Clansman lanceert groot netwerk van producttesters
Clansman brengt vandaag een nieuwe dienst op de markt waarmee bedrijven testers en productrecensies kunnen verwerven. TestExclusive wordt eerst in Nederland dan in België en Duitsland uitgerold.
Clansman brengt vandaag een nieuwe dienst op de markt waarmee bedrijven testers en productrecensies kunnen verwerven. TestExclusive wordt eerst in Nederland dan in België en Duitsland uitgerold.
Marktcijfers uit Duitsland laten zien dat adverteren op mobiele kanalen dit jaar vermoedelijk een groeisprong maakt. De groei in januari alleen al bedraagt meer dan honderd procent.
Media-exploitant Motomedia voegt de app Flitsmeister toe aan zijn portfolio en vergroot het bereik van zijn reclamenetwerk tot over de miljoen gebruikers.
eBay neemt met zijn productvergelijker Shopping.com op de schop en maakt er een internationaal reclamenetwerk van. Uitgevers kunnen verwijzingen naar producten in webwinkels op hun sites gaan opnemen.
Twee voormalig directeuren van Adrime bouwen een nieuw RTB-reclameplatform dat real time multi screen campagnes kan inplannen en rapporteren. Op basis van big data meet het systeem mensen, geen cookies. Voor de bouw van Screen6 heeft het tweetal net nieuw seed capital opgehaald.
Half december 2012 presenteerde Joris van Heukelom de resultaten van IAB’s eerste Online Brand Effect onderzoek. Voor dit onderzoek zijn er diepte-interviews gehouden met de top 20 grootste adverteerders van Nederland en zijn er surveys afgenomen onder uitgevers. De uitkomsten van dit onderzoek leggen een verstoorde relatie tussen adverteerders en hun externe partners bloot.
De helft van de vrouwen en veertig procent van de mannen kijkt wel eens tv met een computer op schoot. Tv-kjkers zijn dan helemaal niet bezig met online shoppen of gamen maar met Search en Social Media.
De Nederlandse tak van advertentienetwerk Ligatus opent een premium netwerk voor mobiele adverteerder. Het gaat om een zogeheten performance based netwerk, waarbij adverteerders betalen naar het resultaat dat hun tekstadvertenties opleveren.
Tv-adverteerders die vijftien procent van hun budget naar online kanalan verschuiven, kunnen zeker zes procent extra bereik creëren.
De Nederlandse markt voor affiliatemarketing begint te stagneren. Een onderzoek onder de tien grootste affiliatenetwerken laat zien dat er in 2012 nog maar enkele procentpunten groei werd genoteerd.
Imbull lanceert zijn site Kortingscode.nl vandaag in een nieuw jasje met nieuwe functionaiteiten en voegt deze samen met zijn andere site Kortingscode.net. De sitevernieuwing maakt deel uit van een aanpunting van de strategische koers.
Media-exploitant WebAds maakt een einde aan de discussie over ‘waste’, niet zichtbaar uitgeserveerde banners, in zijn netwerk. Het bedrijf gaat de zichtbaarheid van alle uitingen garanderen.
Adverteerders gaven in januari in Duitsland drie procent minder uit aan online reclame dan het jaar ervoor. De economische tegenwind gaat ook aan de internetsector niet voorbij.
Onder Tim Cook waait een nieuwe wind bij Apple. Zijn voorganger wilde de exploitatie van reclameprogramma iAd in eigen handen houden. Cook begint de uitbesteding aan derde partijen in Duitsland.
Vijf belangrijke leden, onder wie enkele oprichters, sturen een brandbrief aan VINEX/Stir waarin ze snel veranderingen eisen. Gebeurt dat niet, dan nemen ze het recht op korte termijn hun lidmaatschap op te zeggen.