More stories

Aegon-klant kan eigen schade filmen

Aegon is een proef gestart waarbij klanten hun eigen schade live kunnen tonen. Schade-experts nemen via hun laptop contact op met de klant of de hersteller die via zijn smartphone, tablet of laptop de schade toont. De verwachting is dat dit de doorloopsnelheid van een eenvoudige schadeafhandeling aanzienlijk verbetert.

Customer Service

Nieuwe creative director voor Isobar

Creatief digitaal bureau Isobar heeft Tom Berger aangesteld als creative director. Berger bekleedde hiervoor dezelfde functie bij Isobar in Melbourne.

Marketing

Oracle lanceert nieuwe Big Data producten

Oracle versterkt zijn inspanningen rond Big Data met de introductie van enkele nieuwe producten, gebaseerd op Hadoop, NoSQL en SQL.

Analytics

Voorkom SEO-ramp bij nieuwe website

Op 12 februari lanceerde Transavia een nieuwe, responsive website. Helaas zagen ze bij de lancering de SEO over het hoofd. De nieuwe site was onvindbaar in Google. Volg deze pre-launch SEO checklist bij de lancering van je nieuwe website om te voorkomen dat zoiets jou ook overkomt.

Marketing

Zoekmarketing draait nu rond waardevolle content

Wie hoog in de zoekresultaten wil eindigen, moet gewoon waardevolle content leveren. Google rekent steeds strenger af met slimme trucjes op het gebied van zoekmarketing, zo bleek gisteren op het congres Friends of Search in Amsterdam.

Marketing

Spookknoppen: wat is de juiste aanpak?

Minimalistische ontwerpen domineren tegenwoordig moderne websites, flat design is al enige tijd de belangrijkste trend. Sterk in opkomst zijn daarbij de zogenoemde spookknoppen, een dun kader met contrastrijke tekst erin. Die moeten gebruikers meteen naar belangrijkste content leiden. Waar moet je op letten?

Marketing

Starcom in Europese alliantie met InMobi

Starcom sluit een Europese samenwerking met het mobiele advertentienetwerk InMobi. Klanten van het mediabureau, adverteerders dus, krijgen er een potentieel bereik van tweehonderd miljoen mobiele internetters bij.

Marketing

Yune start newsjacking videodienst

Het Amsterdamse bedrijf Yune is een zogenoemde newsjacking videodienst begonnen onder de noemer Vireporter. Een team van contentmakers houdt trending topics in de gaten voor een bepaald merk en maakt daar videocontent van.

Creative

Coosto begint real time rtv-monitoring

Social media-monitor Coosto breidt zijn bereik uit van het digitale domein naar radio en televisie. Bedrijven komen zo te weten waar, hoe en wanneer hun merk of product in de traditionele media wordt genoemd.

Marketing

Content marketing: vijf misvattingen

Is er nog iemand niet bezig met content marketing? Het besef dat deze vorm van marketing voor veel merken succesvol is en het feit dat concurrenten ermee bezig zijn, heeft in een paar jaar tijd geleid tot een enorme hoeveelheid content van zeer wisselende, vaak twijfelachtige kwaliteit. De ‘contentberg’ gaat steeds meer gelijkenis vertonen met het mestoverschot. Wat moeten we met al die content? Is ‘CM’ in alle gevallen een juiste keuze? In dit artikel wil ik enkele misvattingen over content marketing aan de orde stellen.

Contentmarketing

Sociale B2B netwerk Hook biz naar Nederland

Hook biz, volgens eigen zeggen het eerste B2B sociale netwerk annex handelsplaats, komt naar Nederland. Hook biz maakt het voor bedrijven mogelijk om toegang te krijgen tot prospects, leads, projecten en tenders via de zakelijke beslissers in Nederland.

B2B Digital

Yandex dient klacht in over monopolie Android

De Russische zoekgigant Yandex heeft een klacht ingediend bij de Russische mededingingsautoriteiten over de manier waarop Google zijn diensten integreert in Android.

Marketing

Subsidie voor innovatieve software voor boeren en loonwerkers

Het project Innovatieve Datauitwisseling in de Agrarische Keten (IDAK) van Crop-R krijgt een bijdrage van bijna 30.000 euro van de provincie Groningen. Met de nieuwe software kunnen boeren en loonwerkers eenvoudig teeltinformatie over landbouwpercelen uitwisselen.

B2B Digital

Ook webwinkel en bonuskaart voor Belgische Albert Heijn

Albert Heijn rolt ook voor de Belgische markt een Bonuskaart uit. Klanten kunnen een nieuwe kaart oppikken in hun winkel en daarna online activeren.

Customer Loyalty

Vijf prioriteiten voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is wederom onmisbaar gebleken in 2014, reden om ook voor het komende jaar een e-mailstrategie uit te zetten. Want in tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, zit er nog veel ontwikkeling in e-mail, schrijft Cara Olson bij Marketing Land.

E-mailmarketing