More stories

Premium

Langere video’s bij TikTok vanwege reclame

TikTok gaat toch langere video’s mogelijk maken, de maximale lengte van gaat in eerste instantie van één naar drie minuten, ondanks het feit dat bijna de helft van het gebruikersbestand daar zelf niet op zit te wachten.

Marketing
Premium

Stekker uit ‘Book on Google’ voor hotels

Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.

Travel
Premium

Omzet Azerion naar 308 miljoen

Online spellenbedrijf Azerion zag de omzet in 2021 met 115 miljoen euro toenemen tot 308 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde bijna tot 121 miljoen.

Entertainment

Hyperlokale targeting: slimme distributie papieren folder naast digitale campagne

Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.

Campagnes
Premium

Mediabestedingen Valentijn: bloemenbranche springt eruit

Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.

Marketing
Premium

Ocean Nederland lanceert Ocean Studio

Buitenreclame exploitant Ocean start Ocean Studio in Nederland, Het onderdeel wil maatwerk leveren voor technische en creatieve oplossingen bij de productie van (D)OOH campagnes.

Marketing
Premium

Facebook Reels nu wereldwijd beschikbaar

Meta rolt zijn Reels-video’s voor Facebook uit naar 150 landen. Het is een formaat voor korte filmpjes, dat ook al in Instagram aanwezig was.

Online advertising
Premium

Buitenreclame brancheorganisatie Outreach beperkt online gokreclame

Outreach, de overkoepelende brancheorganisatie van buitenreclame (Out of Home), gaat maatregelen nemen met betrekking tot het tonen van gok gerelateerde reclame. De bij Outreach aangesloten partijen hebben besloten om maximaal 20 procent van hun mediaruimte beschikbaar te stellen voor reclame door online gokpartijen.

Online advertising

Third-party cookies: Google’s FLoC wordt Topics, maar ook dat is schijnoplossing

Third-party cookies gaan verdwijnen maar een oplossing is er nog niet. Google gaat nu FLoC vervangen door Topics. Ook dat zal concreet weinig verbeteren.

Online advertising
Premium

STER verhuist naar Mediapark

De STER verkoopt zijn karakteristieke onderkomen in Hilversum aan bedrijventerrein Laapersveld en verhuist zelf naar het Mediapark.

Online advertising
Premium

RTL Groep bundelt advertentie-activiteiten

RTL Group voegt zijn activiteiten RTL AdConnect, G+J iMS en de mediadivisie van Smartclip samen tot wat het noemt een internationale reclameverkoper.

Online advertising
Premium

Koers Facebook gehalveerd sinds najaarspiek

De koers van het aandeel Facebook is met 46 procent gedaald sinds het absolute hoogtepunt. Het lijkt er niet op dat er spoedig herstel optreedt, aangezien een fundament van het verdienmodel wordt bedreigd.

Social
Premium

Nieuw adtech bureau voor Out of Home

O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.

Online marketing
Premium

Google: Reclametrackers spoedig weg uit Android

De media- en reclamewereld gaat wereldwijd een nieuwe fase in. Third party trackers op het web zijn op sterven na dood. Op iOS zijn ze verleden tijd en nu is ook Android aan de beurt. AdID verdwijnt in 2024.

Online advertising
Premium

Online gokbedrijven krijgen waarschuwing voor reclamebeleid

Drie houders van een online kansspelvergunning hebben een waarschuwing gekregen van de Kansspelautoriteit (Ksa) vanwege hun reclamebeleid.

Online advertising