More stories

Premium

Havas en Universal in video native advertising

Reclamebureau Havas en Universal Music Group (UMG) hebben een partnerschap op het gebied van native advertising aangekondigd. Het gaat om merkreclame direct in muziekvideo’s, waarvoor het Britse MirriAd de technologie levert.

Creative

Verwaarloos e-mailmarketing niet!

E-mail marketing wil maar niet wijken, de vele voorspellingen van zijn ondergang ten spijt. Maar geven we het eigenlijk wel de aandacht die het verdient?

Dialogue Marketing

Microsofts MSN krijgt nieuwe opzet

Microsoft blaast MSN (Microsoft Network) nieuw leven in. Morgen wordt de nieuwe site ten doop gehouden en worden zeven MSN apps gelanceerd.

Contentmarketing

Webpower lanceert B2B-site

Het Nederlandse Webpower heeft een B2B-site in het leven geroepen om zo ook die branche beter te kunnen ondersteunen. ‘Met de site willen wij de drempel tot technologie en email marketing automation verlagen’, zo stelt de onderneming.

B2B Digital

FT verklaart klik dood, adverteerders betalen voor tijd

De Londense Financial Times laat adverteerders vanaf volgende maand niet meer betalen voor kliks, maar voor het aantal uren dat een advertentie door lezers is bekeken. De krant introduceert daarmee als eerste cost per hour (CPH).

Conversie

Adobe brengt Creative Cloud naar Chromebooks

Adobe brengt zijn Creative Cloud naar Chromebooks, te beginnen met Photoshop. Het gaat daarbij om een ‘streaming versie’, waarbij al het zware rekenwerk in de cloud plaatsvindt.

Creative

29 supertips voor B2B e-mailmarketing (infographic)

B2B (e-mail-) marketing is echte wetenschap: wees voorzichtig met te veel plaatjes wegens spamfilters, vermijd kapitalen, maak alinea’s korter, verwijs naar voorbeelden, maak de kopregel kort en bondig, wees specifiek, verkoop de aanbieding, niet het product. En het allerbelangrijkste: blijf testen.

B2B Digital

Vijf vragen over Ello, het anti-Facebook

Facebook heeft nooit serieuze concurrentie gehad, maar het advertentievrije Ello zou daarin wel eens verandering kunnen brengen. Voor het eerst sinds tijden is er een sociaal netwerk dat nou eens niet lastig doet. Niet over het gebruik van echte namen, niet met opdringerige advertenties. En dat slaat aan: ieder uur komen er 31.000 aanmeldingen bij

Facebook

Dailymotion opent video exchange voor reclame

Europa’s grootste videoportal Dailymotion opent een video exchange, waarmee het van start gaat met automated trading voor videocommercials.

Marketing

Enge cookies achtervolgen u met reden op het internet!

Waarom worden we door bedrijven ongevraagd gevolgd op het internet? Wat willen die snode adverteerders allemaal van ons weten? En wat doen ze met al die informatie? Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) wil nu nog strengere wetgeving, waardoor we echt een achtergesteld land worden.

Legal

Creativiteit keert terug bij geprogrammeerde inkoop

In de wereld van geprogrammeerde inkoop klinkt alles erg complex door de gebruikte afkortingen en samengestelde boodschappen. De technologie is misschien ingewikkeld, de marketing niet. Geprogrammeerde inkoop gaat uiteindelijk om merken die hun doelgroepen bereiken. Creativiteit is een ondergeschoven kindje, maar volgens AOL zal creativiteit snel zijn rechtmatige plaats terug kunnen claimen dankzij slimmere technieken en de consolidatie van mediakanalen.

Marketing

Spar analyseert klantbehoefte op dagbasis

Supermarktketen Spar analyseert de klantbehoefte in haar winkels voortaan automatisch op dagbasis met behulp van Slim4 software van Slimstock.

Analytics

Megaboete voor Daisycon: de nuchtere feiten

Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail. Hoe kwam de waakhond tot zijn beslissing?

Dialogue Marketing

ACM legt Daisycon 810.000 spamboete op

Toezichthouder ACM heeft affiliatenetwerk Daisycon een boete opgelegd vanwege betrokkenheid bij het verzenden van e-mailspam. Het bedrijf verzond zelf niet één e-mail.

E-mailmarketing

Edgar Molenaars nieuwe CEO Ogilvy & Mather Amsterdam

Edgar Molenaars van JWT maakt de overstap als CEO van reclamebedrijf Ogilvy & Mather Amsterdam. Hij volgt Rik Ledder op.

Creative