Sanoma verkoopt Kieskeurig.nl aan Reshift
Uitgeverij Sanoma verkoopt na bijna elf jaar zijn product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl. De kopende partij is Reshift, waar de voormalig Sanoma-directeur Paul Molenaar aan het roer staat.
Uitgeverij Sanoma verkoopt na bijna elf jaar zijn product- en prijsvergelijker Kieskeurig.nl. De kopende partij is Reshift, waar de voormalig Sanoma-directeur Paul Molenaar aan het roer staat.
Driekwart van de populaire vlogs op YouTube bevat sluikreclame. Dat concludeert het Commissariaat voor de Media, dat video’s van de twintig populairste YouTubers van Nederland heeft onderzocht.
Google zou een adblocker in zijn browser Chrome willen bouwen die standaard aanstaat. Dat meldt The Wall Street Journal. Dat is een opmerkelijke stap voor een bedrijf dat grotendeels van advertenties afhankelijk is.
Meer dan 60 procent van de consumenten maakt gebruik van meerdere devices tijdens een aankoopproces. Voor een succesvolle retargetingstrategie kunnen marketeers hierdoor niet langer vertrouwen op één device om hun doelgroep te bereiken. Google speelt in op deze ontwikkeling door het mogelijk te maken cross device te retargeten binnen display en search campagnes.
Improve Digital gaat de premiuminventory van de Telegraaf Media Groep verkopen met zijn programmatictechnologie.
Het digitale videoreclamebedrijf Spotx, uit de RTL Group, sluit een samenwerking met VR-specialist Omnivirt. Hierdoor kunnen merkadverteerders hun publiek nieuwe, virtuele wereldjes inzuigen.
De eerste campagne die het Nederlandse kantoor van Snapchat heeft verkocht is die voor Oreo-koekjes.
Zalando besteedt op thuismarkt Duitsland tweederde van zijn reclamebudget aan tv-commercials en achttien procent bij online kanalen. Dat verraadt de sterke nadruk op het laden en uitbouwen van Zalando als merk.
Facebook heeft niet minder dan 5 miljoen actieve adverteerders, zo heeft het sociale netwerk maandag bekend gemaakt. Alleen al in de laatste zeven maanden zijn er 1 miljoen bijgekomen. Driekwart daarvan bevindt zich buiten de VS.
YouTube stopt met het vertonen van reclame bij video’s die minder dan 10.000 keer worden bekeken. Op deze manier hoopt het videokanaal tegemoet te komen aan bezwaren van adverteerders die niet langer willen dat hun advertenties te zien zijn bij controversiële onderwerpen.
Google houdt wel van een beetje innovatie, zo wordt nu het advertentieplatform AdWords op de schop genomen. Wat gaat er […]
Adverteerders geven in 2017 meer uit aan reclame op internet dan bij alle andere mediatypen bij elkaar opgeteld. Nieuwe cijfers van IAB Nederland laten zien dat internetreclame in 2016 met 11,6 procent groeide tot 1,7 miljard euro.
RTL introduceert de bumper ad. Deze korte pre-roll van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL.
Vier regionale omroepen uit het westen van het land bundelen de online verkoopactiviteiten van hun respectievelijke digitale titels. Doel: in gezamenlijkheid de online omzet vergroten.
Het mediabureau van grote merken als Pepsi en Procter & Gamble gaat zelf video’s op YouTube op inhoud scannen om ervoor te zorgen dat uitingen van merkadverteerders niet ongewild als reclame bij haatvideo’s op YouTube verschijnen.