Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen van consument
Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.
Zonder cookies moeten merken en adverteerders hun engagementstrategieën opnieuw opbouwen. Contextueel adverteren: meer aandacht en vertrouwen.
De exploitant van de Publieke Omroep Ster wil meer kunnen verdienen met digitale media omdat de reclame-inkomsten elders onder druk komen.
Spotify heeft moeite om nieuwe groepen adverteerders enthousiast te krijgen voor zijn reclameplatform. Met een nieuw hulpmiddel wil het beter inzicht geven op de merkbouwende effecten van audioreclame.
De Kansspelautoriteit (Ksa) start een onderzoek naar reclame (waaronder bonusaanbiedingen) die legale online kansspelaanbieders mogelijk sturen aan minderjarigen en jongvolwassenen (18-24 jaar). Dat is verboden.
Smart Shopping-campagnes wordt omgezet naar Performance Max: de tijdlijn die Google heeft geschetst en de eerste resultaten bij drie van onze klanten.
Maatschappelijk verantwoord merk? Een advertentiestrategie hoort daarbij. Dus: bewust en ‘brand-safe’ adverteren, naast content die bij je waardes past.
De bestedingen aan digitale advertenties in Nederland zijn in 2021 met 34 procent gegroeid, nog meer dan verwacht. In totaal besteedden adverteerders ruim 3,1 miljard euro aan digitale advertenties.
Wat zijn de ‘new solutions’ voor targeting en tracking? Hoe zorg je dat jij koning wordt over content, in plaats van alleen maar te blijven praten over ‘content is king’? En hoe zet je succesvol in op data, profiling en personalisatie? Ontdek het met early bird korting, tijdens Emerce Digital Marketing Live! op 2 juni in de Beurs van Berlage. Zeven zalen; groots, meeslepend en inspirerend!
Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.
Er is steeds meer aandacht voor Recruitment Advertising, mede door de krappe arbeidsmarkt. Belangrijk dus om op een slimme manier naar werknemers te zoeken.
De reclame-omzet van TikTok groeit dit jaar naar verwachting met een factor drie. Met die pakweg elf miljard dollar gaat […]
Het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) heeft met onderzoekspartners Ipsos en Kantar besloten de lancering van het nieuwe luisteronderzoek uit te stellen tot later dit jaar.
De consumentenorganisatie uit Duitslands grootste deelstaat dient een aanklacht tegen Google in vanwege diens cookiewall. Die is niet onafhankelijk opgesteld.
Ogilvy wil niet meer samenwerken met influencers die hun foto’s en video’s oppoetsen, mooier laten lijken dan ze eigenlijk zijn.
Met ‘native advertising’ kun je consumenten die overspoeld worden met informatie toch bereiken. Hierbij neem je de aanblik van een mediaomgeving over.