More stories

Pernod Ricard kiest na pitch voor Storyboard

Storyboard gaat aan de slag voor Pernod Ricard in zowel Nederland als België. Het bureau zal deze zomer een campagne lanceren met een centrale rol voor influencer marketing. Het eerste resultaat van deze samenwerking zal al in het voorjaar te zien zijn.

Marketing

Google: ‘2024 omslagjaar voor adverteerders en marketeers’

“De tools en het werk van marketeers worden slechter. Daarmee bereik je niet meer wat morgen van je wordt verwacht? Dan Taylor, baas Global Ads bij Google, is duidelijk: ‘2024 is een omslagjaar’.

Marketing

Het is simpel: een eenvoudige boodschap betekent meer conversie

Hoe simpel kan het zijn? Door je berichten, lettertype, taalkeuzen en formulieren eenvoudig en kort te houden zorg je voor meer respons en hogere conversie.

Communicatie

Webhero neemt klanten Publistep over

Webhero, het digitale bureau uit Leuven, neemt de klanten van Publistep over, een bekend reclamebureau uit Lommel, onder leiding van Stephan Hermans.

Marketing

De grootste trends in data-driven marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketeer, jurist of dataspecialist ingrijpend gaat veranderen? Welke trends mag je niet missen?

Marketing

Gartner: Traditionele zoekmarketing verschuift naar AI chatbots

Traditioneel zoekmotorvolume en -verkeer zal binnen twee jaar flink dalen, tot 25 procent, doordat chatbots van Google, Microsoft en OpenAI de taken van zoekmachines overnemen. Dat stelt Gartner in een nieuw onderzoek.

Search

Walmart koopt officieel Vizio voor 2,3 miljard dollar

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart heeft officieel aangekondigd dat het tv maker Vizio zal kopen voor 2,3 miljard dollar. Geruchten daarover circuleerden al langer.

Online advertising

John Meulemans vertrekt bij Endeavour

Strategy Director John Meulemans vertrekt bij digitaal marketingbureau Endeavour. Hij zoekt nieuwe uitdaging in het opkomende domein dat influencermarketing en kunstmatige intelligentie combineert.

Digital Agencies

’76% Twitter-verkeer tijdens Super Bowl was nep’

De Super Bowl was een daverend succes met hoge bezoekcijfers, zegt Twitter over zichzelf. Een externe analyse lijkt uit te wijzen dat 76 procent van het commerciële verkeer nep was.

Online advertising

Podcast Shaping the Future: de case van personalisatie bij de ANWB

Een inkijkje in hoe personalisatie bij een grote organisatie als de ANWB – prijswinnend – in de praktijk wordt gebracht. Een gesprek met Lisette Gouda.

Customer Engagement

Meeste Belgische influencers vermelden reclame niet

Maar liefst 90 procent van de Belgische influencers geeft niet aan of ze worden betaald voor reclameboodschappen, blijkt uit een onderzoek van de economische inspectie.

Influencer marketing

Merkconsistentie is essentieel: waarom gaat het dan toch mis?

Consistent je merk communiceren over meerdere kanalen is essentieel. Iedereen weet dat het belangrijk is: toch gaat het vaak mis. Hoe vermijd je dat?

Strategy

Hillenaar Outdoor voegt Roosendaal A17 toe

Hillenaar Outdoor voegt wederom een nieuwe digitale reclamemast toe aan het portfolio. De locatie bevindt zich langs de A17 bij Roosendaal.

Online marketing

Europese actie tegen Facebooks ondermijning van GDPR

Ruim twee dozijn burgerrechtenorganisaties uit heel Europa vragen de EU-privacywaakhond op te treden tegen Facebooks poging om de GPDR op grote schaal te ondermijnen.

Marketing