More stories

Adform garandeert zichtbaarheid advertenties

Het Deense Adform, een zogenoemd demand-side platform, rolt nieuwe technologie uit die zichtbaarheid garandeert van advertenties die geautomatiseerd worden ingekocht. Adverteerders hoeven niet te betalen voor advertenties die niet (volledig) zijn gezien.

Marketing
Premium

Billboard en Hollywood Reporter met native advertising

Billboard en The Hollywood Reporter zijn de volgende publicaties die native advertising omarmen. Ze hebben daarvoor een gezamenlijke divisie Adapt Studios in het leven geroepen.

Marketing

‘Klant communiceert straks via zeven digitale kanalen’

Organisaties die de komende twee jaar niet investeren in digitale kanalen voor klantinteractie (webchat, social media, sms, smartphones, mobiele apps en video) lopen het risico dat klanten overstappen naar concurrenten. Dat zegt Dimension Data in het jaarlijkse Global Contact Centre Benchmarking Report.

Customer Service

Waarom Android de podcastmarkt mist

De podcast is weer helemaal terug, mede dankzij het populaire hoorspel Serial. Adverteerders zijn in toenemende mate geïnteresseerd om eigen podcasts te maken. Sterker nog: de podcast is een essentieel onderdeel geworden van content marketing. Er is een grote frustratie: de Android gebruiker wordt niet bereikt.

Contentmarketing

Hortonworks maakt slechte beursstart

De eerste kwartaalcijfers van Hadoop-leverancier Hortonworks na de beursgang vallen tegen: weliswaar was de omzet van 12,7 miljoen dollar vergeleken met een jaar eerder in het vierde kwartaal 55 procent hoger, maar beleggers hadden op 13,4 miljoen gerekend.

Analytics

Verzekeraars gaan digitale poliskluis bouwen

Het Verbond van Verzekeraars wil een digitale poliskluis laten bouwen, waar consumenten hun particuliere verzekeringen kunnen inzien. De meeste verzekeraars hebben al toegezegd mee te werken, waardoor meer dan 75 procent van alle verzekeringen beschikbaar komt in de beveiligde online omgeving.

Customer Service

Marketing automation is de volgende stap in personalisatie

Marketing automation is een tak van sport waarvan marketeers de waarde steeds vaker inzien. Het geautomatiseerd aanbieden van gepersonaliseerde, maar vooral relevante content in de klantreis leidt tot een betere conversie van leads. En dit is pas het begin. Web, mobiel, maar ook apps kunnen worden ingericht naar gecombineerde gebruikersdata.

Marketing

Omzet sms-specialist CM groeit tot 60 miljoen

Sms is verre van dood en op de zakelijke markt is juist een sterke aanhoudende groei te zien. CM Groep […]

Customer Experience

Hoe Sneaker District groot werd op Facebook

Sneaker District is een webshop en sneaker winkel in het centrum van Amsterdam dat verscheept over alle oceanen. In drie jaar tijd heeft Sneaker District bijna een half miljoen likes op Facebook opgebouwd: “We doen alles zelf. Een social media bureau kan Facebook niet doen zoals wij dat doen.” Eigenaar Rutger van Schaik vertelt over hun succes op Facebook.

Facebook

Consumentenbond waarschuwt voor online spaarprogramma

De Consumentenbond waarschuwt voor MySaveAccount.com. Dat bedrijf biedt telefonisch een soort spaarprogramma voor kortingen op websites aan, met een gratis proefperiode van twee weken. Consumenten die in die proefperiode niet opzeggen, krijgen een factuur van 95 euro.

Customer Loyalty

UriBeacon: de bakenoplossing voor ‘de rest van ons’

Weten we nog maar amper wat iBeacon is, komt er weer een nieuwe standaard om de hoek kijken: UriBeacon. Voortgekomen uit het nest van Google, maar zeker niet bedoeld als vervanger. UriBeacon wordt niettemin het betaalbare iBeacon alternatief.

Dialogue Marketing

E-mailmarketing krijgt meer centrale rol in marketingmix

E-mailmarketing is geëvolueerd naar een meer centrale rol in de marketingmix. De algemene resultaten en klikratio’s zijn gestegen en marketeers vertrekken vanuit een strategie met duidelijke doelen. Dat staat de Email Barometer 2014-2015 , het jaarlijks onderzoek naar e-mailmarketing in België.

E-mailmarketing

Omzet Macromill (Metrixlab) in 2014: 178 miljoen

Onderzoeksbedrijf Macromill, waar het Rotterdamse Metrixlab deel van uitmaakt, groeide afgelopen jaar 44 procent tot een omzet van 178 miljoen euro.

Marketing

Moet de B2B-klantreis geoptimaliseerd?

In hoeverre zijn de digitale B2C- en B2B-ervaring nog verschillend? Waar B2B vooral bekend staat om zijn productbeslissingen op basis van de ratio, wordt er in B2C veel meer aandacht besteed aan het persoonlijke. Entertainment, maar ook het dusdanig optimaliseren van de klantreis met data en profielinformatie dat die als prettig wordt ervaren. Is dat onderscheid nog wel terecht?

B2B Digital

‘Facebook voorwaarden in strijd met Europese wetgeving’

De gebruikersvoorwaarden van Facebook zijn inderdaad in strijd met de Europese wet. Dat concludeert de vakgroep ICT & Law van de KULeuven ICRI in een uitgebreide studie.

Facebook