More stories

Emerce Retailmediarapport 2025

Dit rapport analyseert de ontwikkelingen op de Nederlandse markt voor retailmedia in 2025 en benoemt de belangrijkste marktveranderingen, -cijfers en […]

Marketing

Verslag van Hero Conf 2025 Brighton: waarom SEA alleen niet meer volstaat

SEA is verschoven van handmatig en technisch naar geautomatiseerd, data-gestuurd en AI-gedreven. Dat verandert ook de rol van de SEA-marketeer.

SEO

Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd

Het Haagse verbod op reclame voor vliegvakanties en vliegtickets blijft gehandhaafd. Dat heeft de rechtbank in Den Haag in kort geding bepaald.

Online advertising

[Column] De illusie van de rationele consument

Onder marktonderzoekers is het een berucht fenomeen: mensen weten van zichzelf niet precies hóe ze consumeren. Of waarom. Onderzoek toont dat opnieuw aan.

Communicatie
Premium

Threads opent deuren voor adverteerders wereldwijd

Maanden na het eerste experiment met advertenties in een beperkt aantal markten, waaronder de VS, heeft Meta aangekondigd dat het advertenties in de Instagram Threads-app wereldwijd zal uitbreiden.

Online advertising

[Podcast] Doorzetters met Gerhard te Velde: ‘gevangen in mijn eigen succes’

Gerhard te Velde had alles waar hij als ondernemer van had gedroomd. Toch stond hij op een ochtend op en besefte: dit is het niet meer.

Strategy
Premium

Google: van site crawlen naar álle marketinguitingen

Met een bijna onopgemerkte update neemt Google nog meer werk uit handen van online marketeers bij het maken van hun reclamecampagnes.

Marketing

BrightonSEO 2025: AI-wantrouwen en het belang van een goede gebruikerservaring

Een verslag van BrightonSEO 2025 met speciale aandacht voor AI-wantrouwen, toegankelijkheid van websites en alt-teksten.

SEO
Premium

L’Oréal lanceert platform voor micro-influencers

De Duitstalige markt is de eerste in de EU waar L’Oreal LOREALISTAR uitbrengt, een platform voor nano- en micro-influencers.

Social

Het vreemde freemium-model van Google Analytics 

De verschillen tussen de gratis en betaalde versies van Google Analytics: een vreemd model.

Analytics
Premium

Social advertising in Nederland naar 1 miljard euro (+18%)

Steeds meer adverteerders in Nederland hanteren een social first-strategie. Dat is te zien aan de omvang van dit subsegment in de totale digitale reclametaart: +18 procent naar 967 miljoen euro.

Marketing

Google stelt nieuwe cookiemelding in Chrome uit, adverteerders kunnen voorlopig doorgaan

Google zal voorlopig geen nieuwe melding tonen aan Chrome-gebruikers over het gebruik van cookies van derden. Dat maakte het bedrijf vandaag bekend. Hierdoor kunnen advertentiebedrijven hun huidige methoden voor gerichte advertenties blijven gebruiken in de populairste webbrowser ter wereld.

Analytics

Influencers moeten zich opnieuw certificeren om in het register te blijven

Om transparantie binnen influencer marketing verder te versterken, lanceert Influencerregels.com, een initiatief van DDMA, SRC en bvA, een vernieuwde, actuele versie van hun certificering Certified by influencerregels.com. Deze update, die iedere gecertificeerde influencer moet doorlopen om gecertificeerd te blijven, speelt in op recente ontwikkelingen in wet- en regelgeving en biedt nieuwe, praktijkgerichte inzichten.

Influencer marketing

Matter benoemt Angelique de Hont tot Managing Director

Contentmarketingbureau Matter benoemt Angelique de Hont tot nieuwe Managing Director. De Hont, die sinds 2022 de rol van COO bij Matter vervult, neemt de leiding over van Olivier Smit, die de organisatie verlaat.

Digital Agencies

Emerce 100: de beste bedrijven in e-business 2025

Vandaag is de twintigste editie van Emerce 100 verschenen, een speciale jaarlijkse uitgave van Emerce. Hierin lees je hoe beslissers uit de online industrie de prestaties beoordelen van dienstenleveranciers, verdeeld over tientallen categorieën.

Marketing