More stories

2015 beter jaar voor marketing automation

Wordt 2015 een beter jaar voor marketing automation? Mike Templeman, CEO van Foxtail Marketing, hoopt van wel. Bij Venture Beat legt hij uit dat veel bedrijven de mogelijkheden van deze technologie nog amper benutten.

Marketing

‘Kijk uit met een te digitale overheid’

Burgers kiezen nadrukkelijk voor contact via balie, telefoon en website, terwijl er juist in overheidsland een beweging is om mensen naar het digitale kanaal te dirigeren. Maar zelfs digitaal zeer vaardige burgers blijken niet altijd en alles digitaal te willen afhandelen. Dat zegt het Center for e-Government Studies van de Universiteit Twente, dat opdracht van de gemeente Amsterdam onderzoek heeft gedaan naar de (dienstverlenings)communicatie van de gemeente.

Customer Service

Vooruitblik 2015: ‘Onrust als bij een mooie achtbaan’

De online videomarkt staat op doorbreken en gevestigde mediamakers staan te trappelen mee te doen. Niets nieuws voor Jeroen Koopman, die met creatief productiebedrijf NewBeTV van nature al online, televisie mengt voor crossmediale producties. Samen met Emerce kijkt Koopman naar 2015.

Marketing

Air Miles en UPC winnaars Dialogue Marketing Awards

Richard Brandhorst (Air Miles) is uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketing Talent of the Year. De onderscheidingen worden jaarlijks uitgereikt aan professionals die zich hebben onderscheiden in de marketingbranche.

Dialogue Marketing

WhatsApp toevoegen aan e-mail: Hoe doe je dat?

Met circa 700 miljoen actieve gebruikers wereldwijd en negen miljoen Nederlandse gebruikers mogen we wel stellen dat de gratis berichtendienst WhatsApp ongekend populair is. En nu is het sinds een paar weken ook mogelijk om een WhatsApp share button te tonen op mobiele websites.

E-mailmarketing

Marktplaats Zakelijk lanceert platform voor zakelijke adverteerders

Marktplaats Zakelijk heeft haar online platform Marktplaatszakelijk.nl vernieuwd. Het handelsplatform biedt zakelijke klanten de mogelijkheid om elke gewenste doelgroep te bereiken, sales te genereren en naamsbekendheid te vergroten. De portal is gerealiseerd in samenwerking met eFocus en Shopworks.

B2B Digital

Vooruitblik 2015: ‘Online te belangrijk om uit te besteden’

Valsplat doet online gebruikersonderzoek en geeft usability-advies aan bedrijven die via digitale kanalen met hun klanten communiceren. Opdrachtgevers als Albert Heijn, Eneco, Coolblue en Delta Lloyd benaderen het bureau met de vraag hoe ze het gebruiksgemak van hun digitale producten kunnen vergroten. Samen met Emerce kijkt oprichter Joris Leker naar 2015.

Customer Experience

Google kondigt partners aan voor video advertentie marktplaats

Google heeft een fors aantal partners aangekondigd voor zijn geautomatiseerde video advertentiemarktplaats Google Partner Select.

Marketing

‘Google verliest zoekverkeer door browserdeal Yahoo’

Google verliest nu al zoekverkeer in de VS als gevolg van de recente overeenkomst die Mozilla met Yahoo heeft gesloten. Sinds december is de standaard zoekmachine in de browser Firefox niet langer Google.

Marketing

Vijf Big Data trends voor 2015

Er is veel gebeurd in een jaar tijd rond Big Data. In 2013 was de vraag nog of Hadoop en aanverwante technologieën ooit gemeengoed zouden worden of niche-oplossingen zouden blijven. Nu is dat allemaal veel duidelijker geworden, zegt Ben Werther van Platfora.

Analytics

FleishmanHillard bundelt content marketing

PR-kantoor FleishmanHillard, een dochter van Omnicom, gaat alle activiteiten op het gebied van content marketing bundelen in FH ContentWorks.

Contentmarketing

Bestaat de ideale afmelding? (infographic)

Niet veel marketeers besteden veel aandacht aan de afmeldpagina voor e-mail marketing campagnes. En waarom zouden ze ook? De afmeldpagina lijkt de laatste stap in het onvermijdelijke afscheid van klanten. Of toch niet?

Dialogue Marketing

Content marketing: niet meer, maar slimmer met tools

Als je alle artikelen mag geloven, is 2015 het jaar waarin content marketing nog belangrijker gaat worden: dé manier om publiek bij het merk te betrekken is het verspreiden van interessante en waardevolle content. Maar wat als je vorig jaar al zo inzette op deze vorm van marketing? Nog meer tijd aan besteden dan? Nee, het kan ook iets minder en slimmer.

Contentmarketing

Havas en Universal gaan (muziek)data analyseren

Havas Group en platenmaatschappij Universal gaan grote hoeveelheden gebruikersdata analyseren. Daartoe hebben ze een joint venture Global Music Data Alliance (GMDA) opgericht. De gegevens worden aan adverteerders verkocht.

Analytics

Voetbal International automatiseert advertentieverkoop

Improve Digital gaat de geautomatiseerde advertentieverkoop van Voetbal International, de grootste voetbaluitgever in Nederland, faciliteren.

Marketing