More stories

De kansen en uitdagingen van mobiel adverteren binnen display

Mobile advertising strategie is een veelbesproken onderwerp in relatie tot online strategie. Bestaat een mobiele strategie eigenlijk wel of is dit altijd geïntegreerd in de volledige online marketing strategie? Wanneer zet je mobiel dan in en op welke manier?

Online advertising

Adverteerdersexodus bij GeenStijl na kritische columns

GeenStijl en Dumpert raken mogelijk flink wat adverteerders kwijt. Grolsch, het Wereld Natuur Fonds en de Persgroep, uitgever van onder meer Het Parool en de Volkskrant, trekken zich terug als adverteerder na een oproep om te stoppen met adverteren op sites waar ‘vrouwen virtueel verkracht worden’.

Online advertising

Oud IAB directeur Govaert Plesman naar Magna

Voormalig directeur Govaert Plesman van het IAB wordt contracting director online bij MAGNA. Hij gaat alle contractonderhandelingen met exploitanten verzorgen.

Online advertising
Premium

‘Google en Facebook beheersen 20 procent van globale advertentiemarkt’

Google en Facebook worden steeds machtiger in advertentieland. Het marktaandeel bedraagt nu al 20 procent, 11 procent meer dan in 2012. Dat blijkt uit Zeniths Top Thirty Global Media Owners, een ranglijst van ’s werelds grootste mediabedrijven gemeten naar advertentieomzet.

Online advertising

A/B-testen met Adwords Concepten en Experimenten

Online adverteerders kunnen in Google Analytics en Google AdWords ontzettend veel ideeën opdoen voor mogelijke manieren om het marketingbudget te besteden, maar ook om verschillende strategieën te testen. Tegenwoordig is er ‘AdWords Concepten en Experimenten’, een nieuwe tool voor A/B-tests binnen Adwords.

Online advertising

24i en SpotX in adverteren voor connected tv

24i, gespecialiseerd in de productie van internet tv apps, is een samenwerking aangegaan met video-ad platform SpotX. Beide partners spelen hiermee in op de behoefte van uitgevers en omroepen om interactieve advertenties voor connected tv beschikbaar te maken.

Online advertising

Facebook Dynamic Ads nu ook voor vluchten

Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.

Travel
Premium

Vierhonderd adverteerders op bol.com in 2016

Sinds de zomer van 2016 maakten vierhonderd adverteerders gebruik van de mogelijkheid om een reclamepositie op bol.com te huren.

E-commerce platforms

DoubleClick slaat brug naar traditionele televisie, ontsluit inventory

Googles reclamesysteem DoubleClick Bid Manager kan nu ook overweg met de inventory van traditionele televisie.

Online advertising

Nederlandse Kansspelautoriteit haalt bezem door online gokreclame

De Nederlandse Kansspelautoriteit verscherpt opnieuw haar aanpak van reclame op internet voor kansspelen zonder vergunning. In de afgelopen periode heeft de autoriteit tientallen reclamemakers aangepakt.

Online advertising

SKO fuseert kijkcijfers online en televisie

Stichting KijkOnderzoek (SKO) is begonnen gecombineerde kijkcijfers te leveren voor online video en televisie. Uitgevers exploitanten en adverteerders krijgen zo goed zich op hun crossmediale bereik en in hoeverre tv en online elkaar aanvullen.

Analytics
Premium

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties ‘programmatic’

Tachtig procent van alle verkochte online display advertenties in de VS wordt dit jaar geautomatiseerd verkocht, schat eMarketer. De markt zal dit jaar een omvang van 33 miljard dollar bereiken.

Online advertising

Nieuwe adblockertechnologie schrik voor uitgevers

Een nieuwe adblocktechnologie van de Princeton Universiteit belooft weinig goeds voor uitgevers: de Perceptual Ad Blocker leest geen HTML, maar herkent patronen.

Online advertising

Beslist.nl: Geen geloof meer in prijsvergelijken

“Het pure prijsvergelijken heeft zijn beste tijd gehad, mede door ons eigen succes en dat van Kieskeurig”, zegt de mede-oprichter van Beslist.nl Kees Verpalen.

Retail

Parkmobile adverteert op Snapchat

Parkmobile is als een van de eerste Nederlandse bedrijven een reclamecampagne begonnen op Snapchat. Ondanks de doorgaans wat jongere gebruikersgroep van Snapchat wil de parkeerapp het experiment aangaan.

Online advertising