More stories

Website-optimalisatie: hoe breng je persona’s tot leven?

Dé personen die je kunnen helpen om de doelstellingen van je webshop te behalen zijn in eerste instantie natuurlijk je eigen sitebezoekers. Daarom is het belangrijk om je te verdiepen in hun drijfveren en motivaties. Hierbij helpen persona’s: fictieve personen die segmenten uit je doelgroep representeren. Een aantal handvatten om meer uit je persona’s te halen.

Customer Experience

Buzzcapture integreert WhatsApp in webcareproduct

Buzzcapture, een specialist op het gebied van social media-monitoring, integreert WhatsApp zodat bedrijven behalve via social media ook direct via de populaire app privé kunnen praten met consumenten.

Customer Service
Premium

App tv-gids Veronica open voor native advertising

Vodafone houdt een reclameactie om zichzelf duidelijker als tv-aanbieder op de kaart te zetten. Daartoe koopt het stevig posities op de commerciële plekken in de digitale tv-gids van Veronica. De native reclame-posities staan ook open voor andere partijen.

Marketing

Google test advertenties in Google Play

Ontwikkelaars kunnen de komende tijd bij wijze van proef advertenties kopen in de appwinkek van Google, zodat hun app, boek of anderszins tijdelijk beter zichtbaar wordt. De advertenties worden ook als zodanig aangemerkt.

Marketing

Google zet mobielvriendelijke sites binnenkort hoger in zoekresultaten

Google gaat vanaf 21 april mobielvriendelijke sites hoger in de zoekresultaten zetten. Dat geldt voor alle talen wereldwijd. De maatregel zal volgens het bedrijf een ‘grote impact’ hebben.

Marketing

Google Shopping sluit aan op offline retail

Fysieke winkeliers kunnen komend voorjaar reclame gaan maken in Google Shopping. Zo kunnen zijn zoekende consumenten doorverwijzen naar de spreekwoordelijke winkel om de hoek.

Marketing

Criteo koopt e-commerce specialist DataPop

Het Franse Criteo heeft marketingtechbedrijf DataPop overgenomen voor een onbekend bedrag. DataPop maakt van online productcatalogi automatisch advertenties voor Google, Bing, Pinterest en eBay en levert ook analyses.

Marketing

B2B: sociale media belangrijker dan mobiel

92 procent van B2B-marketeers gebruiken sociale media om content te delen. Maar mobiel verschijnt amper op de radar. Slechts 33 procent onderkent het belang daarvan, zo blijkt uit onderzoek van Regalix.

B2B Digital

Maar zes procent reageert op push (infographic)

Volgens onderzoek van Accengage, dat de gegevens analyseerde van 150 miljoen mobiele app-gebruikers, reageert gemiddeld zes procent van de consumenten op push notifications, oftewel berichten die naar de smartphone worden verstuurd.

Dialogue Marketing

Marketeers word wakker, je betaalt nog steeds voor frauduleus verkeer

Uit het onderzoek van de ANA (Association of National Advertisers) blijkt dat adverteerders in 2015 wel eens 6,3 miljard dollar kunnen verliezen als de huidige fraudestatistieken doorzetten. Het onderzoek stelt ook dat zelfs premium partijen geïnfecteerd zijn. Helaas is er meer slechts nieuws. Naast bots zijn advertentienetwerken, affiliatesites en kortingscode-sites potentiële cookiedroppers.

Attributie

Google gaat Flash-advertenties omzetten in HTML5

Google brengt Flash opnieuw een slag toe. Het bedrijf gaat alle voor Adwords aangeleverde advertenties in Flash voortaan automatisch omzetten naar HTML5.

Marketing

Google test livechat voor zoekresultaten

Google test livechat voor zoekresultaten. Consumenten die bijvoorbeeld via Google Maps een restaurant ontdekken, kunnen via Hangouts meteen contact zoeken en een tafel reserveren.

Customer Service

Zeven veelgemaakte fouten bij content marketing

Content marketing, dat lijkt een no-brainer. Iets dat de marketingafdeling er wel eventjes bij kan doen, ergens op een verloren vrijdagmiddag. Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn? Ryan Galloway van Contently.com constateert echter nogal wat beginnersfouten die je zoveel mogelijk moet zien te vermijden.

Contentmarketing

Aanbieders fysieke opslagruimte ruziën over zoekmarketing

Twee Nederlandse aanbieders van fysieke opbergruimte zijn met elkaar in conflict geraakt over zoekmarketing. Boxaround liet via een tussenpartij de namen kopen van concurrent City Box voor gebruik in Google Adwords. Wie de naam City Box (los of aan elkaar geschreven) intikte, kreeg een advertentie van de concurrent te zien.

Marketing

De migratie van een complexe website; zo deed Transavia het

Op donderdag 12 februari zette Transavia de eerste stap richting de migratie van haar Nederlandse en Franse website. Diezelfde dag nog ging de migratie het internet rond: ‘Nieuwe website Transavia niet vindbaar in Google’ kopte Marketingfacts over de in hun ogen niet geheel vlekkeloze transitie. Een reactie vanuit Transavia.

Marketing