Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen
Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.
Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.
Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.
Advertenties? Waarom niet een mooi verhaal op het bedrijfsblog? Bedrijven met actieve blogs genereren volgens sommige onderzoeken 97 procent meer leads, oftewel potentiële klanten. En zeven van de tien klanten halen informatie liever uit een blog dan uit een advertentie. Kortom: denk in verhalen. Deze infographic legt uit hoe.
Het mobiele web rukt op, maar de plaatjes die worden weergegeven zijn vaak nog bedoeld voor desktopweergave. Daar komt verandering in, via een nieuw HTML element dat nog dit jaar door Chrome en Firefox wordt ondersteund.
Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.
Digitale kiosk Myjour.com, het online platform voor het lezen van losse artikelen, start volgende maand in samenwerking met TPO Magazine een wederverkoopdienst van artikelen voor de business-to-business markt. Uitgevers en auteurs bieden hun content aan in Myjour voor herpublicatie. Hiermee is het voor bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig om artikelen te kopen voor gebruik in eigen media.
Het Nederlandse magazineplatform Prss is overgenomen door Apple voor een niet nader genoemd bedrag. Dat heeft Apple met zoveel woorden bevestigd tegenover TechCrunch.
Ieder jaar brengt het inbound marketingbedrijf HubSpot een onderzoek uit: The State of Inbound. Verrassend voor 2014: 85 procent van de marketeers geeft aan dat ze inbound marketing gebruiken, bij 47 procent stijgt het budget ervoor en bij maar 53 procent wordt de ROI gemeten. Waarom blijft inbound marketing zo groeien?
LinkedIn wil af van een rechtszaak waarin het bedrijf van misbruik wordt beticht. De onderneming stuurt vrienden van LinkedIn leden soms e-mail uitnodigingen, zonder daar expliciet toestemming voor te vragen, iets dat in de staat Californië niet zou zijn toegestaan.
De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.
De bestedingen aan online videoreclame stijgen komende jaren met gemiddeld 24 procent, wat het de snelst groeiden categorie internetreclame maakt.
Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.
Display advertenties werken niet meer. Aansprekende verhalen wel. De klikratio van display ads raakt de 1 procent niet eens meer. Hoe zorg je ervoor dat je als merk niet met verschillende verhalen naar buiten komt als er meerdere afdelingen zijn die met native advertising werken? Hoe zorg je er voor dat de content ook echt relevant is?
Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.
Branchevereniging DDMA werkt samen met NIMA aan een wereldwijd onderzoek van The Global DMA naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet.