‘Wees slimmer met retailmedia’
Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.
Webwinkels moeten grootser gaan nadenken over de inzet van retailmedia. De opties gaan voorbij het handmatig verkopen van een paar advertentieposities in de winkel.
Van alle online platformen scoort TikTok, net zoals vorig jaar, het hoogst op de zogenoemde Ad equity-ranglijst van Kantar. Hoewel TikTok alleen in Taiwan op de eerste positie staat, heeft het platform zowel in Nederland als Amerika de hoogste positie op de Ad equity-ranglijst voor online mediamerken.
Reclameclub IAB publiceert standaarden die het makkelijker moet maken voor adverteerders en reclamebureaus om te adverteren in games.
De advertentietechnologie waar veel retailers hun lokale reclamecampgnes mee optuigen, AdCombi, wordt internationaal als selfservice-oplossing beschikbaar gesteld.
Azerion neemt het Zweedse mobiele advertentiebedrijf Keymobile over. Daarmee wil het Nederlandse bedrijf het meest uitgebreide en geïntegreerde advertentieaanbod van de game-industrie aan Europese uitgevers en adverteerders realiseren.
De Britse tv-zender Channel 4 gaat zijn digitale video-archief exploiteren met real time bidding. Dat is jargon voor adverteren op persoons- of huishuisniveau.
Collaborative ads: retailers en merken werken samen. Onder andere op Google, Facebook en Instagram. Hoe gaat het in zijn werk en wat zijn de best practices?
Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.
Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.
40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).
Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.
Wat kost adverteren op Instagram? Niet direct duidelijk. Een overzicht van de kosten en de factoren die daarop van invloed zijn, zodat je weet hoe het zit.
In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.
Alle Belgische zendergroepen willen een aangepast, uniform model voor tv-reclame. Kabelaar Telenet gaat als eerste aanbieder in op die vraag en start eind september 2021 met de implementatie voor de zenders van DPG Media en SBS. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.