More stories

Premium

Zynga neemt gamemaker Echtra over

Gaminguitgever Zynga neemt Echtra Games uit San Francisco over, vooral bekend vanwege Torchlight III, een game die beschikbaar is op Steam, XBox One, PS4 en Nintendo Switch.

Entertainment

Rutger Tuit (Google): ‘Voorlopig blijven digitaal en lineair van elkaar gescheiden’

Met de lancering van YouTube Select in Nederland zet Google in op kant-en-klare reclamepakketten middels striktere videocuratie. “Adverteerders laten hun eigen ‘premium’ voorkeuren los en kiezen voor de zekerheid van merkgeschiktheid”, zegt Agency Partnership Leader Rutger Tuit hierover in het maartnummer van Emerce magazine.

Marketing
Premium

Europese adviesraad voor TikTok

Video-app TikTok heeft een Europese adviesraad opgericht waarin ook een bestuurslid van de Blijf Groep, een non-profit gericht tegen huiselijk geweld, heeft plaatsgenomen.

Video

Innovaties in (programmatic) CTV: meer effect met online video

De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne. 

Online marketing
Premium

Succesvolle YouTubers vaak hoogopgeleid

Relatief veel prominente Nederlandse YouTubers zijn hoogopgeleid. Vier op de tien YouTube-sterren hebben een HBO- of WO-opleiding afgerond, terwijl dit aandeel voor alle Nederlanders ruim 10 procent lager ligt. Dit blijkt uit onderzoek van CVSter.nl naar de opleidingen van Nederlandse YouTubers met meer dan 100.000 abonnees.

Video

Drie drijfveren voor YouTube-gebruikers (en hoe je daar als merk op in kunt spelen)

Een uitgebreid onderzoek naar de motivaties van YouTube-visitors  laat zien waarom mensen YouTube gebruiken en hoe merken daarop kunnen inspelen.

Video
Premium

Ruim 1 miljoen Nederlandse gebruikers voor Clubhouse

Ruim 1 miljoen Nederlanders gebruiken Clubhouse, volgens onderzoek van MeMo². Met een maandbereik van meer dan 8 procent zijn met name de mannelijke jongeren verantwoordelijk voor de snelle adoptie van het audioplatform.

Media

Emerce magazine #182 is uit, lees hem gratis

Het nieuw verschenen maartnummer van Emerce magazine is – naast de gebruikelijke fysieke distributie – kosteloos te lezen als digitale variant.

Media

Arno Otto (Talpa): ‘Dat gebruikers overal worden geregistreerd en geïdentificeerd, is abnormaal’

Arno Otto startte begin 2020 als Chief Transformation Officer bij Talpa Network. Een interview over de verbinding tussen radio, tv en social.

Contentmarketing
Premium

‘Google Stadia mist interne doelen met grote marges’

Googles gamedivisie Stadia mist de interne maandelijkse doelen voor omzet en controlerverkopen met honderdduizenden, aldus Bloomberg.

Media
Premium

Streaming muziek nu 83 procent van de muziekomzet in VS

In het afgelopen coronajaar werd er nauwelijks nog live muziek gespeeld, maar volgens de Recording Industry Association of America steeg de totale omzet uit opgenomen muziek desondanks met 9,2 procent tot 12,2 miljard dollar in 2020.

Entertainment
Premium

Martijn Lindeman (Follow): ‘Er is behoefte aan gespecialiseerde socials’

Het Nederlandse sociale-videonetwerk Follow zal in april live gaan in Europa. Om ‘positieve uitkomsten voor mens en natuur te bewerkstelligen’. “Mensen volgen aanbevelingen van vrienden, niet van bedrijven”, aldus CEO en oprichter Martijn Lindeman.

Media
Premium

Mogelijk boetes bij terugtrekken techbedrijven in EU

EU-commissaris Margrethe Vestager gaat mogelijk regels opstellen om techbedrijven te beboeten als zij zich plotseling van de markt terugtrekken.

Media

Case: Content op maat voor elke bezoeker 

DPG Media wilde z’n marketing automation verder uitrollen. Een nieuw platform creëert nu voor elke bezoeker automatisch content op basis van real-time data. 

Media
Premium

India zet techreuzen de duimschroeven aan

India kondigde donderdag ingrijpende regels aan om sociale mediabedrijven, streamingdiensten en digitale nieuwskanalen te reguleren.

Media