More stories

Zanox-M4N legt deel publishers aan banden

Zanox-M4N voert verscherpte regels in voor beheerders van kortingscodessites. Het streven: de consument enkel nog geldige codes laten zien en misleidende trucs voorkomen.

Online advertising

Layar opent Canadees kantoor

Layar gaat zich intensiever op de Noord-Amerikaanse printmarkt richten en opent daarom een kantoor in Toronto.

Online advertising

Nielsen: Meer reclamegeld naar internet dan televisie

Adverteerders gaven in 2012 netto meer uit aan reclame op internet dan op televisie. De zogeheten mediabestedingen daalden vorig jaar met 4,7 procent in Nederland. Enkel de uitgaven aan commerciële ruimte op internet stegen, en wel met acht procent.

Online advertising

Marktplaats’ RTB-exchange geschikt voor rich media

Selecte adverteerders kunnen grote, interactieve reclames gaan vertonen op Marktplaats nu deze zijn RTB-exchange gereed heeft gemaakt voor rich media.

Online advertising

AdWords en de nieuwe manier van bieden per locatie

Vanaf 22 juli worden alle AdWords campagnes automatisch overgezet naar de eerder dit jaar geïntroduceerde Enhanced Campaigns. We zien dat deze upgrade grote veranderingen met zich meebrengt voor de SEA marketeers en bestaande AdWords campagnes.

Online advertising

Improve Digital met RTB voor video

Na het web en mobiel is nu digitale video aan beurt om zijn reclameblokken c.q. ‘zendtijd’ te laten automatiseren. Improve Digital brengt hiervoor een nieuw product op de internationale markt.

Online advertising

Philips gaat verdienen aan reclame op internet-tv’s

Philips gaat geld verdienen aan het exploiteren van reclameruimte op de portalen en apps van zijn ‘connected televisies’.

Online advertising

Nieuw groeigeld voor Wrapp, cadeaudienst voor Facebook

Het Zweedse Wrapp haalt in zijn tweede financieringsronde vijftien miljoen dollar nieuw werkkapitaal op.

E-commerce
Premium

Google: Circa vijftien procent reclame-omzet uit mobiel

Google realiseert dit jaar naar verwachting 8,8 miljard dollar omzet met de handel in reclame op mobiele dragers. Dat zou circa vijftien procent van de jaaromzet van het bedrijf zijn.

Mobile

Britse mobiele aanbieders lanceren reclameplatform

De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.

Mobile

Adwords optimaliseren per mobile device

Eerder dit jaar introduceerde Google de Enhanced Campaigns update voor AdWords. Dit heeft grote veranderingen gebracht voor de SEA marketeers en bestaande AdWords campagnes. Dit is de tweede van drie updates over dit onderwerp.

Online advertising

Shazam met interactieve tv-reclame naar Nederland

Nederlandse tv-adverteerders kunnen binnenkort hun reclame interactief maken via de mobiele app van Shazam.

Mobile

Meer rendement uit Product Listing Ads

Google heeft aan het begin van dit jaar betaalde Product Listing Ads (PLA’s) geïntroduceerd, waarbij adverteerders op basis van een productfeed fysieke producten in Google kunnen tonen. In dit artikel worden diverse tips gegeven hoe er meer rendement uit PLA’s gehaald kan worden.

Online advertising

Greenhouse Group investeert in wearable computing

Technici van onlinemarketingbedrijf Greenhouse Group gaan in een aparte afdeling experimenteren met draagbare internetapparaten als Google Glass en Oculus Rift.

Online advertising

Imbull zet afterburner aan voor internationale uitrol

Het bedrijf achter sites als Kortingscode en Actiekrant.nl lanceert zijn internationale merk: Flipit.com. De couponsites gaan eerst in zeven landen live, met als uiteindelijk doel in vijftig lokale talen operationeel te worden.

Online advertising