Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta
De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.
De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.
Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.
Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.
Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.
Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.
De oorlog van Rusland in Oekraïne brengt de beoogde strategische overname van Iponweb door reclamebedrijf Criteo in gevaar.
Tegenstanders van online gokreclames dringen aan op het beperken van deze advertenties. Het is ongewoon dat een nieuwe wet al zo snel op de helling gaat.
TikTok gaat toch langere video’s mogelijk maken, de maximale lengte van gaat in eerste instantie van één naar drie minuten, ondanks het feit dat bijna de helft van het gebruikersbestand daar zelf niet op zit te wachten.
Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.
Online spellenbedrijf Azerion zag de omzet in 2021 met 115 miljoen euro toenemen tot 308 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde bijna tot 121 miljoen.
Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.
Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.
Buitenreclame exploitant Ocean start Ocean Studio in Nederland, Het onderdeel wil maatwerk leveren voor technische en creatieve oplossingen bij de productie van (D)OOH campagnes.
Meta rolt zijn Reels-video’s voor Facebook uit naar 150 landen. Het is een formaat voor korte filmpjes, dat ook al in Instagram aanwezig was.
Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home), gaat maatregelen nemen met betrekking tot het tonen van gok gerelateerde reclame. De bij Outreach aangesloten partijen hebben besloten om maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar te stellen voor reclame door online gokpartijen.