More stories

Zanox stoot overgenomen RTB-specialist af

Zanox verkoopt zijn meerderheidsbelang in RTB-speciliast Metrigo weer terug aan investeerder Project A Ventures.

Marketing

Het Jaar van Big Data

De term was er al veel eerder, maar in 2014 werd het pas echt op de kaart gezet: Big Data. Of liever gezegd: de belofte van Big Data. Allerlei leveranciers beloofden nog slimmere technieken om correlaties in het klantgedrag aan te wijzen. Gartner zette Data Science halverwege 2014 al hoger in zijn Hype Cycle, nu de verwachtingen rond deze oplossingen onrealistisch groot zijn geworden.

Analytics

Met Google Analytics de ROI vaststellen (infographic)

Voor velen is Google Analytics de standaard waarmee slechts drukte op een website wordt vastgesteld en wordt nagegaan welk gedrag die bezoekers vertonen. Maar wat vaak wordt vergeten is dat het softwarepakket veel waardevollere mogelijkheden biedt dan dit. Het geeft actiegerichte metrics die de conversieratio zienderogen laten toenemen.

Analytics

Wat je moet weten over sociale klantenservice (infographic)

Sociale klantenservice, dus via sociale media, grijpt steeds verder om zich heen. Klanten maken gebruik van sociale media omdat ze snel geholpen willen worden en 70 procent van die klanten blijven klant als ze geholpen worden. Deze infographic legt vooral het verschil uit tussen marketing en klantenservice en hoe ze elkaar kunnen ondersteunen bij klanteninteractie.

Customer Loyalty

2 miljard dollar advertentieomzet via AppNexus

Via Real Time Bidding-specialist AppNexus is in heel 2014 voor 2 miljard dollar aan advertentieruimte ingekocht, met 34 miljoen advertentieimpressies per dag. Dat heeft het bedrijf maandag bekend gemaakt.

Marketing

Het Jaar van Facebook

Het was eerlijk gezegd niet het Jaar van Facebook, maar van wat Facebook kocht: de overname van WhatsApp voor 19 miljard dollar in februari dreunde nog maandenlang na. Hoe was het mogelijk dat er zoveel geld werd neergeteld voor een appje? En in maart was het weer raak: 2 miljard voor de maker van Oculus Rift. Maar voor Facebook zelf was het eigenlijk maar een doodgewoon jaartje.

Facebook

Wat wordt het komend jaar? De voorspellende analyses van Scyfer!

Koopgedrag voorspellen. Objecten en mensen in foto’s herkennen. Ziektes vaststellen met hersenscans. Het kan allemaal met Scyfer, die de maximale waarde uit grote hoeveelheden gegevens haalt. Het zoveelste big data-concept?

Analytics

Consumentenbond tikt Online.nl op de vingers

De Consumentenbond heeft honderden klachten gekregen over provider Online.nl. De klachten variëren van geen verbinding tot een slecht bereikbare klantenservice en van traag internet tot een onjuiste rekening.

Customer Service

Marketeers: ‘Tools mobiele marketing verre van optimaal’

Net als voor de collega-marketeers die zich bezighouden met B2C-marketing, zullen de budgetten van B2B-marketeers snel verplaatsen naar advertenties voor mobiele apparatuur. Maar, zo zeggen de marketeers in een onderzoeksrapport van VentureBeat, het ontbreekt ze gewoonweg aan de juiste tools om sneller te focussen op deze groeimarkt.

Marketing

Oracle koopt databroker Datalogix

Databaseleverancier Oracle wil Datalogix overnemen, een datamarketingbedrijf dat inzicht verschaft in aankoopdata van consumenten. Het bedrijf werkt onder meer voor adverteerders Ford en Kraft en voor Facebook en Twitter.

Analytics

Microsoft toont business intelligence oplossingen

Microsoft brengt, voorlopig alleen in de VS, nieuwe business intelligence software op de markt, waaronder een nieuwe iPad app. Met die software krijgen bedrijven beter inzicht in hun eigen bedrijfsdata.

Analytics

Startpagina.nl en Vinden.nl grootste zoekers na Google

Dankzij zij populariteit onder vijftigplussers heeft zoekmachine Startpagina.nl een marktaandeel van twaalf procent. Vinden.nl blijft investeren en zichtbaarheid en techniek, wat het een derde plaats oplevert op de toplijst zoekmachines in Nederland.

Marketing

Zes hardnekkige B2B marketing mythes die je echt moet vergeten

Wat worden de goede voornemens van B2B bedrijven voor het nieuwe jaar? Vermoedelijk vele, want de uitdagingen lijken groter dan ooit. B2B online marketing is niet meer weg te denken, alleen heersen er nog altijd hardnekkige misverstanden, waarschuwt Tim Asimos, innovatiedirecteur van Circle S studio.

B2B Digital

Facebook steeds grotere concurrent voor zoekmachines

Consumenten wenden zich steeds vaker tot Facebook om informatie te vinden. Dat gaat ten koste van het gebruik van zoekmachines als Google. Marketeers zijn onvoldoende bezig om hun werk vindbaar te maken buiten de zoekmachines.

Marketing

‘Populariteit Facebook brokkelt langzaam af’

Daar gaan we weer: opnieuw is er een studie verschenen die suggereert dat tieners in de VS Facebook de rug toekeren. Het percentage tieners van 13 tot 17 dat op Facebook zit zou zijn gedaald van 94 naar 88 procent, volgens cijfers van Frank N. Magid.

Facebook