More stories

Premium

Video: TV reclame in 2021 naar recordomzet

De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20 procent en kwam uit op  903 miljoen. Dat maakte Screenforce voorzitter Michel van der Voort bekend tijdens een webinar waarin ook het TV Jaarrapport werd gepubliceerd.

Media
Premium

Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta

De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.

Online marketing
Premium

Nog eens honderden klachten van Schrems over cookiewalls

Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.

Online advertising
Premium

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Online marketing
Premium

Cannes Lions houdt Russen buiten de deur

Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.

Online advertising
Premium

WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland

Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.

Online advertising
Premium

Oorlog bedreigt Criteo’s overname Iponweb

De oorlog van Rusland in Oekraïne brengt de beoogde strategische overname van Iponweb door reclamebedrijf Criteo in gevaar.

Venture

Strengere reclamewetten dringend nodig tegen stortvloed aan gokreclames 

Tegenstanders van online gokreclames dringen aan op het beperken van deze advertenties. Het is ongewoon dat een nieuwe wet al zo snel op de helling gaat.

Legal
Premium

Langere video’s bij TikTok vanwege reclame

TikTok gaat toch langere video’s mogelijk maken, de maximale lengte van gaat in eerste instantie van één naar drie minuten, ondanks het feit dat bijna de helft van het gebruikersbestand daar zelf niet op zit te wachten.

Marketing
Premium

Stekker uit ‘Book on Google’ voor hotels

Google is er niet in geslaagd een dominante partij te worden in de hotelbranche. De optie ‘Book in Google’ voor hotels verdwijnt op 25 mei.

Travel
Premium

Omzet Azerion naar 308 miljoen

Online spellenbedrijf Azerion zag de omzet in 2021 met 115 miljoen euro toenemen tot 308 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat verdubbelde bijna tot 121 miljoen.

Entertainment

Hyperlokale targeting: slimme distributie papieren folder naast digitale campagne

Papieren folders blijven lastig, maar óók effectief. Als je het slim aanpakt en papier combineert met hyperlokale targeting en een online campagne.

Campagnes
Premium

Mediabestedingen Valentijn: bloemenbranche springt eruit

Er is dit jaar door Nederlandse bedrijven binnen de bloemen- en plantensector het meest uitgegeven aan reeclame voor Valentijnsdag. Uit onderzoek naar de bruto mediabestedingen rondom Valentijn blijkt deze branche het meest te hebben uitgegeven aan offline advertenties: ruim 830.000 euro. In totaal werd er bijna 3,4 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties voor Valentijn, blijkt uit onderzoek van monitoring bedrijf Adfact.

Marketing
Premium

Ocean Nederland lanceert Ocean Studio

Buitenreclame exploitant Ocean start Ocean Studio in Nederland, Het onderdeel wil maatwerk leveren voor technische en creatieve oplossingen bij de productie van (D)OOH campagnes.

Marketing
Premium

Facebook Reels nu wereldwijd beschikbaar

Meta rolt zijn Reels-video’s voor Facebook uit naar 150 landen. Het is een formaat voor korte filmpjes, dat ook al in Instagram aanwezig was.

Online advertising