Nieuwe directeur Publicis Nederland
Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.
Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.
Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.
De Nederlandse AI-startup Typetone heeft naar eigen zeggen de eerste digitale AI-marketingmedewerker gelanceerd. Ze heet Sarah en is ingesteld als content marketeer.
Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]
Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.
Temu verbaasde de Amerikaanse televisiekijker met maar liefst drie commercials tijdens de Super Bowl. Voor velen onbekend, maar tijdens het event prominent aanwezig.
Just Eat Takeaway.com wordt voor nog eens drie jaar extra sponsor van elf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert.
Disney zet AI in om contextuele reclame te verkopen. Consumenten die een Walt Disney-dienst als Disney+ of Hulu gebruiken, krijgen advertenties te zien op basis van stemmingen van bepaalde scènes.
“Your ordered book has arrived…” Ik las Marketing 6.0 van de 92-jarige Philip Kotler. Daarin stelt hij meta-channel-marketing voor als de nieuwe stap.
Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?
Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome. IAB UK en de Engelse toezichthouder CMA willen eerst nog antwoorden en forse ingrepen.
Google gaat advertenties van loodgietersbedrijven weren op zijn platform. Dat heeft het bedrijf laten weten aan de Consumentenbond. De Consumentenbond had aangedrongen op stappen na aanhoudende klachten over malafide loodgieters.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar vaker controleren of websites op de juiste manier toestemming vragen voor trackingcookies of andere volgsoftware.
Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.
Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.