More stories

Larry Ellison weg als CEO bij Oracle

Larry Ellison, de flamboyante CEO van Oracle, legt zijn functie na bijna veertig jaar per direct neer en wordt vervangen door presidenten Mark Hurd en Safra Catz.

Marketing

Brechtje de Leij naar IceMobile

Brechtje de Leij verhuist per november van Nu.nl naar IceMobile.nl. Ruim drie jaar was ze verantwoordelijk voor het nieuwscluster van Sanoma.

Contentmarketing

‘Zet data centraal in de reisbranche’

Volgens Big Data expert Andy Owen Jones zetten nog veel te weinig bedrijven in de reisbranche in op Big Data. We spraken met hem op eTravel over de nieuwe mogelijkheden die Big Data biedt.

Analytics

Prezi: 1 miljoen gebruikers in Nederland

Een miljoen Nederlanders schreef zich in op Prezi om gelikte, geanimeerde presentaties mee te maken. “Het wordt vaak naast Powerpoint gebruikt. We zien bijvoorbeeld studenten die onze dienst gebruiken en dat blijven doen als ze een baan vinden”, aldus Nederlandbaas Spencer Waldron.

Contentmarketing

Amerikaanse krantenuitgever investeert in content marketing

De Amerikaanse uitgeverij Tribune Publishing, eigenaar van de Los Angeles Times en Chicago Tribune, neemt een belang in Contend, een leverancier van content marketing. Dat bedrijf maakt video’s voor adverteerders.

Contentmarketing

Vijf redenen waarom goede websites toch falen

We analyseerden een groot aantal websites die na een voorspoedige start uiteindelijk toch mislukten. Hieruit komt een duidelijk patroon naar voren. Bijna alle gefaalde online projecten die goed van start gingen hebben één of meer van onderstaande vijf gebreken.

Marketing

Flipboard gestart met videoadvertenties

Tablettijdschrift Flipboard is begonnen met het plaatsen van video advertenties. Partners zijn Gucci, Lufthansa, Sony en Chrysler.

Marketing

Dynamics CRM in vierde kwartaal beschikbaar

Microsoft wil de volgende versie van Dynamics CRM, intern bekend als Vega, in het vierde kwartaal uitbrengen. Dynamics 2015 belooft een betere integratie met Office 365, SharePoint, Lync, Skype en Yammer.

Customer Service

IAB brengt standaard over zichtbaarheid van reclame

Reclameclub IAB Nederland neemt de buitenlandse standaarden voor ‘zichtbaarheid van reclames’ over. Uitingen die voor 50 procent of meer in beeld zijn voor de duur van minimaal een seconde geldt als gezien.

Marketing

E-mail remarketing: redmiddel voor verlaten winkelwagens

Het succes of falen van een e-mail remarketing campagne kan door veel verschillende factoren worden bepaald. Eén van de belangrijkste factoren is misschien nog wel de verzendtijd, ofwel: hoe lang nadat een winkelwagen is verlaten moet ik de e-mail uitsturen? Zie onderstaand een gids om de remarketing e-mails op hét juiste moment te versturen.

Dialogue Marketing

IBM lanceert gratis ‘Watson Analytics’

IBM wil het spitten in bedrijfsdata simpeler maken. Daartoe is Watson Analytics gelanceerd: een cloudtoepassing gebaseerd op de kunstmatige intelligentie van de supercomputer Watson. Het is misschien wel de eerste freemium dienst op dit gebied.

Analytics
Premium

Tv en online advertising synchroon bij Vodafone

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan online advertising dan aan tv-commercials. Maar is dat nog wel een interessant gegeven? Want televisie en online campagnes lopen steeds vaker synchroon met goede resultaten. Zo bewijst ook een pilot van Vodafone. Ondertussen nemen de technische mogelijkheden alleen maar toe.

Marketing

KOKORO wordt reclamepartner funda

Huizensite funda brengt haar communicatiebelangen onder bij reclamebureau KOKORO Amsterdam. Het bureau gaat vanaf deze maand aan de slag voor het grootste vastgoedplatform van Nederland.

Creative

The Cloakroom en Philips naar Facebook Conference

Blake Cahill van Philips, Negin Mirsalehi en Maurits Stibbe van neginmirsalehi.com en online marketing manager en Sven Muts van The Cloakroom zijn als eerste sprekers aangekondigd voor The Facebook Conference, het Emerce congres exclusief gewijd aan Facebook marketing.

Facebook

Koers Adobe lager na winstwaarschuwing

De koers van Adobe kreeg gisteren flinke klappen na een winstwaarschuwing voor het komende kwartaal. In het afgelopen kwartaal wist het Amerikaanse bedrijf zijn omzet te verhogen naar 1 miljard dollar door groei van het aantal abonnementen op de Creative Cloud-software.

Creative