More stories

Twitter gebruiker krijgt meer controle over advertenties

Gebruikers van Twitter krijgen meer zeggenschap over de advertenties die zij te zien krijgen. Incorrecte interesses op basis waarvan advertenties worden getoond zijn voortaan handmatig te verwijderen.

Online advertising

Smartly.io: Facebook & Instagram go Dynamic

Dynamisch adverteren is simpel gezegd: op de juiste plek, op het juiste moment de juiste ad laten zien. En dat volledig geautomatiseerd, zonder handmatige acties voor het creëren van de content of targeten van de ad. Binnen display advertising kon dit al langer. En dankzij Smartly kan het ook op Facebook en Instagram! Niet alleen voor retargeting, maar ook voor prospectingcampagnes. Een nieuw tijdperk voor consumer friendly advertising.

Online advertising

Pocket Media wordt voorkeurspartner bol.com

Bol.com selecteert Pocket Media als voorkeurspartner voor de Nederlandse en Belgische markt op het gebied van mobile user acquisition via mobile display advertising.

Online advertising

DPD kiest Fightclub als digital agency

Pakketdienst DPD Nederland besteedt zijn online en socialmediastrategie uit aan het nieuwe bureau Fightclub. Dat verzorgt alles van campagneuitrol tot leadgeneratie en sales support.

Online advertising

Google past voorwaarden AdSense aan, geen ban meer bij misbruik

Google gaat websites niet langer straffen als zijn AdSense advertenties naast ongeschikte content komt te staan. De advertenties worden nog steeds ingetrokken, maar alleen op de pagina’s waar die content is te vinden.

Online advertising

Facebook overtreedt Nederlandse privacywet

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) constateert dat Facebook de Nederlandse privacywet overtreedt. Het verwerkt persoonsgegevens van gebruikers en niet-gebruikers zonder hen daar volledig over te informeren.

Facebook

Clickdistrict tekent UNET

Clickdistrict verzorgt komend jaar de volledige online media-inzet van de zakelijk glasvezelinternetprovider UNET.

B2B Digital

IAB Nederland lanceert de Programmatic Awards

IAB Nederland roept een award in het leven voor programmatic advertising en belangstellenden kunnen hun nominaties vanaf nu gratis inzenden.

RLVNT maakt nieuwe campagne Tikkie

RLVNT ontwikkelde en bouwde de online reclamecampagne voor Tikkie, de app voor onderlinge betalingen die via Whatsapp werkt.

Payment

Wehkamp stopt met algemene productfeed

Wehkamp.nl gaat de algemene productfeed voor affiliatepartners langzaam uitfaseren. De feed kan wegens een technische reden niet meer geüpdate worden, meldt de retailer. De feed is namelijk te groot om in te laden en daardoor vallen er producten buiten de feed.

Online advertising

Adverteerders gelaten over mediarel rondom GeenStijl

De meeste adverteerders die hun campagnes op GeenStijl en Dumpert staakten, zetten die na het weekend al weer aan. Een andere groep begon pas sinds afgelopen maandag überhaupt na te denken over zijn positie op betreffende sites.

Programmatic

Sebastiaan Moesman nieuwe CEO van Improve Digital

Sebastiaan Moesman, de voormalig COO Worldwide van GroupM Connect, wordt per 1 juni de nieuwe CEO van Improve Digital.

bol.com hevelt tv-budget over naar online

Tv verliest voor bol.com aan kracht en daarom hevelt het dit jaar tv-budget over naar programmatic advertising. “Eerst maakten we vier tv-commercials per jaar. Nu gaan we ook jaarlijks tientallen online flows ontwikkelen, met in elke flow een mini-commercial”, aldus director marketing Willem-Jan Lems.

Programmatic

Snap lanceert advertentiemanager

Snap introduceert volgende maand in diverse Europese landen een advertentiemanager, waardoor adverteerders (klein en groot) zelf zogenoemde Snaps Ads (video-advertenties) kunnen plaatsen in Snapchat.

Online advertising

Infographic: sentiment online advertenties vooral negatief

De online advertentie-industrie heeft het zwaar door het toenemende gebruik van adblockers. Choozle heeft het negatieve sentiment in kaart gebracht: maar 7 procent van de respondenten is positief over online advertenties. Dertig procent is ronduit negatief. Vooral de trage laadtijden en irrelevante inhoud dragen bij aan de onvrede.

Online advertising