More stories

Nederlanders meer bereid om gegevens te delen, zorgen over privacy blijven gelijk

De zorgen om online privacy onder Nederlandse consumenten zijn nog net zo groot als vier jaar geleden: twee op de […]

Privacy
Premium

Nieuw directieteam voor WUBBE

Maaike Preuninger en Jasper Boon treden toe tot de directie van WUBBE / Creative Digital Agency. Daarmee is de leiding van het bureau in handen van drie partners.

Digital Agencies
Premium

Voormalig Qmusic marketingdirecteur start brandingtak bij Sprints & Sneakers

Growth hacking agency Sprints & Sneakers breidt haar diensten uit met een aparte brandingtak. Onder leiding van ex-Qmusic marketingbaas Jorn Agterberg gaat de agency ook strategisch bouwen aan merken die positieve impact (willen) maken.

Online marketing
Premium

Nieuwe creative directors voor Fitzroy

Om verder te groeien en internationale merken beter te kunnen bedienen heeft bureau Fitzroy zich versterkt met het creatieve duo von Franquemont en Demeijer-Gorissen.

Digital Agencies

Hoe Mastercard zijn duurzaamheidscampagne aanpakte

Waarom houdt een betaaltechnologiebedrijf zich bezig met duurzaamheid? Hoe pakten we dat aan en hoe maten we succes?

Sustainability
Premium

Aandeel Google 4% lager op dalende advertentieverkoop

Dalende advertentieverkopen bij zowel Google als YouTube zorgen voor uitstappende beleggers. De kwartaalcijfers vallen tegen, wat een daling van de koers oplevert van vier procent nabeurs.

Online advertising
Premium

Amazon: 38 miljard reclame-omzet in 2022

Amazon verkocht voor 38 miljard dollar aan reclameruimte in zijn winkels wereldwijd. Deze relatief jonge tak, ook wel retailmedia genoemd, is goed voor zeven procent van de concernomzet.

Online advertising
Premium

IAB Europe: Mediabranche doet te weinig aan CO2-reductie

Europese adverteerders en exploitanten hebben de mond vol over duurzaamheid in gedachte en met plannen. Ze vergeten alleen tot actie over te gaan. Slecht twintig procent meet überhaupt zijn uitstoot.

Marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2023

Zoals elk jaar zetten de DDMA-commissies de grootste trends in data-driven marketing voor het nieuwe jaar op een rij.

Marketing
Premium

DEPT breidt uit met Adobe-specialist Tekno Point

Tekno Point, een leverancier van Digital Experience Platform-diensten (DXP) uit India, heeft zich aangesloten bij DEPT. De 500 Adobe-specialisten van […]

Digital Agencies
Premium

‘Nederlander zoekt veelvuldig naar kortingscodes’

Kortingscodes blijven populair onder Nederlanders. Dit blijkt uit onderzoek van online marketing agency Seeders. De populairste webshop categorieën om te besparen zijn fashion, eten en dagjes uit. Zalando is de absolute nummer 1 als het gaat om kopen met korting. Maandelijks zijn er bijna 50.000 zoekopdrachten naar kortingscodes voor de kledinggigant.

Online marketing

Google Optimize stopt: en nu?

Google Optimize gaat verdwijnen en daarmee een veelgebruikte tool om te A/B-testen. Wat waren de voordelen en wat zijn de vervolgstappen?

Analytics

Zie ik dubbel? Twee conversieratio’s in Google Analytics 4

In Google Analytics 4 zijn twee conversieratio’s beschikbaar: een op basis van sessies en een op basis van gebruikers. Welke is het meest betrouwbaar?

Analytics

Hoe vind je zingeving in marketing?

We zijn massaal op zoek naar zingeving. Bedrijven met een missie doen het beter. Tijd voor een hogere reden of doel. Hoe ga je daar als marketeer mee om?

Creative
Premium

VS overheid eist afsplitsing Google DSP, DFP, AdX

Het Amerikaanse ministerie van Justitie en acht staten dienen een klacht in tegen Google vanwege machtsmisbruik op de reclamemarkt. Kleinere rivalen krijgen geen kans zich te ontwikkelen en raken gesmoord.

Marketing