Adverteren op Spotify: hoe, wat en waarom, plus tips voor het beste resultaat
Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.
Spotify is een belangrijk kanaal voor digitale audio en dus ook voor advertenties. Maar het is anders dan radio: lees hoe adverteren werkt en wat het kost.
Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.
Facebook en Google zijn te slordig met toepassing van de Franse privacyregels en krijgen daarom boetes van respectievelijk 60 en 150 miljoen euro.
Een klacht over misleidende cijfers die LinkedIn aan adverteerders heeft verstrekt is door een Californische rechter ongegrond verklaard. LinkedIn zou hebben gelogen over het aantal keren dat video’s op het platform werden bekeken.
Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.
Bij het analyseren van SEA-campagnes wordt vaak alleen naar gemiddeldes gekeken. Met wat extra werk krijg je beter inzicht in de winstgevendheid.
Microsoft heeft het programmatic display-platform Xandr overgenomen van telco AT&T, dat zich terugtrekt uit de mediabusiness.
Half december heeft de FIOD een 28-jarige Amsterdammer aangehouden die zich zou hebben beziggehouden met onder andere oplichting via nepnieuwswebsites. De man kwam bij de FIOD in beeld in een strafrechtelijk onderzoek met doorzoekingen op 22 september.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jerome Kuijken van De Speld & Partners.
Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.
Onderzoekers van KU Leuven en New York University stellen dat Facebook wereldwijd tot 83 procent van de advertenties die politiek geaard zijn, verkeerd beoordeelt. Soms worden ze niet herkend als politieke advertenties, maar vaak krijgen ook niet-politieke advertenties onterecht wel een politiek label.
Het coronavirus heeft een zware wissel getrokken op de reisbranche. Onderzoek laat zien dat consumenten nog altijd graag op vakantie gaan, maar dat hun wensen wel zijn veranderd. Hoe speel je daar als adverteerder op in?
Klarna, bekend als internetkassa, breidt zijn activiteiten verder uit in het e-commerce- en reclamedomein met de introductie van een browserextensie met kortingscodes.
Engelands grootste supermarktketen Tesco bundelt de digitale en offline mediakanalen, die in de winkels, om adverteerders een propositie te bieden. Daarbij maakt het gebruik van zijn datatak Dunnhumby.
De Kansspelautoriteit (Ksa) treedt handhavend op tegen 15 affiliates die op websites reclame maakten voor illegale online kansspelen.