing’

Microsoft adviseert mensen die gebeld worden door oplichters die zich uitgeven voor Microsoft medewerkers om aangifte bij de politie te doen. Dat zegt het bedrijf op vragen van Emerce.

Customer Service

De coupon en kortingscode: hoe passen die in de marketing-mix?

Driekwart van de Nederlanders gebruikte het afgelopen jaar online een kortingscode om de prijs van een aankoop te drukken. Dat blijkt uit onderzoek van de kortingswebsite Actiepagina.nl. Wat verklaart het succes en hoe past dit in de volledige marketing-mix?

Customer Loyalty

WPG Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

G Media neemt belang in YouTube-bedrijf Brandviews

WPG neemt voor 25 procent deel in Brandviews. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf WPG Media haar positie in de snel groeiende online videomarkt versneld uitbouwen. WPG Media is uitgever van titels als Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Runner’s World, Tracks&Trails en Vrij Nederland.

Contentmarketing

Hoe converteer je SEO-verkeer?

Voor veel websites is organisch zoekmachine verkeer, dus bezoekers afkomstig van zoekmachines zoals Google, het meest winstgevende verkeer. Toch zien we in veel zoekmachine- en conversie-optimalisatie trajecten nog maar weinig synergie tussen SEO en CRO (Conversion Rate Optimization, conversie optimalisatie).

Conversie

Nieuwe merkcampagne Marktplaats

Nieuwe merkcampagne Marktplaats

Campagnes

Twentse creatieven naar Berlijn

Deze week gaan veertig vertegenwoordigers van de Twentse Creatieve Media Industrie naar Berlijn om contact te leggen met collega ondernemers, vertegenwoordigers vanuit het onderwijs en de overheid.

Creative

Feiten die je echt moet weten voor e-mailmarketing

E-mail is nog steeds het werkpaard voor digitale marketing, maar de effectiviteit ervan hangt wel degelijk samen met een groot aantal factoren, zo blijkt uit onderzoek van The Huffington Post en HubSpot.

E-mailmarketing

Nederland sterke drijver achter groei Emakina

Het Europees werkende internetbureau Emakina boekt over 2014 een omzet van 56 miljoen euro. Nederland levert een stevige bijdrage aan de groei van twaalf procent. De leiding verwacht dit jaar meer te groeien in het buitenland.

Marketing

Hootsuite: social wordt dagelijkse routine

Linsey McInerey van Hootsuite vertelt hoe ze bedrijven helpt met het ontdekken van nieuwe key business drivers en de transformatie naar social. Volgens McInerey ligt de nadruk dit jaar op social en engagement.

Marketing