More stories

Oud-Facebook programmeurs starten analyticsbedrijf

Voormalige Facebook-programmeurs hebben een nieuw bedrijf Interana opgericht dat analytics voor zeer grote datasets levert.

Analytics

Tips voor het inrichten van complexe e-mailcampagnes

E-mailcampagnes zijn er in verschillende soorten en maten. Vooral het inrichten van complexere, grootschalige campagnes kunnen uitdagend zijn. Er zijn verschillende manieren waarop dit soort campagnes opgezet kan worden. Want ook op het gebied van e-mailmarketing zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden.

E-mailmarketing
Premium

Google duikt in vijver die native advertising heet

Volgens geruchten gaat ook Google zich storten op native advertising. Dat zou een behoorlijke impact kunnen hebben op de manier waarop content wordt gedistribueerd. Googles duik in de native vijver zal geen verrassing zijn, de tekst search advertenties zijn zo’n beetje de voorlopers van deze vorm van content marketing.

Marketing

Evident benoemt B2B-directeur

Internetbureau Evident uit Utrecht breidt de directie uit met Ferry Meijndert, die de focus van het bureau op het B2B-segment verder zal verdiepen.

B2B Digital

Facebook opent nieuw mobiel reclamenetwerk

Facebook lanceert zijn zogeheten Audience Network voor alle adverteerders, waarmee de besloten testperiode eindigt. Bedrijven kunnen alle apps die een Facebook log-in ondersteunen reclameruimte inkopen op basis van profielinformatie.

Facebook

Kamer akkoord met ‘slappe cookiewet’

De Tweede Kamer is vandaag akkoord gegaan met een minder strenge ‘cookiewet’. Voor cookies voor analytics en A/B-testen, bijvoorbeeld, is dan ook geen toestemming meer nodig.

Analytics
Premium

Europese online display markt groeit 10 procent

De Europese reclamebestedingen aan online display groeien tot 2019 met gemiddeld tien procent per jaar tot 12 miljard euro.

Marketing

Burendag: Hollandse ambacht met digitale DNA

Een handgemaakte miniatuurwereld van buurtbewoners gefilmd in stop-motion, online te zien en te delen via Facebook. Om Burendag voor koffiebedrijf Douwe Egberts te promoten heeft Born05 traditionele technieken gekoppeld aan de digitale wereld.

Marketing

Gemeente Lelystad zet gegevensverzameling online

Lelystad is de volgende gemeente, na onder meer Groningen, die allerlei gegevensverzamelingen als Open Data beschikbaar maakt via een Open Data-platform op de gemeentelijke website.

Analytics

Conrad snijdt verder in telefonisch klantcontact

De grootste online verkoper in Europa van elektronische artikelen Conrad krijgt dagelijks zo’n 5.000 klantvragen binnen. Inmiddels vangt de web selfservice inmiddels 96 procent van alle vragen af. Hoe optimaliseren zij verder?

Customer Service

Adobe vult Creative Cloud apps aan

Adobe heeft een Android-versie uitgebracht van de Creative Cloud app. Die overigens nadrukkelijk het label ‘preview’ heeft meegekregen. Tegelijk zijn de apps voor iPhone en iPad uitgebreid.

Creative

Coolblue, Foppen en Wijnvoordeel snel met webcare

De webwinkel die het snelst via webcare vragen en klachten beantwoordt is Coolblue. Er wordt gemiddeld binnen 11 minuten via Twitter gereageerd en binnen 21 minuten via Facebook. Dat blijkt uit onderzoek van LiveChat Pro.

Customer Experience

Vijf vragen over Facebooks nieuwe adserver Atlas

Facebook lanceerde een dezer dagen een nieuw advertentieplatform, een herziene versie van de Atlas Advertiser Suite, dat zijn oorsprong vindt in Microsoft. Het platform Atlas zou adverteerders meer inzicht moeten verschaffen in meetresultaten. Marketeers zouden via de software ook meer invloed kunnen uitoefenen op het koopgedrag van consumenten.

Facebook

DigitasLBi krijgt Europese socialstrategie Ugg

Schoenfabrikant Ugg heeft DigitasLBi-dochter Lost Boys geselecteerd voor de creatie en uitvoering van zijn socialmediastrategie in Europa.

Facebook

‘Meer privacywaarborgen noodzakelijk bij toepassingen Big Data’

Er moet een stevig maatschappelijke debat worden gevoerd over hoe wij de risico’s en ongewenste gevolgen van Big Data effectief kunnen aanpakken. Dat zei voorzitter van het College bescherming persoonsgegevens (CBP) Jacob Kohnstamm in zijn toespraak tijdens het ExpertForum van de Nationale DenkTank 2014.

Analytics