Groeigeld voor ‘design op afroep’
Online ontwerpbureau SketchDeck heeft een half miljoen dollar aan financiering opgehaald na het afronden van zo’n 2000 creatieve projecten: van PowerPoint presentaties tot merktrajecten.
Online ontwerpbureau SketchDeck heeft een half miljoen dollar aan financiering opgehaald na het afronden van zo’n 2000 creatieve projecten: van PowerPoint presentaties tot merktrajecten.
Werkspot.nl zelf noemt het een ‘APK voor vakmannen’, zelf zullen zij het zien als een vorm van offline reclame uit de digitale wereld.
Native advertising heeft bijgedragen aan de digitale omzet van The New York Times, samen met online video. Die steeg 19,3 procent naar 63,2 miljoen dollar. Maar native kon de totale omzet niet beïnvloeden.
Van de standaard statistieken die Google Analytics biedt, is het bouncepercentage misschien wel de waarde die het meest eenvoudig is te misinterpreteren. Google Tags biedt oplossing.
Universiteit Twente (UT) heeft een eigen sociaal platform Student.world in het leven geroepen. Die richt zich specifiek op studenten en op hun interesses en belevingswereld, zoals ook Facebook ooit in de onderwijswereld is ontstaan.
Heineken USA gaat dit jaar een kwart van zijn omzet besteden aan digitale advertenties en tien procent daarvan loopt via geautomatiseerde inkoop.
Apple leidt nog altijd de markt voor mobiele advertenties gemeten naar omzet, zo blijkt uit een nieuwe studie van Opera Mediaworks, onderdeel van de maker van de browser Opera. Maar Android levert veruit het meeste advertentieverkeer op.
Een personeelsadvertentie van Apple heeft geleid tot speculatie over een eigen zoekplatform van het bedrijf. In de advertentie is sprake van een ‘zoekplatform voor honderden miljoenen gebruikers’, genaamd Apple Search.
Een e-mailstrategie houdt niet op bij de woordkeuze, het tijdstip waarop je mail verstuurt en de opmaak. Even belangrijk is dat de ontvanger de mail kan delen via sociale media. Belwah Media reikt dertien ideeën aan.
Staples koopt zijn grootste rivaal Office Depot voor 6,3 miljard dollar. De B2B ketens hebben gezamenlijk 4000 winkels en een jaarlijkse omzet van 35 miljard dollar. Samen staan de bedrijven sterker tegen Amazon en meer traditionele retailers.
Google heeft vorig jaar 524 miljoen dubieuze advertenties tegengehouden. 214.000 adverteerders kregen een definitieve ban opgelegd. In 2013 ging het om 350 miljoen advertenties en 270.000 adverteerders.
Via welk device willen consumenten een marketing e-mail ontvangen? Geeft de consument tegenwoordig de voorkeur aan de smartphone, tablet of worden marketing e-mails nog massaal geopend via een desktop? Het kwartaalrapport van de Amerikaanse e-commerce specialist Movable Ink geeft inzicht in de populariteit van de diverse devices. Dit onderzoek maakt gebruik van exclusieve data van grote B2B en B2C marketeers. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit het rapport.
Casengo, leverancier van klantenservice software, heeft WhatsApp als volwaardig servicekanaal geïntegreerd. Het prototype, dat tot stand kwam na een 24-uurs hackathon, wordt de komende weken uitgerold.
Sanoma zocht naar een manier om klanten langer vast te houden en vroeg zich af: wat weten we echt van onze abonnees? Wie koopt er eigenlijk onze tijdschriften in de winkel? Sinds september 2013 draait Sanoma een succesvol loyaliteitsprogramma: VoordeelSparen. We praten met Kieke Escarabajal, Marketing Manager VoordeelSparen.nl over de inzet van Sanoma’s loyaliteitsprogramma.
De cookiewet is dinsdag als hamerstuk aangenomen in de Eerste Kamer. Wanneer de wet precies in werking treedt, is echter nog niet duidelijk. Deze datum zal binnenkort in het Staatsblad worden gepubliceerd.