Deutsche Telekom blijft leuren met Scout24
Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.
Vijf investeringsbedrijven tonen interesse om Scout24 over te nemen van Deutsche Telekom. Het telecombedrijf wil dertig procent van het eigendom via een veiling verkopen.
Het gebruik van tablets door consumenten is de afgelopen jaren sterk toegenomen. Deze trend werd nog maar eens bevestigd tijdens de analyse van driehonderd miljoen AdWords klikken. De stijgende lijn in het gebruik van tablets is duidelijk te zien wanneer we kijken naar de clickshare. Deze groeit binnen een jaar met 290% ten opzichte van de clickshare op computers.
De Engelse krant Daily Mail gaat reclamelinks in de nieuwsverhalen op zijn website verwerken. Lezers van de roddelrubriek kunnen zo, bijvoorbeeld, doorklikken naar een webwinkel om hetzelfde jurkje als een beroemde actrice te kopen. Of de schoenen van een sporter.
Nu JIC-STIR is opgehouden met online bereiksmetingen duikt zijn technisch partner comScore in het gat dat achterblijft. Het hoopt zo veel mogelijk ex-leden van STIR over te halen zijn aanstaande meetsysteem af te nemen.
Technologiebedrijf ClickDistrict verandert vandaag zijn naam in 161MEDIA. De nieuwe naam moet een breder werkterrein weergeven dan alleen klikbare grafische reclame-uitingen.
De mobiele couponapplicatie Scoupy brengt volgende maand een compleet vernieuwde versie van zijn app uit. Versie 2.0 biedt adverteerders en gebruikers gerichter de mogelijkheid met acties te werken. Drie vragen aan marketingmanager Bas Jongerius.
De online advertentieindustrie is te veel gefocust op Nederland, terwijl de potentie daarbuiten enorm is. Om implosie te voorkomen, moeten we onze kennis en ervaring juist gaan exporteren.
Amazon.com laat zien dat ‘social gifting’ een feature is en geen product. Het brengt een nieuwe Facebookdienst uit: Birthday Gifts en maakt het daarmee opkomende spelers als Dropgift en Wrapp moeilijk.
Zanox-M4N voert verscherpte regels in voor beheerders van kortingscodessites. Het streven: de consument enkel nog geldige codes laten zien en misleidende trucs voorkomen.
Layar gaat zich intensiever op de Noord-Amerikaanse printmarkt richten en opent daarom een kantoor in Toronto.
Adverteerders gaven in 2012 netto meer uit aan reclame op internet dan op televisie. De zogeheten mediabestedingen daalden vorig jaar met 4,7 procent in Nederland. Enkel de uitgaven aan commerciële ruimte op internet stegen, en wel met acht procent.
Selecte adverteerders kunnen grote, interactieve reclames gaan vertonen op Marktplaats nu deze zijn RTB-exchange gereed heeft gemaakt voor rich media.
Vanaf 22 juli worden alle AdWords campagnes automatisch overgezet naar de eerder dit jaar geïntroduceerde Enhanced Campaigns. We zien dat deze upgrade grote veranderingen met zich meebrengt voor de SEA marketeers en bestaande AdWords campagnes.
Na het web en mobiel is nu digitale video aan beurt om zijn reclameblokken c.q. ‘zendtijd’ te laten automatiseren. Improve Digital brengt hiervoor een nieuw product op de internationale markt.
Philips gaat geld verdienen aan het exploiteren van reclameruimte op de portalen en apps van zijn ‘connected televisies’.