More stories

NeuroLabs: Waarom zitten mensen op social media?

Neurowetenschapper Roeland Dietvorst van NeuroLabs onderzoekt waarom social media zo verslavend zijn. “Er zijn onderzoeken die een verband leggen tussen het aantal Facebookvrienden en de dichtheid van cellen in hersengebieden geassocieerd met sociale intelligentie. Social blijkt dus toch wel social.”

Marketing

Google vertelt: wat brengt Google Shopping in Nederland dit jaar?

Google Shopping groeit. Zowel in gebruik als in diensten op het platform. Wat kunnen we in Nederland verwachten dit jaar? En wat betekenen deze vernieuwingen voor de business van webwinkeliers? Google lichtte een tipje van de sluier op tijdens Friends of Search.

Marketing

Nieuw standaardisatie-initiatief rond Big Data

Grote bedrijven als General Electric, IBM, Infosys en SAS hebben een standaardisatie-initiatief rond Hadoop opgezet, het Open Data Platform Initiative. De initiatiefnemers hopen de daarmee hun R&D kosten te verlagen.

Analytics

‘Kinderen begrijpen digitale teksten net zo goed’

Een hiërarchisch gestructureerde hypertekst (HTO) helpt het leren. De links in dit type tekst ondersteunen een diepere verwerking. Ontwerpers van educatieve teksten kunnen daar rekening mee houden, adviseert Sabine Fesel. Ze promoveert op 16 maart aan de Radboud Universiteit.

Marketing

Twitter Nederland zoekt sportdeals

Twitter Nederland wil de relaties met de sportwereld versterken. Dat blijkt uit een vacature voor een sport partnership manager, die het Twitter Netherlands Media Partnerships team komt versterken.

Marketing

Hoe Lenovo over zijn eigen gulzigheid struikelde

Enorme ophef afgelopen week over laptopmaker Lenovo. Die bleek notebooks te hebben geleverd met adware, software die advertenties toonde in de vorm van popup-schermen. Die advertenties bleken ook nog eens gevaarlijk onveilig te zijn. Hoe verkeerde commerciële motieven desastreus zijn voor de klantervaring.

Customer Experience

LinkedIn opent reclamenetwerk met AppNexus

LinkedIn opent een reclamenetwerk met technologiebedrijf AppNexus. Adverteerders kunnen specifieke B2B-campagnes gaan inrichten met generieke bezoekersinformatie van leden van de zakelijke profielensite.

Marketing

Investeerder Keadyn neemt belang in Mangrove

Met een investering van Keadyn wil internetbureau Mangrove uit Rotterdam de groei versnellen en zijn digitale expertise beter uitventen naar de markt.

Marketing

Bol.com Plaza: fors risico voor kwaliteitsimago

De score van bol.com op Trustpilot: ‘4.0 Slecht’. Ik kon mijn ogen niet geloven. Eens even gechecked bij Kieskeurig.nl: bol.com met een fors lagere score dan Coolblue en Wehkamp, en bol.com Plaza zelfs een score van 3.8. Klachtenkompas.nl: van de retailers heeft alleen MediaMarkt meer klachten, daarna volgt bol.com en op grote afstand wehkamp, Zalando en Coolblue. Wat is hier aan de hand?

Customer Experience

Voor het eerst tv-reclame rond Oscars geautomatiseerd ingekocht

Zeker vier keer zoveel bureaus zijn van plan om video-advertenties via geautomatiseerde platformen in te kopen. Dat blijkt uit onderzoek van Yahoo-dochter BrightRoll, zelf een platform voor online video-advertenties.

Marketing

Sociale klantservice: fail & fix (infographic)

Oeps! 59 procent van van de vragen en klachten via Twitter blijven onbeantwoord. Terwijl 72 procent een antwoord verwacht en nog wel binnen het uur ook. Dat is wat Amerikanen een echte ‘disconnect’ noemen. West Interactive heeft de ultieme Customer Service 101 samengesteld, met links The Fail en rechts The Fix.

Customer Service

Infographic: zo haal je meer uit Twitter

De groei mag afnemen, en het gebruik ook, dat wil niet zeggen dat Twitter geen relevant medium meer is. En er zijn simpele trucs om het engagement – de interactie met je publiek – verder te vergroten. Bijvoorbeeld door volgers te vragen of ze je bericht verder willen verspreiden. Zelfs het gebruik van het woord ‘download’ kan het aantal kliks al verhogen.

Marketing

Klanten van boven tot onder: een andere kijk op klantwaarde

“Ken uw klant” is een motto dat zo langzamerhand door alle commerciële organisaties wordt onderschreven. Klantfocus, customer engagement, customer centricity en nog veel meer klantgerelateerde buzzwords zijn de afgelopen tien tot vijftien jaar op ons afgekomen. Een pleidooi om klanten ook op een andere manier te bekijken, namelijk van boven tot onder.

Attributie

Rocket Fuel krijgt tik op beurs na resultaten

Reclametechnologiebedrijf Rocket Fuel meldt over het vierde kwartaal een omzetgroei van 63 procent. Ondanks een beter dan verwacht nettoresultaat straffen beleggers het bedrijf met een behoorlijke koersdaling.

Marketing

De impact van draagbare technologie op content marketing

Google mag dan gestopt zijn met het uitgeven van zijn Glass-project, voor Microsoft is het tijdperk van wearable technology net begonnen. En terecht, want draagbare technologie heeft de toekomst. Niet alleen in de vorm van brillen, maar ook door middel van horloges en sieraden. Het geeft marketeers de uitdaging om na te denken hoe zij de consument ook via deze technologie kunnen benaderen. Is het echt zo anders dan de manier waarop we consumenten zonder draagbare technologie benaderen?

Contentmarketing