More stories

Onderzoek: de impact van Covid-19 op adverteren in de reisbranche

Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?

Online advertising
Premium

Klarna brengt browserextensie uit met kortingscodes

Klarna, bekend als internetkassa, breidt zijn activiteiten verder uit in het e-commerce- en reclamedomein met de introductie van een browserextensie met kortingscodes.

E-commerce
Premium

Tesco in retailmedia, bereik vergelijkbaar met Facebook

Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.

Retail
Premium

Kansspelautoriteit pakt reclame tegen illegale kansspelen aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) treedt handhavend op tegen 15 affiliates die op websites reclame maakten voor illegale online kansspelen.

Online advertising
Premium

Ook dit jaar fors meer mediabestedingen Black Friday, Amazon grootste adverteerder

Ondanks de pandemie is er ook dit jaar weer meer uitgegeven aan advertenties rondom Black Friday dan vorig jaar. In totaal werd door adverteerders dit jaar al ruim 28 miljoen euro uitgeven aan offline reclame rondom het uit Amerika overgewaaide koopfestijn. In vergelijking met 2020 is er in 2021 al ruim 3 miljoen euro meer uitgeven aan advertenties op radio, tv, (dag)bladen en buitenreclame. Dit blijkt uit onderzoek van Adfact.

Online advertising
Premium

Verspilling en fraude bij online advertenties: problemen met Programmatic Advertising

Programmatic Advertising is verbonden met fraude en verspilling: een overzicht (o.a. ad-arbitrage) en waarom een brand safety-strategie belangrijk is.

Programmatic
Premium

Gemiddeld 166.000 luisteraars streaming radio

Er staan in Nederland op elk moment gemiddeld 165.951 streams aan die zijn ingeschakeld op streaming radio.

Publishing
Premium

Vele miljarden extra naar Europese online reclamemarkt

De Europese online reclamemarkt is door het coronavirus fundamenteel veranderd. Adverteerders zullen jaarlijks miljarden meer budget beschikbaar maken, ook als tracking en profiling wordt uitgebannen.

Marketing
Premium

Europese digitale retailmedia naar 30 miljard in 2026

Adverteerders gaan komende jaren steeds meer geld uitgeven aan reclame rondom de schappen van webwinkels, bij zogeheten retailmedia.

Online advertising
Premium

Google onder actiever toezicht Britse privacywaakhond

Google accepteert een derde partij die toezicht houdt op nieuwe ontwikkelingen in Chrome. Meer specifiek: het uitfaseren van 3rd party cookies en het invoeren van Googles eigen opvolger daarvan.

Tech
Premium

Tweakers: minder Black Friday-aanbod dit jaar

Nederland slaat dit jaar iets minder hard aan op elektronicakoopjes dan vorig jaar. Het lijkt er ook op dat webwinkels minder voorraad apart legden voor acties in de Black Friday-periode.

E-commerce

De inzet van contextueel adverteren is een no-brainer

Online marketeers zitten met de handen in het haar, nu cookieless adverteren ook nog op hun bordje komt. Hoe optimaliseer en personaliseer je nu je campagnes nog? Gelukkig is contextueel adverteren het antwoord dat z’n waarde bewezen heeft. 

Online advertising
Premium

‘Beperk reclame voor onlinegokken’

De ChristenUnie en SP vinden dat er te veel reclame voor online gokken op de Nederlandse mediagebruiker afkomt. De partijen dienen een voorstel in om dat aan banden te leggen.

Marketing

Hoe zet je contextual advertising het beste in? 

Weet wat je lezer interesseert. Pas je advertentie daar op aan. Zet die uiting op een zichtbare plek. Drie voorwaarden voor het plaatsen van advertenties.

Online advertising
Premium

blowUP media lanceert LED-scherm voor multi-product advertising

blowUP media lanceert in Hoog Catharijne in Utrecht wederom een bijzonder LED scherm. The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 m2 komt vanuit het plafond in het shopping center naar beneden.

Online advertising