More stories

Samsung passeert Apple in advertentie impressies

Samsung mag dan marktaandeel verliezen, toestelgebruikers van Samsung kijken steeds vaker advertenties, volgens cijfers van Millennial Media die tijdens Mobile World Congress bekend zijn gemaakt. Als fabrikant passeerde Samsung zelfs Apple.

Marketing

Pinterest opent kantoor in Amsterdam

Pinterest gaat zich nog dit jaar in Amsterdam vestigen. Het bedrijf is blijkens een nieuwe advertentie op zoek naar een country manager die vanuit Amsterdam zal gaan opereren.

Marketing

Opmars Yahoo Search alweer voorbij

De opmars van Yahoo Search, sinds kort de standaard zoekmachine in Mozillas Firefox, lijkt alweer voorbij, volgens cijfers van Statcounter.

Marketing

Sociale media voor B2B marketeers (infographic)

Sociale media werken ook voor B2B marketing en de potentie daarvan wordt nog steeds onderschat. Voordelen zijn meer bezoekersverkeer, meer leads en een verhoogde omzet. Facebook, Twitter en LinkedIn zijn de belangrijkste platforms voor B2B marketing, maar Instagram mag niet uit het oog worden verlored. FedEx en Maersk Line zijn enkele van de bedrijven die er gebruik van maken. Cijfers? Cijfers!

B2B Digital

Elja Polak van MEC naar Facebook Nederland

Elja Polak verruilt zijn rol van als Head of Digital bij mediabureau MEC voor Head of Agencies bij Facebook in Nederland.

Facebook

Media Injection koopt Fanrise, Facebook analyticus

Softwarebedrijf Media Injection neemt de klanten en de technologie van Fanrise uit Rotterdam over. Hans Maltha van Burst, een van de verkopende partijen, borgt daarmee de toekomst van het bedrijf dat begon als een ‘feature’.

Analytics

IAB Nederland wil de scope sterk verbreden

Branchevereniging IAB Nederland wil de scope sterk verbreden en het hele spectrum van digitale marketing bestrijken. Dat zegt IAB-voorzitter Joris van Heukelom in een interview met Adformatie.

Marketing

De nieuwe marketeer: marketing pakt de lead in klantbeleving (2)

Volgens het recent gepubliceerde rapport van The Economist The rise of the marketer: Driving engagement, experience and revenue zien CMO’s wereldwijd een verschuiving als het gaat om wie de lead pakt in klantbeleving. Waar komt die verschuiving vandaan? En, kunnen wij in Nederland ons in deze verschuiving vinden?

Marketing

Jeroen Rutte van Mannenmedia naar SpotXchange

Managing director Jeroen Rutte verlaat reclamenetwerk Mannenmedia om de nieuwe RTL-dochter SpotXchange in Nederland te helpen groeien.

Marketing

Twintig prachtige responsive e-commerce sites

Vrijwel elke nieuwe website die momenteel wordt opgeleverd, is responsive. Echter, webshops lopen op dit gebied achter. En dat is gek, want mensen besteden inmiddels meer tijd op hun smartphone dan voor de televisie. Daarom ter inspiratie een overzicht van twintig prachtige responsive e-commerce sites die bewijzen dat mobiel winkelen de toekomst heeft.

Marketing
Premium

CX Company: ‘Komende jaren vijftig procent groei’

Het moederbedrijf van Selfservice Company en WebCare Company, CX Company, verwacht jaarlijks met vijftig procent te groeien. De ’customer engagement’-producten beginnen internationaal aan te slaan.

Customer Experience

Infographic: adverteren op YouTube

YouTube stoomt op: de videodienst wil later dit jaar een betaald kanaal lanceren en een dezer dagen is een kindvriendelijke versie van YouTube in de vorm van de app YouTube Kids aangekondigd. Adverteren op YouTube kan al langer, maar is nogal ingewikkeld voor beginners. Er zijn vier type video advertenties op YouTube. Deze infographic legt het helder uit.

Marketing

Durf jij iets te vragen aan je klant?

Door communicatie- en transactiegedrag weten we ontzettend veel van onze (potentiële) klanten. Waar mogelijk zetten we dit in om onze boodschap relevanter te maken en het optimale uit de relatie met de ontvanger / klant te halen. Opvallend is echter dat we aan de andere kan juist weinig rechtstreeks aan de ontvanger vragen. Een gemiste kans!

Dialogue Marketing

Neiman Marcus test iBeacons

Neiman Marcus is de volgende moderetailer die aan de slag gaat met iBeacons. Voorlopig bij wijze van proef in drie Amerikaanse winkels.

Dialogue Marketing
Premium

Semilo brengt native advertising naar automated trading

Geen plaatjes met reclame, maar gesponsorde verhalen. Dat is wat Semilo’s nieuwe nVision-systeem doet in een omgeving van geautomatiseerde reclame-inkoop.

Marketing