More stories

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps, een oplossing die gepersonaliseerde klantencontacttrajecten rechtstreeks vanuit de app moet leveren.

Customer Experience

Publicis koopt Duits online marketingbureau

Publicis neemt een van Duitslands grotere online marketingbureaus, Zweimaleins, over.

Marketing

Benchmarkrapporten in Google Analytics zijn terug

Na het verdwijnen van de benchmarkrapporten in 2011 worden deze de komende weken voor iedereen opnieuw uitgerold binnen Google Analytics. Hiermee geeft Google gehoor aan de behoefte van de markt om de websiteprestaties meer context te geven. Hoe werkt het, welke inzichten levert dit op en hoe helpt dit jouw business?

Analytics

Bing maakt plaatjes zoeken ‘responsive’

Microsofts zoekmachine Bing heeft de gebruikersomgeving voor het zoeken van afbeeldingen ‘responsive’ gemaakt, met andere woorden: geoptimaliseerd voor draagbare apparaten.

Marketing

60 miljoen dollar voor analyseplatform HootSuite

Het populaire analyseplatform voor sociale media HootSuite heeft in een nieuwe financieringsronde 60 miljoen dollar opgehaald. De marktwaarde van het Canadese bedrijf bedraagt nu zo’n 1 miljard dollar.

Analytics

Adverteren op Bing: acht redenen waarom!

Voor veel bedrijven lijkt adverteren op Bing nog een beetje op een schot in het donker. Uiteraard kent iedereen Bing wel, maar deze zoekmachine wordt nog niet als een prioriteit gezien, waardoor er ook nog niet veel op geadverteerd wordt. Toch is Bing in de basis niets anders dan Google en biedt ook Bing veel voordelen. In dit blog lees je 8 uitstekende redenen om te adverteren op Bing.

Marketing

Samenwerking Adfactor en Semilo voor mobiel bereik

Adfactor en Semilo-onderdeel Mobvious sluit een samenwerking om het bereik van mobiele reclamecampagne te vergroten.

Marketing

Hanzehogeschool Groningen past designopleiding aan

Per 1 september 2015 krijgt de opleiding Communicatiesystemen van de Hanzehogeschool Groningen een nieuwe naam: Communication and Multimedia Design. De naam sluit beter aan bij de inhoud van het vernieuwde onderwijsaanbod.

Marketing

Geldt ‘boven de vouw’ ook voor e-mailmarketing?

Een beetje marketeer is inmiddels vertrouwd met het begrip ‘boven de vouw’, het principe dat alle belangrijke informatie zichtbaar moet zijn zonder dat de websitebezoeker hoeft te scrollen. Maar geldt het ook voor e-mail?

Dialogue Marketing

Video-aanbod Wikipedia erg mager

Van de miljoen artikelen op Wikipedia bevatten er maar 6000 een video. Dat komt neer op 0,12 procent van heel Wikipedia. Dat schrijft Jesse de Vos van Beeld en Geluid op zijn blog.

Contentmarketing

‘Facebook lanceert nieuw advertentieplatform’

Facebook lanceert maandag naar verluidt een nieuw advertentieplatform op het Advertising Week-congres in New York. Het gaat om een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft.

Analytics

Twitter richt ‘oorlogskamer’ in voor evenementen

Microblog Twitter wil meer doen met marketingcampagnes rond speciale evenementen en richt daartoe een soort oorlogskamer in onder leiding van merkstrateeg Ross Hoffman.

Marketing

Nu.nl zet testomgeving nieuwe site online

Nu.nl heeft de testomgeving van zijn nieuwe site live gezet. Belangrijkste vernieuwing is dat de site ‘responsive’ is geworden, dus zich voor elk scherm optimaal inricht.

Marketing

Denk in verhalen (infographic)

Advertenties? Waarom niet een mooi verhaal op het bedrijfsblog? Bedrijven met actieve blogs genereren volgens sommige onderzoeken 97 procent meer leads, oftewel potentiële klanten. En zeven van de tien klanten halen informatie liever uit een blog dan uit een advertentie. Kortom: denk in verhalen. Deze infographic legt uit hoe.

Contentmarketing

Eindelijk: ook plaatjes worden responsive

Het mobiele web rukt op, maar de plaatjes die worden weergegeven zijn vaak nog bedoeld voor desktopweergave. Daar komt verandering in, via een nieuw HTML element dat nog dit jaar door Chrome en Firefox wordt ondersteund.

Marketing