More stories

Europa geeft Google meer tijd voor reactie klacht monopoliegedrag

De Europese Commissie heeft Google een week langer gegeven om formeel te reageren op een van de drie aanklachten van concurrentievervalsing door misbruik van zijn marktmacht.

Online advertising

MobPro koppelt met Spotify voor audioreclame

MobPro uit Amsterdam heeft een technische koppeling gemaakt waardoor adverteerders reclamecommercials kunnen inkopen in de Spotify-app.

Programmatic advertising verovert de recruitmentmarkt

In alle belangrijkste economieën ter wereld zal de vraag naar talent de komende vijf jaar aanzienlijk groter zijn dan het aanbod. En dan hebben we ook nog eens te maken met talent (lees: de millennials) dat uiterst kritisch staat tegenover zijn aanstaande werkgever en zich niet eenduidig beweegt in het steeds sterker gefragmenteerde internetlandschap. Bovendien zijn de grootste talenten vaak eerder passief dan actief op zoek naar een baan.

Recruitment

Adverteren op YouTube: de do’s en don’ts

Je wilt op YouTube adverteren. Maar waar begin je dan en wat kun je er precies mee? In dit blog doorlopen we op hoofdlijnen de stappen en aandachtspunten van het starten met YouTube binnen je marketingstrategie.

Online advertising

Top vier handige AdWords scripts

AdWordsscripts kunnen het werk van een onlinemarketeer wel een stuk makkelijker maken. In dit blog komen vier AdWords scripts naar voren welke het monitoren en verbeteren van je AdWordsaccount zullen vergemakkelijken.

Online advertising

Snapchat gaat advertentie-opbrengsten niet langer delen met partners

Snapchat wil zijn advertentie-opbrengsten niet langer delen met mediapartners. Partners voor het onderdeel Discover krijgen voortaan een vaste vergoeding.

Online advertising

‘Affiliate links minst effectief bij influencing’

Met het volwassen worden van online influencing wordt er minder gestuurd op platte, commerciële boodschappen. Authenticiteit en langetermijnsamenwerkingen (70,6 procent) moeten de consument overtuigen. Toch blijkt het simpelweg noemen van merken nog immer succesvol (53,9 procent).

Contentmarketing

Rebranding voor DQ&A, meer focus op agency-activiteiten

DQ&A Media Group splitst zich per vandaag op in faciliterend bedrijf DQ&A en het nieuwe bureaulabel NMPi, waarmee het uitvoerend werk gaat doen met display, paid social en search- en analyticsdiensten. De rebranding vloeit voort uit de fusie met marketingbureau incuBeta uit Zuid-Afrika.

Online advertising

WPP koopt Triad Retail Media

WPP koopt via zijn dochterbedrijf Xaxis de digitale retailmediaspecialist Triad Retail Media. Dat exploiteert onder meer reclameruimte in de webshops van MediaMarkt, Otto en Walmart.

Retail

Onderzoek: 36 procent consumenten negeert merken

Een nieuw onderzoek van Kantar TNS laat zien dat 36 procent van de consumenten actief berichten en advertenties van merken negeert op social media.

Online marketing

‘Appfraude dit jaar naar 100 miljoen dollar’

Mobiele app-marketeers verliezen dit jaar 100 miljoen dollar aan fraude. Dat verwacht het bureau AppsFlyer. Vooral de Amerikaanse markt heeft daar erg veel last van.

Online advertising

Canon start affiliate marketing programma bij zanox

Camera- en printerfabrikant Canon gaat samenwerken met zanox voor affiliatie marketing in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Italië.

Online advertising

Nieuw reclamenetwerk AdsToSport bijna uitverkocht

De exploitant van de bijna duizend websites van Nederlandse sportclubs, AdsToSport, is constant bijna uitverkocht. Clubs verdienen ‘bijna gratis’ honderden en soms duizenden euro’s bij.

Online advertising

37 procent Nederlands e-commerce via mobiel

Vier op de tien e-commercetransacties in Nederland wordt afgehandeld via een smartphone of tablet, zo laat het halfjaarlijkse e-commerceonderzoek van Criteo zien.

Retail

‘Online video-omzet naar 200 miljoen in 2020’

De inkomsten uit online videoreclame groeien tot 2020 met gemiddeld 18 procent per jaar tot uiteindelijk 200 miljoen euro, stelt PwC in een nieuw verschenen rapport.

Video