STER: ‘We moeten digitaal versnellen’
STER moet meer reclamegeld gaan binnenhalen via digitale platforms. Dat vertelde directeur Frank Volmer vandaag op het Media Jaarcongres in Hilversum.
STER moet meer reclamegeld gaan binnenhalen via digitale platforms. Dat vertelde directeur Frank Volmer vandaag op het Media Jaarcongres in Hilversum.
Programmatic advertising heeft in een korte tijd de display markt op z’n kop gezet. Wij verwachten dat dit binnenkort ook zal gebeuren voor Digital Out of Home (hierna te noemen DooH) en voor de televisiemarkt. Met die gedachte heb ik een onderzoek gedaan naar de gevolgen van programmatic buying op DooH. Een aantal van de resultaten deel ik graag in deze blog.
Adverteerders in Nederland gaven vorig jaar 225 miljoen euro uit aan reclameboodschappen die ze via geautomatiseerde handelsplaatsen inkochten. Programmatic advertising wordt tegenwoordig meer ingezet voor merkbouwende dan voor performance doeleinden.
Google DBM is de laatste grote DSP-partner die Ligatus aan zijn programmatic nativenetwerk toevoegt. Adverteerders kunnen native advertising op een programmatic wijze via Google Doubleclick Manager gaan verkopen.
In de VS bestaat de mogelijkheid al geruime tijd, maar sinds kort biedt Google ook in Europa de mogelijkheid om […]
Bumper ads op YouTube dragen substantieel bij aan brand awareness en ad recall, aldus onderzoeksresultaten die de videodochter van Google gisteren op Cannes Lions deelde. Om meer kunde in de markt te brengen, publiceert het ook een online cursus voor creatieven.
Een bistro in Cannes ontdekte het potentieel van mobile advertising toen een Zwitserse start-up kamp opzette ín het etablissement en met een campagne zakelijk publiek naar zijn tafeltjes lokte.
Bedrijven gaven in 2016 niets meer uit aan reclame dan in 2015: 4,7 miljard euro. “Het is dat de inflatie zo laag is, anders was er geen reële groei geweest in de netto mediabestedingen”, aldus marktonderzoeker Nielsen in nieuw rapport.
Adoptiq, een marktplaats die digitale media-inkoop faciliteert voor papieren kranten en tijdschriften, is failliet. Een surseance werd een dezer dagen omgezet naar een faillissement.
Met een groot reuzenrad, een private lounge en een gigantisch billboard op het Palais krijgt Snapchat alle aandacht van bezoekers en passanten op de boulevard in Cannes.
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, rolt TradeTrackers Real Attribution uit voor haar affiliate marketingcampagnes. De retailorganisatie wil alle sitebeheerders belonen die betrokken zijn in het conversiepad voor zijn campagnes.
Het beste werk met programmatic advertising van voorlopersland Nederland is zojuist bekroond tijdens de eerste IAB Programmatic Awards.
Divimove richt een nieuwe tak op die zich puur richt op performancemarketing op YouTube.
Een admanager en certificatieprogramma voor partnerbedrijven rollen eindelijk uit de stallen bij Snapchat. Het fotobedrijf biedt de markt, na lang talmen, nu de middelen om op wat professionelere en grootschaliger wijze reclame uit te venten op Snapchat.
Jarenlang hebben wij gepredikt dat onze optimalisaties en analyses meer inzichten en een hoger resultaat geven dan de geautomatiseerde campagnes. De tijd begint ons echter in te halen, algoritmes worden steeds slimmer en handmatige campagnes leveren niet altijd meer betere resultaten. We gaan in deze blog daarom in op de vraag: “Zijn klikkers ook kopers?”