More stories

Social Conference: De impact van de gedeelde economie

Iedereen kent AirBNB, Peerby en Uber, en de impact die deze disruptieve startups op bedrijven hebben is enorm. Op The Social Conference komende donderdag in Amsterdam een discussie hierover met vertegenwoordigers uit deze nieuwe economie.

Marketing

Video steeds belangrijker voor Twitter

Twitter is vooral bekend als een chatdienst voor berichtjes van maximaal 140 tekens. Video wordt echter steeds belangrijker, aldus topman […]

Marketing

Tradedoubler: Geen winstuitkering, op koers naar groei

Tradedoubler boekte in het vierde kwartaal weer een omzetdaling, dit keer van acht procent. Het bedrijf maakt zich echter op om de groei te herpakken en investeert fors in mensen en technologie.

Marketing

Durex ontsluit pikante content op tweede scherm

DUREX Content die niet op tv uitgezonden mag worden, daar draait de campagne van condoomfabrikant Durex om. Door zijn mobiele device op het tv- of computerscherm te richten, ziet de kijker wat er achter de beslagen ramen in de tv-spot gebeurt. Real time, dankzij de Explore-app.

Campagnes

Webfonts in e-mail, de trend van 2015?

Webdesigners zijn er van overtuigd dat in 2015 steeds meer gebruik zal worden gemaakt van typografie. In 2015 mag tekst groter dan ooit, soms zelfs als vervanger van beeld. Daarnaast wordt aandacht voor maximale leesbaarheid van content een absolute pijler. Maar binnen e-maildesign zie of hoor je nog relatief weinig over deze trend. En dat is jammer, want iedereen wil toch dat het font in de e-mail hetzelfde is als het font op de website? Onderstaand zet ik alle voor- en nadelen van webfonts in e-mail op een rij. Inclusief hoe je dit technisch moet aanpakken.

E-mailmarketing
Premium

Microsoft test native advertising op MSN.com

Microsoft gaat native ads testen op MSN.com later dit jaar. Die advertenties komen via Bing Ads ook terecht op het Yahoo Bing Network.

Marketing

‘Oracle betaalt 1,2 miljard dollar voor databroker’

Oracle blijkt meer dan 1,2 miljard dollar te te willen betalen voor datamarketingbedrijf Datalogix, waarvan de overname in december werd aangekondigd. Dat meldt The Wall Street Journal. De Amerikanen werken onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.

Analytics

Stad Brussel toont bètaversie van nieuwe website

De Stad Brussel heeft een bètaversie van zijn nieuwe website klaargezet. Gebruikers kunnen gedurende een maand hun mening geven over beta.brussel.be via een formulier.

Marketing

Marketeer weet zich geen raad met data

Marketingafdelingen zijn onvoldoende toegespitst op de kansen die data biedt. Marketingafdelingen snakken daarom naar data minded marketeers die data kunnen omzetten naar informatie en de juiste vragen weten te stellen. Dit blijkt uit de DM Barometer – De marketeer in 2015, een initiatief van DDMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Analytics

B2B online wereldwijd naar 6,7 biljoen dollar

B2B onlineverkopen in de VS groeien naar 1,9 biljoen dollar in 2020. Maar China overtroeft de VS met 2,1 biljoen. Dat voorspelt onderzoeksbureau Frost & Sullivan.

B2B Digital

Twitter verdubbelt jaaromzet

Twitter rapporteert op alle fronten groei in zowel financiële als operationele zin. De jaaromzet verdubbelde tot 1,4 miljoen dollar. Alleen zwarte cijfers worden er nog niet geschreven.

Marketing

LinkedIn wordt grote banensite

LinkedIn begint steeds meer een banensite te worden met inmiddels 3 miljoen vermeldingen, tien keer zoveel als een jaar geleden. Het sociale netwerk telt nu 347 miljoen geregistreerde gebruikers. Dat waren er 331 miljoen een jaar terug.

B2B Digital

De juiste strategie met persberichten (infographic)

De Emerce redactie krijgt ze nog wel eens binnen: een persbericht om 17 uur op vrijdagmiddag. Het VrijMiBo-gevoel is bij sommige bedrijven blijkbaar niet echt bekend. Het weekend zou een beter moment kunnen zijn, maar 17 procent van de persberichten worden dan verstuurd. En aandacht heb je. Zelfs van reguliere lezers.

Contentmarketing

Google neemt tweets op in zoekresultaten

Google en Twitter sluiten een pact om tweets beter doorzoekbaar te maken en beter in de zoekresultaten van Google te tonen.

Marketing

Nieuwe analyticsoplossing bundelt klantinformatie

PostNL is een van de bedrijven die een nieuwe analytics oplossing van het Londense GoSquared uitproberen. Die moet het bezwaar van gefragmenteerde systemen wegnemen. Informatie van betaalsystemen, webcare, webanalytics en klantrelatiesoftware wordt gebundeld via een gemeenschappelijke webinterface People Analytics.

Analytics