More stories

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Nu.nl zet testomgeving nieuwe site online

Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.

Marketing

Denk in verhalen (infographic)

Advertenties? Waarom niet een mooi verhaal op het bedrijfsblog? Bedrijven met actieve blogs genereren volgens sommige onderzoeken 97 procent meer leads, oftewel potentiële klanten. En zeven van de tien klanten halen informatie liever uit een blog dan uit een advertentie. Kortom: denk in verhalen. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Eindelijk: ook plaatjes worden responsive

Het mobiele web rukt op, maar de plaatjes die worden weergegeven zijn vaak nog bedoeld voor desktopweergave. Daar komt verandering in, via een nieuw HTML element dat nog dit jaar door Chrome en Firefox wordt ondersteund.

Marketing

Fabrique ontwerpt website Design Museum London

Na de sites van het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum, heeft het Nederlandse designbureau Fabrique nu ook de nieuwe site van Design Museum London ontworpen, ook nu weer met technische partner Q42.

Marketing

Digitale kiosk Myjour start B2B-wederverkoopdienst voor artikelen

Digitale kiosk Myjour.com, het online platform voor het lezen van losse artikelen, start volgende maand in samenwerking met TPO Magazine een wederverkoopdienst van artikelen voor de business-to-business markt. Uitgevers en auteurs bieden hun content aan in Myjour voor herpublicatie. Hiermee is het voor bedrijven, overheden en overige contentcurators eenvoudig om artikelen te kopen voor gebruik in eigen media.

B2B Digital

Nederlandse platform Prss naar Apple

Het Nederlandse magazineplatform Prss is overgenomen door Apple voor een niet nader genoemd bedrag. Dat heeft Apple met zoveel woorden bevestigd tegenover TechCrunch.

Marketing

Onderzoek: massale groei inbound marketing

Ieder jaar brengt het inbound marketingbedrijf HubSpot een onderzoek uit: The State of Inbound. Verrassend voor 2014: 85 procent van de marketeers geeft aan dat ze inbound marketing gebruiken, bij 47 procent stijgt het budget ervoor en bij maar 53 procent wordt de ROI gemeten. Waarom blijft inbound marketing zo groeien?

Marketing

LinkedIn verwikkeld in e-mail marketing rechtszaak

LinkedIn wil af van een rechtszaak waarin het bedrijf van misbruik wordt beticht. De onderneming stuurt vrienden van LinkedIn leden soms e-mail uitnodigingen, zonder daar expliciet toestemming voor te vragen, iets dat in de staat Californië niet zou zijn toegestaan.

E-mailmarketing

Grote schermen sturen webverkeer

De grotere iPhone schermen komen geen moment te laat. Eerder deze maand concludeerde Adobe uit eigen onderzoek dat mobiel webverkeer afkomstig van kleine smartphoneschermen met 11 procent is gedaald, terwijl die van grote schermen fors is gestegen.

Marketing

Online videoreclame komende jaren snelste groeier

De bestedingen aan online videoreclame stijgen komende jaren met gemiddeld 24 procent, wat het de snelst groeiden categorie internetreclame maakt.

Marketing

Mediabestedingen: 701 miljoen euro in eerste helft 2014

Adverteerders gaven in de eerste helft van dit jaar 701 miljoen euro uit aan internetreclame. Een kleine veertig procent daarvan kwam bij Google terecht, nog eens veertig procent bij displayreclame.

Marketing
Premium

Native advertising: wat de markt vindt en doet

Display advertenties werken niet meer. Aansprekende verhalen wel. De klikratio van display ads raakt de 1 procent niet eens meer. Hoe zorg je ervoor dat je als merk niet met verschillende verhalen naar buiten komt als er meerdere afdelingen zijn die met native advertising werken? Hoe zorg je er voor dat de content ook echt relevant is?

Marketing

WPP neemt belang in AppNexus

Reclamegigant WPP verkoopt een onderdeel van zijn RTB-platform Xaxis aan AppNexus. In ruil voor 25 miljoen dollar verwerft het daarmee een belang in het reclametechnologiebedrijf.

Marketing

Internationale enquête over data-driven marketing

Branchevereniging DDMA werkt samen met NIMA aan een wereldwijd onderzoek van The Global DMA naar de rol, de inzet en de invloed van data-driven marketing. Dit is de eerste internationale enquête over data-driven marketing die zo groot wordt uitgezet.

Analytics