More stories

Premium

[Emerce TV] ‘Bij de Grand Prix draait alles om beleving’

“De hele beleving rond de Grand Prix moet goed zijn, dus ook de vraag: hoe kom je er?”. Teun Verheij werkt als zelfstandig marketeer en is partner bij SportVibes SportMarketing, een van de drie initiatiefnemers (naast TIG Sports en Circuit Zandvoort) achter de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. Vanuit die rol is hij verantwoordelijk voor alle marketing, communicatie en media (beleving) van de Dutch Grand Prix. Hij is een van de gasten van Emerce Digital Sport 2023, een nieuwe verzameling video’s van Emerce TV die donderdag 30 maart live gaat.

Marketing
Premium

Mollie en RRS winnen Friends of Search Awards 2023

De jury vond de ‘meedogenloze prioritering’ van SEO als onderdeel van het migratieproces van mollie.com een ‘geweldige aanpak’. De nauwe samenwerking tussen het SEO-team en het ontwikkelteam was een prachtig voorbeeld van disciplines die samenwerken. De resultaten waren sterk met een algemeen positief effect na de migratie, wat voor een website met zo’n brede internationale focus een zeer goede prestatie is.

Search
Premium

Meer geld naar gokreclames in aanloop naar verbod

Online gokbedrijven geven in aanloop naar een reclameverbod fors meer geld uit aan reclames, ondanks beloftes om het aantal reclames te matigen. De afgelopen vier maanden is er een derde meer uitgegeven aan reclame dan een jaar eerder. Het komt neer op bijna 15 miljoen euro extra, blijkt uit cijfers van marktonderzoeker Nielsen waarover de NOS vanochtend schrijft.

Online advertising

De ‘digital enabler’: een cruciale rol voor het marketingteam van de toekomst

Digitalisering leidt tot een herijking van de marketeer. De ‘digital enabler’ heeft grondige MarTech-kennis en maakt connecties tussen tech en business.

Digital Transformation
Premium

Pepsi zet vol in op TikTok voor Champions League-finale

In de aanloop van de Champions League-finale op 10 juni is Pepsi al zijn social campagne begonnen. De Amerikanen zetten vol in op TikTok.

Campagnes
Premium

DEPT opent hub op Barbados

Bureaunetwerk DEPT® breidt haar netwerk van remote hubs verder uit met de lancering van DEPT® Barbados. Deze locatie sluit zich aan bij de bestaande hubs in Macedonië, Kroatië, Uruguay en Argentië.

Digital Agencies
Premium

Oostenrijk zet privacydeal EU-VS verder op scherp

De Oostenrijkse toezichthouder op privacy verklaart de trackingpixel van Facebook als onwettig. Dat is weer een drempel voor Meta om ongeremd persoonlijke gegevens naar de andere kant van de oceaan te verschepen.

Privacy

Marketing Mix Modeling voor adverteerders van nu: een revival

MMM biedt nog steeds veel voordelen, vooral bij strategische budgetvraagstukken, en zeker nu third-party cookies verdwijnen en de tools ‘open source’ zijn.

Attributie
Premium

Kijkersmarkt terug op het oude niveau

In 2022 zijn de bestedingen in de tv-reclamemarkt opnieuw gestegen. Na een sterk herstel van de reclamemarkt in 2021, zorgde 2022 voor een nieuw record in de gezamenlijke bestedingen. Deze komen in 2022 uit op 977 miljoen euro, voor spot en non-spot, zo blijkt uit het TV Jaarrapport 2022 dat door Screenforce is gepubliceerd.

Online advertising
Premium

Sephora bouwt incubator modemerken met TikTok

Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.

Fashion
Premium

Trackingbescherming in Android-versie Firefox aangezet

Mozilla heeft de trackingbescherming in zijn browser Firefox aangezet voor het Android-platform. Daarmee is tracking over meerdere sites niet langer mogelijk. Het wordt dus voor adverteerders moeilijker om gepersonaliseerde advertenties uit te serveren.

Privacy

YoastCon haalt internationale SEO-top naar Nijmegen

YoastCon vindt plaats in De Lindenberg in Nijmegen, op 11 mei 2023. Kaarten en meer informatie vind je op www.yoast.com.

Marketing
Premium

Cheil Benelux benoemt creatieve directie

Cheil Benelux heeft zich versterkt met een nieuwe creatieve directie: Tim de Waard en Daniel Samama zijn aangesteld om de creatieve vloer te gaan leiden en de creatieve ambities van het bureau te verwezenlijken.

Digital Agencies
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing

Genderneutrale targeting is de toekomst

Waarom maakt het eigenlijk wat uit of je advertentie door een man of een vrouw wordt gezien? Als alle andere relevante kenmerken kloppen doet geslacht er niet toe. Levi’s toonde al dat genderneutrale targeting werkt.

Publishing