More stories

Databricks lanceert AI-gedreven marketingplatform voor realtime klantinzichten

Databricks, leverancier van data- en AI-oplossingen, heeft Data Intelligence for Marketing gelanceerd, een nieuw platform dat marketingteams in staat stelt om klant- en campagnedata realtime te combineren en te benutten.

Marketing Automation Software
Premium

Omzet Duitse digital agencies naar 2,4 miljard euro

De grootste Duitse digitale bureaus zetten vorig jaar voor 2,4 miljard euro aan handel om. De omzet uit e-commerce- en marketingdiensten daalde bij de meeste van de grootste agencies.

Digital Agencies

Maddie Raedts (ex-IMA) CEO van For You Agency

Socialmediabureau For You Agency kondigt vandaag de aanstelling aan van Maddie Raedts als partner en CEO van het bureau.

Influencer marketing

Nederlandse Politie introduceert eerste merkgeluid met Sonicbrand

De Nederlandse politie heeft voor het eerst een officieel merkgeluid ontwikkeld, in samenwerking met sonic brandingbureau Sonicbrand. Dit geluid wordt ingezet in alle mediaproducties van het korps om de herkenbaarheid en het vertrouwen te vergroten.

Online marketing

Van zichtbaarheid naar vertrouwen: de rol van founders in marketing

In een landschap waar authenticiteit bepalend wordt, ontdekken steeds meer merken de toegevoegde waarde van founder-led marketing en personal branding.

Communicatie
Premium

Nieuwe data Google AI Overviews: zoekkliks dalen met 30%

Het aantal impressies bij zoekmachine Google steeg afgelopen jaar met 49 procent, maar de doorklikratio daalde met dertig procent. Oorzaak: de invoering van AI Overviews, antwoorden boven de zoekresultaten.

Marketing

Kunnen klassieke marketingfunnels in de prullenbak?

De klassieke marketingmodellen AIDA, STDC en TTS hebben jarenlang dienstgedaan als het fundament onder talloze campagnes. Zijn ze nog relevant?

Customer Engagement
Premium

Belgisch Hof bevestigt: huidig systeem achter online advertenties is in strijd met Europese privacywet

Het Belgisch Hof van Beroep heeft woensdag geoordeeld dat het Transparency and Consent Framework (TCF), de standaard waarop het merendeel van online advertenties momenteel is gebaseerd, in strijd is met de Europese wetgeving. Daarmee bevestigt het hof het eerdere besluit van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit uit 2022, waarin werd vastgesteld dat de technologie achter gepersonaliseerde advertenties verschillende principes van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) schendt — de Europese privacywet die sinds 2018 van kracht is.

Online advertising

Angela Eijlander benoemd tot Chief Sales & Marketing Officer Volksbank

Angela Eijlander is per 1 juli 2025 benoemd als Chief Sales & Marketing Officer (CSMO) van de Volksbank. De CSMO is een nieuwe positie in de vereenvoudigde organisatie van de Volksbank, die deze zomer verder gaat onder de naam ASN Bank.

Online marketing
Premium

Retail zet mailbox in Nederland op scherp: e-mailmarketing blijft sterk, mits relevant

E-mailmarketing blijft een onverminderd sterk kanaal, maar de lat ligt steeds hoger. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de GDMA International Email Benchmark 2025, waarvoor wereldwijd én in Nederland de prestaties van e-mailcampagnes zijn geanalyseerd.

E-mailmarketing
Premium

‘Vijf procent Nederlands reclamegeld naar TikTok’

Vijf procent van de reclamebudgetten van webwinkels en B2C-bedrijven wordt uitgegeven bij TikTok.

Attributie
Premium

Kruidvat lanceert Digital Out of Home-netwerk in 775 winkels

Kruidvat start deze week met de landelijke uitrol van een Digitaal-Out-of-Home (DOOH) netwerk. Met een bereik van gemiddeld 5 miljoen wekelijkse winkelbezoekers biedt Kruidvat adverteerders de kans om via digitale etalageschermen te adverteren en zowel Kruidvat-bezoekers als shoppers in de winkelstraat te bereiken. Met deze stap biedt Kruidvat merken zowel on- als offline advertentiemogelijkheden onder de naam OptimO.

Retailmedia
Premium

Snapchat kondigt nieuwe advertentie-oplossingen aan

Snapchat heeft een reeks nieuwe initiatieven aangekondigd. Het bedrijf lanceert onder meer een locatiegerichte merkcampagne, nieuwe AI-gestuurde advertentie-oplossingen, updates voor adverteerders en makers, én een live muziekserie in eigen huis.

Online advertising

Meta breidt advertentiemogelijkheden uit op Reels, Facebook, Instagram en Threads

Meta heeft een reeks nieuwe advertentie- en creatorsfuncties aangekondigd op onder meer Reels, Facebook, Instagram en Threads.

Facebook Advertising

Ad Alliance start met testen van Vertical Video-advertenties

Ad Alliance, een samenwerking tussen verschillende mediapartijen, waaronder RTL Nederland, Adfactor, BrandDeli en Triade Media, start vanaf juni met het testen van Vertical Video-advertenties onder de vlag van Team Early.

Online advertising