Sanoma gaat minder reclame tonen
Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.
Sanoma implementeert een nieuwe techniek waardoor het minder internetreclames gaat tonen. De reclames die wel worden getoond, zijn beter zichtbaar en geven betere resultaten.
Desktop adverteren heeft qua bestedingen zijn piek bereikt en zal komende twee jaar harder dalen dan de afname van reclamebudget voor kranten en tijdschriften. Dat stelt internationale mediabureau ZenithOptimedia in zijn meest recente marktverwachting.
AdBlock Plus, de omstreden adblocker met 100 miljoen actieve gebruikers, heeft zijn eigen adtechplatform gelanceerd. Daar kunnen adverteerders ‘acceptabele advertenties’ inkopen.
The Bikevertising Company voorziet bedrijven van ‘bewegende marketing’. Dat doet het bedrijf met de slimme Student-Bike, waarop nu zo’n 200 studenten rondrijden sinds de lancering in Amsterdam.
Binnenkort is het mogelijk om direct vanuit Google Images door te klikken naar webwinkels die kleding op foto’s verkopen.
‘Behavioral targeting’ heeft op een veel dieper psychologisch niveau invloed dan tot nu toe werd aangenomen. Dat blijkt uit een studie van drie wetenschappers, verbonden aan de Ohio State University.
Televisie levert niet meer het massapubliek dat adverteerders willen omdat het jonge publiek afhaakt en online kijkt. Zenders en adverteerders moeten het bereiksgat aanvullen met programmatic maar doen dat slechts mondjesmaat, aldus een nieuw onderzoek van Forrester Research.
Enkel adverteren op desktop is allang verleden tijd, het is een must te adverteren op mobiele apparaten. Maar hoe meet je de waarde ervan? Je leest er alles over in deze longread.
Performancemarketingnetwerk Criteo sluit zijn systemen aan op het RTB-netwerk (SSP) van Ligatus.
Facebook brengt vandaag twee nieuwe reclameproducten op de markt die zich speciaal richten op het MKB dat internationaal wil adverteren. Een daarvan is targeting op lookalikes.
Digitale kanalen vangen van alle reclamevormen in Nederland het meest geld. In 2016 is dat 49,8 procent, 2017 wordt het definitieve kanteljaar. Dat vertellen de nieuwe voorspellingen van mediabureau Carat.
Technologiebedrijf Improve Digital heeft zijn reclameplatform voor uitgevers vanaf de grond opnieuw opgebouwd. “We integreren adserving en de SSP tot een geheel, als eerste in de wereld”, aldus directeur Joëlle Frijters.
Het is het verdienmodel van bijna alle grote online platformen: advertenties. Video-advertenties is een steeds groter en populairder segment hierin. Hoe groot is video advertising in Nederland?
Kortingscode.nl opent eind deze maand een popupstore in de Amsterdamse binnenstad. Er wordt speciaal ruimte ingewijd voor socialinfluencers, maar de deuren staan ook open voor toevallige passanten en belangstellenden.
Expanded Text Ads, oftewel ETA’s, zijn voor vrijwel niemand meer onbekend. De langere en grotere tekstadvertenties van Google. De verwachting van Google was duidelijk: een uplift van 20% in klikfrequentie (CTR). Hier zijn de meningen over verdeeld. Vanaf 26 oktober 2016 is het niet meer mogelijk om de oude, kortere advertenties te uploaden. Eén ding is in ieder geval duidelijk: ETA’s blijven. Ben jij hier blij mee? Of misschien nog wel belangrijker. Ben je hier klaar voor?