More stories

Waarom elke marketingafdeling moet nadenken over inzicht en controle

De technologie geeft marketeers al lang de mogelijkheid om transparantie, inzicht en controle te krijgen over hun marketing- en mediabudgetten. Toch is dit nog maar mondjesmaat het geval bij veel bedrijven.

Online marketing

SpotX en VICE samen in online video advertenties

Video managementplatform SpotX is een samenwerking aangegaan met het digitale netwerk van VICE. SpotX levert de benodigde technische infrastructuur voor de geautomatiseerde verkoop van video-advertising. De samenwerking betreft alle titels van VICE Digital in geheel Europa.

Programmatic

MKB’ers: eerst strategie bepalen, dan online adverteren

Een steeds groter deel van het MKB-marketingbudget gaat op aan online adverteren. Die bestedingen hebben echter een hoog ad-hoc gehalte. Dat is zonde, want er wordt daardoor onnodig veel geld besteed aan ‘losse flodders’ met beperkt resultaat. Als MKB’er kun je daarom beter eerst over de strategie en de te behalen doelen nadenken. De volgende tips komen hierbij goed van pas.

Online advertising

Mobiel en video bepalen markt online advertenties in Nederland

Adblockers houden de groei van de digitale advertentiemarkt niet tegen. Dat blijkt uit de Online Ad Spend Study H1 2016, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Online advertising

Nieuwe call-to-actions bij Instagram

Instagram breidt zijn advertentieprogramma uit met vier reclamevormen om duidelijker call-to-actions te tonen voor webwinkels, merken en softwareontwikkelaars.

Online advertising

Telenet wil kijker gerichte reclame aanbieden

De Belgische kabelaar Telenet wil op basis van gebruikersprofielen kijkers binnenkort gerichte reclame voorzetten. De praktijk die al enige tijd geldt voor Facebook of Google moet naar de reguliere buis worden vertaald.

Online advertising

Zalando lanceert platform influencermarketing

Zalando start een platform waar merken socialinfluencers kunnen vinden om voor hen reclame te bedrijven richting hun fans.

Online advertising

Coalitie voor ‘betere advertenties’ van start gegaan

Google, branche-organisatie IAB, Network Advertising Initiative (NAI) en nog enkele adverteerdersclubs hebben op de vakbeurs Dmexco in Keulen vandaag de Coalition for Better Ads aangekondigd. Het streven is om minder irritante internetreclame te ontwikkelen.

Online advertising

Sanoma gaat minder reclame tonen

Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.

Online advertising

‘Online reclame desktop daalt harder dan print’

Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.

Online advertising

AdBlock Plus gaat zelf advertenties verkopen

AdBlock Plus, de omstreden adblocker met 100 miljoen actieve gebruikers, heeft zijn eigen adtechplatform gelanceerd. Daar kunnen adverteerders ‘acceptabele advertenties’ inkopen.

Online advertising

In vier weken vijftienhonderd klanten erbij met The Bikevertising Company

The Bikevertising Company voorziet bedrijven van ‘bewegende marketing’. Dat doet het bedrijf met de slimme Student-Bike, waarop nu zo’n 200 studenten rondrijden sinds de lancering in Amsterdam.

Start-ups

Google met ‘shop the look’

Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.

Retail

Behavioral targeting verandert naast koopintentie ook zelfbeeld

‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.

Online advertising

‘Bereik televisie neemt af, programmatic moet aanvullen’

Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.