Ligatus koopt LiquidM voor native programmatic
Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.
Internetreclamebedrijf Ligatus neemt honderd procent van de aandelen LiquidM over. De dochter van Gruner + Jahr verwerft daarmee een mobiele DSP.
Een bedrijf investeert jarenlang in het bouwen van zijn merk en een ander bedrijf gebruikt dat merk om onlinebezoekers via de zoekmachines te trekken voor zijn concurrerende producten. Of het commercieel verstandig is om op deze manier met de concurrent om te gaan leest u in een ander Emerce-artikel. Maar mág het, juridisch gezien?
Facebook zou zijn Audience Network willen uitbreiden met een relatief nieuwe reclametechniek: header bidding.
Bedrijven geven dit jaar een paar honderd miljoen euro uit aan het verzenden van online reclame op basis van persoonsprofielen. Probleem: de reclameboodschap is nog veel te generiek. Het creatieve deel van programmatic wordt stelselmatig genegeerd, want niet op maat.
Of je nou consultant, online marketeer of accountmanager bent, wanneer je verantwoordelijk bent voor een AdWords account zul je vroeg of laat een keer moeten rapporteren wat de resultaten zijn van jouw campagnes. AdWords is immers een performance kanaal, en die performance moet gemeten, beoordeeld en vertaald worden naar nieuwe actiepunten! Ik ga je niet vertellen of je beter een taart- of staafgrafiek moet gebruiken in je rapportages, maar je 4 tips geven hoe jouw rapportage van echte toegevoegde waarde wordt.
Adtechbedrijf Media.net komt in Chinese handen. Het bedrijf van Divyank Turakhia krijgt 900 miljoen dollar van een groep investeerders.
Google gaat volgend jaar sites straffen die onderbrekende interstitials gebruiken, oftewel advertenties die een groot deel van het scherm opeisen. Dat heeft Google zojuist bekend gemaakt. Webpagina’s met dergelijke advertenties krijgen een lagere positie in de zoekresultaten.
Techsite Tweakers.net hanteert een selectief reclamebeleid. Veel bannerruimte blijft bewust onverkocht, de technische eisen aan advertenties zijn strenger dan het IAB-beleid en de afhankelijkheid van reclame-inkomsten loopt steeds meer terug.
Ook Pinterest is begonnen met de verkoop van videoadvertenties. Het moet de belangrijkste bron van inkomsten worden naast Promoted Pins.
Google heeft nu al een tijdje attributiedata in AdWords ingebouwd. Met deze functies krijg je inzicht in de verschillende touchpoints van conversies. Hierdoor krijg je betere inzichten in de waarde van keywords, klikken en touchpoints. Door op deze betere waarde te sturen, maximaliseer je het rendement van elke klik en verhoog je daardoor de ROI op je marketinginvestering.
Om adverteerders te helpen hun AdWords campagnes in te richten voor de mobiele omgeving heeft Google Expanded Tekst Ads in het leven geroepen. Een tekstadvertentie die bijna 50 procent meer tekenruimte bevat dan de reguliere tekstadvertenties en die geschikt is voor ieder type apparaat. Sinds 26 juli zijn ze voor iedereen uitgerold.
In het verleden was de markt van online display advertising nog simpel en overzichtelijk: als je een banner op een andere website wilde laten zien belde je de eigenaar van die website op, e-mailde je wat code heen en weer en maakte je prijsafspraken. En voilà; the deal was done. Maar met de opkomst van technologie is het display advertising landschap vele malen complexer maar gelukkig ook interessanter geworden. Een overzicht van het complexe programmatic display advertising landschap, deel 1.
Semilo wordt verantwoordelijk voor de exploitatie van advertenties op de website van 9292 Reisinformatiegroep. Elke dag voorziet 9292 reizigers van zo’n 400.000 reisadviezen.
Programma’s die stiekem advertenties ‘injecteren’ in webpagina’s vormen nog altijd een plaag die alleen al via de browser Chrome zeker 50 miljoen webgebruikers treft. Dat zegt Google, die wederom waarschuwt voor malicieuze pay-per-install (PPI) netwerken.
Het Duitse AdBlock Plus is er in geslaagd om advertenties van Facebook toch geblokkeerd te krijgen. Het sociale netwerk meldde dinsdag trots dat het een manier had gevonden om adblockers te omzeilen, simpelweg door advertenties als reguliere content te vermommen. Die truc blijkt niet te werken.