More stories

Marketeers word wakker, je betaalt nog steeds voor frauduleus verkeer

Uit het onderzoek van de ANA (Association of National Advertisers) blijkt dat adverteerders in 2015 wel eens 6,3 miljard dollar kunnen verliezen als de huidige fraudestatistieken doorzetten. Het onderzoek stelt ook dat zelfs premium partijen geïnfecteerd zijn. Helaas is er meer slechts nieuws. Naast bots zijn advertentienetwerken, affiliatesites en kortingscode-sites potentiële cookiedroppers.

Attributie

Google gaat Flash-advertenties omzetten in HTML5

Google brengt Flash opnieuw een slag toe. Het bedrijf gaat alle voor Adwords aangeleverde advertenties in Flash voortaan automatisch omzetten naar HTML5.

Marketing

Google test livechat voor zoekresultaten

Google test livechat voor zoekresultaten. Consumenten die bijvoorbeeld via Google Maps een restaurant ontdekken, kunnen via Hangouts meteen contact zoeken en een tafel reserveren.

Customer Service

Zeven veelgemaakte fouten bij content marketing

Content marketing, dat lijkt een no-brainer. Iets dat de marketingafdeling er wel eventjes bij kan doen, ergens op een verloren vrijdagmiddag. Hoe moeilijk kan dat nou toch zijn? Ryan Galloway van Contently.com constateert echter nogal wat beginnersfouten die je zoveel mogelijk moet zien te vermijden.

Contentmarketing

Aanbieders fysieke opslagruimte ruziën over zoekmarketing

Twee Nederlandse aanbieders van fysieke opbergruimte zijn met elkaar in conflict geraakt over zoekmarketing. Boxaround liet via een tussenpartij de namen kopen van concurrent City Box voor gebruik in Google Adwords. Wie de naam City Box (los of aan elkaar geschreven) intikte, kreeg een advertentie van de concurrent te zien.

Marketing

De migratie van een complexe website; zo deed Transavia het

Op donderdag 12 februari zette Transavia de eerste stap richting de migratie van haar Nederlandse en Franse website. Diezelfde dag nog ging de migratie het internet rond: ‘Nieuwe website Transavia niet vindbaar in Google’ kopte Marketingfacts over de in hun ogen niet geheel vlekkeloze transitie. Een reactie vanuit Transavia.

Marketing

‘Nederland het verst met programmatic in Europa’

Nederland loopt in Europa voorop als het gaat om geprogrammeerde inkoop van digitale advertenties. Dat zegt Magna Global. De penetratie voor Nederland zal volgend jaar groeien naar 60 procent. Daarmee zou Nederland marktleider Engeland net passeren.

Marketing

Sterke omzetstijging voor Salesforce

Klantrelatiebedrijf Salesforce zag zijn omzet in het vierde kwartaal met 26 procent stijgen naar 1,4 miljard dollar. Er werd echter ook een verlies geleden van 65,8 miljoen dollar.

Customer Service

Richard van Hooijdonks Qberhood is failliet

Richard van Hooijdonk, voormalig marketingdirecteur van DSB Bank en OHRA, is na het faillissement van MarketingMonday, wederom in de problemen gekomen, dit keer met zijn nieuwe onderneming Qberhood, de ontwikkelaar van de sociale beheertool SocialSensr. De rechtbank Amsterdam heeft gisteren een voorlopige surseance aangevraagd, maar de bewindvoerder zal nog vandaag het faillissement aanvragen.

Marketing

WE Fashion lanceert app voor vaste klant

WE Fashion heeft een dezer dagen de WE Fashion App gelanceerd, die onderdeel is van de omnichannel-strategie. De app biedt extra mogelijkheden voor een 500.000 leden van het loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Facebook heeft 2 miljoen adverteerders

Facebook heeft 2 miljoen actieve adverteerders op zijn platform en het aantal stijgt nog altijd. Dat heeft het bedrijf dinsdag bekendgemaakt.

Facebook

Onderzoek: alles draait om klantbeleving in 2015

Customer experience (CX), contentmarketing en mobiel zijn de digitale trends van 2015. Maar liefst 78 procent van de bedrijven wereldwijd zegt zich met goede CX te willen onderscheiden van de rest. Hoe? Vooral door personalisatie.

Customer Experience

Review The Cloakroom: waarom personal shoppers goud waard zijn

The Cloakroom is een online dienst die, door middel van online kledingadviseuses, mannen helpt kleding naar hun smaak te vinden en te kopen. Als klant krijg je een personal shopper. Hoe langer je klant bent, hoe beter de adviezen worden. Na een adviesgesprek krijg je een doos met kleding toegestuurd om thuis te passen. The Cloakroom verzond in het vierde kwartaal voor zes miljoen euro aan kleding naar mannen. De omzet groeide in 2014 met 2.300 procent. Het lijkt dus een mooie succesformule.

Customer Experience

Nog 2 weken voor nominaties Dutch Interactive Awards

Over twee weken, op 11 maart, sluit de inschrijftermijn voor de Dutch Interactive Awards 2015. Bureaus en ontwikkelaars kunnen tot die tijd hun beste werk van 2014 inzenden.

Marketing

Countdown in Adwords; nieuwe stijl

Waar Google voorheen de mogelijkheid bood om via een script het aftellen in Google AdWords advertenties mogelijk te maken, stelt zij nu een andere manier beschikbaar. Ten opzichte van de oude methode, waar je een script moest toevoegen en advertenties moest voorzien van parameters, is deze optie makkelijker en toegankelijker voor het grote publiek.

Marketing