More stories

E-mail dienstverleners Tripolis en RapidSugar bundelen krachten

E-mail dienstenaanbieder Tripolis en e-mail performancebureau RapidSugar gaan na ongeveer vijftien jaar samenwerken.

E-mailmarketing

Ook Microsoft komt met slimme inbox

Microsoft volgt Google met een nieuwe inbox genaamd Clutter die binnenkomende mail slimmer moet sorteren. Clutter bepaalt zelf welke mails belangrijk zijn en die komen dan in de Clutter folder terecht.

E-mailmarketing

Programmatic centraal op Emerce Performance

Het buzzwoord van 2014 is zonder twijfel programmatic, anders gezegd: geprogrammeerde inkoop van advertenties. Op Emerce Performance volgende week in Amsterdam zullen verschillende sprekers ingaan op deze materie.

Marketing

B2B wacht digitale versnelling in 2015

De integrale aanpak van het digitale landschap gaat een van de belangrijkste B2B-trends van 2015 worden, dat is mijn voorspelling. Tegelijkertijd is het belangrijk dat we de persoonlijke benadering niet uit het oog verliezen in al dat digitale geweld.

B2B Digital

RTL Nederland opent YouTube-netwerk

RTL Nederland gaat op zoek naar onbekend en opkomend YouTube-talent en helpt hen hun videokanalen managen en exploiteren.

Marketing

Consument wil consistente shopervaring (infographic)

Consumenten verwachten de komende feestdagen een consistente ervaring via alle kanalen en op alle apparaten die worden ondersteund. Dat blijkt uit onderzoek van Global Customer Experience Management.

Customer Experience

Yahoo bevestigt overname BrightRoll

Yahoo heeft de overname van video advertentiebedrijf BrightRoll bevestigd. Naar verluidt betaalt het internetbedrijf 640 miljoen dollar contant.

Marketing

Nieuwssite Android Planet ‘responsive’

Nieuwssite Android Planet, overgenomen van iCulture, heeft samen met Trendwerk een nieuwe site ontworpen die een dezer dagen live moet gaan. Het nieuwe Android Planet is volledig responsive, maar ook ‘overzichtelijker, sneller en functioneler’.

Marketing

Vijf belangrijke webdesign trends voor 2015

Web design is meer dan een paar mooie lijnen of kleurtjes. Het is een essentieel onderdeel van de marketingstrategie. De betere sites zijn tegenwoordig geoptimaliseerd voor mobiele consumptie en videoweergave. Maar wat worden de trends voor volgend jaar? Carly Stunder van Miles Technologies noemt er vijf.

Marketing

De ideale lengte van alles op het web (infographic)

Wat is de ideale lengte voor een (blog)post? Die vraag is niet simpel te beantwoorden, dat hangt helemaal van het platform af. Voor LinkedIn ligt het maximum rond de 25 woorden, op een blog 1600. Een podcast langer dan 22 minuten begint te vermoeien en de ideale YouTube lengte is slechts 3 minuten. Waarschijnlijk is deze inleiding ook al te lang. Bent u daar nog?

Contentmarketing

Blurb introduceert online marktplaats voor creatieve professionals

Onafhankelijk uitgeefplatform Blurb introduceert Dream Team, een online marktplaats van creatieve professionals in tekst schrijven, illustreren, boek design en ghostwriting. Iedereen die een boek of tijdschrift maakt, kan een beroep doen professionals voor advies en hulp.

Creative

Google lanceert analyticstool Enhanced Ecommerce

Google heeft Enhanced Ecommerce, een geavanceerde tool voor online retailers binnen Google Analytics, officieel gelanceerd en een samenwerking aangekondigd met onder meer Shopify en PrestaShop.

Analytics

TUI gaat SIM-kaarten verkopen aan reizigers

Reisbedrijf TUI gaat in Duitsland SIM-kaarten verkopen aan zijn passagiers. Zij kunnen dan goedkoop bellen en internetten en, zodoende, ook makkelijker de apps van het reisbedrijf gebruiken.

Customer Experience

Hybrid coding: de kracht van fluid en responsive gecombineerd in je e-mail

Er zijn een hoop termen in omloop wat betreft e-mail- en webdesign. Je hebt vast wel gehoord van fixed, mobile first, responsive, fluid, liquid en adaptive. Maar ben je al bekend met Hybrid Coding? Hybrid Coding verenigt de sterke punten van fluid en responsive. Hybrid Coding is specifiek voor e-mail HTML.

E-mailmarketing

@EnzoKnol, de eDay-editie

Hij is iedere maand goed voor achttien miljoen views op YouTube en ouders stonden op Emerce eDay vorige week in de rij om selfies met Enzo Knol te maken. Gisteren zette hij zíjn impressie van eDay live.

Entertainment