More stories

Premium

Nederlandse gamestudio Vlambeer stopt

Gamestudio Vlambeer uit Utrecht gaat na tien jaar stoppen. De oprichters vinden het tijd voor iets nieuws. De game Ultrabugs wordt nog wel afgemaakt.

Entertainment
Premium

Jeroen Mirck vertrekt als hoofdredacteur bij Marketingfacts

Jeroen Mirck vertrekt als hoofdredacteur bij Marketingfacts. ‘Niet omdat ik dat graag wil, maar omdat Marketingfacts last heeft van COVID-19,’ schrijft Mirck vandaag op het marketingblog.

Media
Premium

Dutch Podcast Awards 2020 van start: nomineren vanaf nu mogelijk

BNR organiseert ook dit jaar de Dutch Podcast Awards. Vorig jaar werden 1000 podcasts genomineerd tijdens deze eerste fase van de verkiezing. Gezien de groeiende populariteit van podcasts rekent de organisatie op minimaal hetzelfde aantal. Het gaat om podcasts in alle soorten en maten. Van waargebeurde verhalen tot 1-op-1-interviews en podcasts over muziek, technologie en gezondheid.

Media
Premium

Redacties Tweakers en Hardware Info worden samengevoegd

De redacties van Tweakers en Hardware Info gaan vandaag samen in één DPG Technology-redactie, waardoor ze ook geen dubbel werk meer doen. Tweakers keert terug naar zijn kern en gaat zich weer puur op de echte techliefhebber, een keuze om niet de mainstream te bedienen.

Media
Premium

Telenet trekt Nederlandse grens over met VR speelhallen in Breda en Eindhoven

Hoewel door de coronacrisis VR speelhallen deels stilliggen, heeft de Belgische kabelaar Telenet, een zusje van Ziggo, dinsdag twee The Park VR-locaties in gebruik genomen in Breda en Eindhoven. Elk met een omvang van gemiddeld 100 vierkante meter.

Virtual reality
Premium

Talpa Network lanceert creatieve hub voor mediabureaus en adverteerders

Talpa Network heeft zijn creatieve afdelingen, onder andere LINDA.hetbureau en het vorig jaar aangetrokken Brand New Telly, samengevoegd tot het Bureau. Het nieuwe creatieve powerhuis gaat (onder de vleugels van Talpa Media Solutions) zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.

Online marketing
Premium

Deutsche Telekom lanceert platform cloudgaming

Deutsche Telekom, het moederbedrijf van T-Mobile, lanceert op zijn thuismarkt een cloudgamingplatform.

Entertainment
Premium

Talpa snijdt in online themakanalen

Talpa Radio stopt met een groot aantal non-stop themakanalen. Door de coronacrisis zijn de inkomsten uit verkoop van radioreclame met dertig procent gedaald. Daardoor zijn al diverse arbeidsplaatsen komen te vervallen.

Entertainment
Premium

‘Bijna één op drie streamende Nederlanders betaalt niet’

Meer dan de helft van de Nederlanders kijkt naar series of films via streamingdiensten, zoals Netflix, Videoland en Disney+. Toch betaalt maar liefst 28 procent van de streamers niet zelf voor één of meerdere diensten: zij kijken gratis mee op het account van iemand anders.

Entertainment
Premium

Legendarische muziekdienst Napster alweer verkocht

De ooit roemruchte muziekdienst Napster, twintig jaar geleden nog grotendeels illegaal, is voor 70 miljoen dollar in handen gekomen van het Britse MelodyVR.

Entertainment
Premium

Grote ontslagronde bij BNR

Twintig van de 52 medewerkers van radiozender BNR verliezen hun baan als gevolg van kostenbesparende ontslagronde.

Media
Premium

Duits verbod voor muziekmanipulatie diensten

Duitse streamingdiensten socialnow.de, sozialgeiz.de, likergeiz.de, netlikes.de en likesandmore.de moeten hun diensten per direct staken. De Federale Vereniging van de Muziekindustrie (BMVI) heeft bij de regionale rechtbanken van Bremen, Hamburg, Keulen en Darmstadt een verbod afgedwongen.

Entertainment
Premium

TikTok groeit in Nederland tot 4,5 miljoen gebruikers

Het aantal actieve gebruikers van TikTok in Nederland is sinds mei van dit jaar met een miljoen gestegen tot 4,5 miljoen. Tieners zijn niet meer de grootste gebruikersgroep.

Media
Premium

Gametechbedrijf Unity naar de beurs

Het Deens-Amerikaanse Unity, ontwikkelaar van een zogeheten game-engine, gaat naar de beurs. Onder de tickernaam U krijgt het een notering aan NYSE.

Entertainment

Peter Warman (Newzoo): ‘Met data uit de gamewereld trends in de echte wereld voorspellen’

De gamewereld is lang niet serieus genomen. Dat was het domein van bleke ongezonde jongeren die elkaar tot diep in de nacht achter de computer overhoop zaten te schieten. Maar het is al lang tijd voor een nieuwe blik. Niet alleen voldoen gamers natuurlijk niet aan het cliché dat over hen bestaat, maar ook de data die zij gezamenlijk creëren zijn heel leerzaam. Het Amsterdamse Newzoo is marktleider op het gebied van data over games. Daar kunnen gamebedrijven zelf profijt van hebben, maar het is ook heel leerzaam voor de buitenwereld. “Elk bedrijf dat bezig is met consumentenervaringen”, aldus CEO Peter Warman bij Top Names.

Data