More stories

Adobe neemt fotoplatform Fotolia over

Adobe heeft voor 800 miljoen dollar in contanten Fotolia overgenomen, een bedrijf dat rechtenvrije foto’s, illustraties en HD video levert. Fotolia wordt geïntegreerd in Creative Cloud.

Marketing

Denk vooral eens aan de hosting achter Big Data

Zeg je Big Data, dan zeg je analytics. Beiden niet bepaald onbekend op Emerce. Ook voor de marketeer een van de belangrijkste ontwikkelingen in jaren. Een minder voor de hand liggend onderwerp om dan over te spreken is hosting. Want bij hosting denken we aan het plaatsen van websites of het stallen van de backup. En dat is iets voor de it-jongens aan het einde van de gang. Toch?

Analytics

De verschillen tussen JPEG, GIF en PNG (infographic)

De keuze van het juiste bestandstype voor afbeeldingen op je site is over het algemeen niet makkelijk. Grote bestanden hebben het nadeel dat ze veel bandbreedte opslurpen, maar tegelijk moet je afwegen of de foto wel de juiste resolutie heeft. In deze infographic leer je alles over JPEG, GIF en PNG, de meest gebruikte plaatjes op het web.

Marketing

Zo ziet de ideale online B2B klantreis er uit

Uit een onlangs verschenen studie van Forrester genaamd ‘Building The B2B Omni-Channel Commerce Platform Of The Future’, blijkt dat bijna de helft van B2B kopers zakelijke aankopen doet via B2C sites. Consumentensites hebben toch een streepje voor als het gaat om gemak en betrouwbaarheid. Wat de ideale online B2B klantreis moet zijn, legt Brian Walker van SAP dochter hybris software uit in Forbes.

B2B Digital

Facebook beëindigt samenwerking met Microsoft Bing

Facebook maakt niet langer gebruik van Bing voor algemene zoekresultaten. De samenwerking met Microsoft is na vier jaar beëindigd. Microsoft heeft overigens nog altijd een klein belang in Facebook.

Facebook

Infographic: Facebook versus Snapchat

Snapchat moet zo ongeveer de grootste frustratie zijn van Facebook CEO Mark Zuckerberg. De startup wees een bod van Facebook af, en pogingen om Snapchat te overtroeven zijn tot nu toe mislukt. Lisa Hallgren geeft aan wat de verschillen en overeenkomsten tussen de beide rivalen zijn.

Facebook

Content amplification uitgelegd (infographic)

Eerst was er content marketing, maar daarmee kom je tegenwoordig niet makkelijk boven het maaiveld uit. Sitebezoekers worden overladen met blogs, video’s en whitepapers en niet alles is relevant. En dus werd een nieuwe term geboren, content amplification. Dat is content die verder reikt dan je directe doelgroep. Dat betekent: heel veel delen. Gryffin Media probeert dit fenomeen uit te leggen in bijgaande infographic.

Contentmarketing

Facebook voegt Trending Topics toe aan mobiel

Facebook heeft Trending Topics toegevoegd aan zijn Android-app, voorlopig alleen in de VS, en nog niet via iPhone of iPad. De functie was al bijna een jaar beschikbaar voor de desktop.

Facebook

Schuh: hoe wij heel dichtbij de klant blijven

Door een sterke focus op de customer journey weet de Engelse retailer Schuh veel succes te halen. “Er is veel conversatie over de nabijheid van de klant. Fysiek: waar is je winkel? Je distributiecentrum? Je product? Of nabijheid in tijd: hoe snel is je levertijd, is het vandaag of morgen? Of zelfs in een persoonlijke relatie, zoals personalisatie. Dus hoe goed ken je de klant? Kun je relevante aanbevelingen doen?” vertelt Sean McKee van Schuh.

Customer Experience

In drie stappen een geslaagde Facebook campagne met behulp van uitleganimaties

De inzet van een Facebook-campagne met behulp van uitleganimaties kan een goed idee zijn voor je merk of product. Facebook is een platform met een groot bereik en er wordt veel gedeeld. Om die reden kan het uitrollen van een dergelijke campagne een groot succes worden.

Facebook

Adobe: een derde omzet uit marketingdiensten

Softwarebedrijf Adobe realiseerde in het vierde kwartaal een omzet van 330 miljoen dollar met zijn online marketingdiensten.

Marketing

Vijftien social media trends voor 2015: van tactisch naar strategisch

Wereldwijd maken 1,8 miljard mensen gebruik van social media. Dat is bijna tweederde van alle mensen met toegang tot internet. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren blijft groeien. Tot 2,44 miljard in 2018. Als content vuur is, dan zijn social media brandstof. Welke trends zijn in 2015 de zuurstof voor deze aanwakkerende vlammen?

Marketing

Coosto maakt zoekintensiteit zichtbaar

Coosto maakt voortaan de gemiddelde intensiteit van een zoekopdracht gedurende de dag of week zichtbaar. Zogenoemde heatmaps tonen aan hoeveel berichten op het internet zijn gepubliceerd over een onderwerp naar keuze. Dit stelt organisaties in staat piekverkeer voor de klantenservice te voorspellen.

Analytics

Analytics startup Hortonworks naar de beurs

Analytics bedrijf Hortonworks, leverancier van Hadoop software, gaat vandaag naar de beurs voor 16 dollar. Op NASDAQ handelt de onderneming onder het symbool HDP.

Analytics

Europese primeur: programmatic buying op billboards

Reizigers met het openbaar vervoer zien op stations in Rotterdam en Amsterdam een Europese primeur op de billboards zonder dat ze het weten. De reclameruimte is dynamisch ingekocht met de op internet gebruikelijke techniek van programmatic buying.

Marketing