More stories

Nieuwe directeur Publicis Nederland

Isabelle Dacz wordt per 1 april de nieuwe CEO van Publicis Groupe Nederland. Jacco ter Schegget verlaat de groep.

Digital Agencies

Adform lid van ambitieus ‘groen’ initiatief Verenigde Naties

Adform kondigt vandaag aan dat het zich heeft aangesloten bij het Science Based Targets-initiatief (SBTi) van de Verenigde Naties.

Sustainability

Eerste AI-marketing medewerker betreedt Nederlandse arbeidsmarkt

De Nederlandse AI-startup Typetone heeft naar eigen zeggen de eerste digitale AI-marketingmedewerker gelanceerd. Ze heet Sarah en is ingesteld als content marketeer.

Artificial Intelligence

Milka lanceert AI-campagne: duizenden gepersonaliseerde liedjes door Snelle

Chocoladefabrikant Milka begint in Nederland een campagne waarbij de artiest Snelle met behulp van een AI-generator duizenden persoonlijke liedjes maakt. […]

Campagnes

Podcast Shaping the Future: privacy is een kans, niet een risico

Volgens DDMA moeten we privacy niet zien als een belemmering, maar als een kans om data op een verantwoorde en toekomstbestendige manier toe te passen.

Privacy

Dit waren de tech- en online commercials bij Super Bowl 2024

Temu verbaasde de Amerikaanse televisiekijker met maar liefst drie commercials tijdens de Super Bowl. Voor velen onbekend, maar tijdens het event prominent aanwezig.

Marketing

Just Eat Takeaway verlengt sponsorcontract met UEFA

Just Eat Takeaway.com wordt voor nog eens drie jaar extra sponsor van elf competities die de UEFA voor mannen en vrouwen organiseert.

Sport

Disney zet AI in om reclame te verkopen

Disney zet AI in om contextuele reclame te verkopen. Consumenten die een Walt Disney-dienst als Disney+ of Hulu gebruiken, krijgen advertenties te zien op basis van stemmingen van bepaalde scènes.

Online advertising

Philip Kotler’s ‘Marketing 6.0: the future is immersive’: richting ‘meta-channel’-marketing

“Your ordered book has arrived…” Ik las Marketing 6.0 van de 92-jarige Philip Kotler. Daarin stelt hij meta-channel-marketing voor als de nieuwe stap.

Marketing

Is SEO stuk? Zet je schrap, want Google ligt onder vuur

Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve kant van SEO. Wereldwijd is de SEO-wereld geïrriteerd, maar moeten de hand niet in eigen boezem steken?

SEO

Weer een struikelblok in cookiesaga Google Chrome

Google weet maar niet de regie te krijgen over het uitfaseren van cookies als reclamevehikel in Chrome. IAB UK en de Engelse toezichthouder CMA willen eerst nog antwoorden en forse ingrepen.

Marketing

Malafide loodgieters worden door Google definitief geweerd

Google gaat advertenties van loodgietersbedrijven weren op zijn platform. Dat heeft het bedrijf laten weten aan de Consumentenbond. De Consumentenbond had aangedrongen op stappen na aanhoudende klachten over malafide loodgieters.

Online advertising

Autoriteit Persoonsgegevens pakt foute cookiebanners aan

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaat dit jaar vaker controleren of websites op de juiste manier toestemming vragen voor trackingcookies of andere volgsoftware.

AVG

Outdoorreclame voor het eerst overwegend digitaal

Voor het eerst ging er bij buitenreclame meer budget naar digitale borden dan naar reguliere, offline outdoorkanalen. De digitale uitgaven verdubbelden in vier jaar tot 151 miljoen euro.

Marketing

Wat niet-endemische adverteerders aan retailmedia hebben

Retailmedia: je merk tonen bij een relevante retailer. Maar er zijn ook voordelen als je juist niets te maken hebt met de branche waarin je adverteert.

Retailmedia