‘Kleine uitgevers komen in gedrang op reclamemarkt’
Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.
Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.
Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.
In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.
YouTube-bureau Team5pm richt een nieuwe tak van het bedrijf op dat zich louter toelegt op reclamecampagnes op de videosite.
Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.
Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.
Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.
Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?
De Bond van Adverteerders (bvA) is weinig enthousiast over de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa. Daar moet ‘zeer kritisch’ naar gekeken worden.
Uitgeefbedrijf DPG Media heeft dagelijks meer dan één miljoen ingelogde gebruikers bij al zijn digitale media. Een jaar geleden was dat vrijwel nul.
De Europese Commissie begint een nieuw onderzoek naar machtsmisbruik door Google en richt zich dit keer in het bijzonder op de reclametak van het bedrijf.
Klarna breidt in Europa uit met online marketingdiensten. Het betaalbedrijf lanceert een Comparison Shopping Service. Daarmee kunnen webwinkeliers hun assortiment adverteren in Google.
In een zwaar gefragmenteerd medialandschap – met een steeds groter aanbod aan schermen, kanalen en platformen – is het niet meer de vraag óf je content crossmediaal aanbiedt, maar met name hoe je dat doet.
De start-up Media Futures Market heeft een eerste investering opgehaald bij Marco Aarnink en Tim Geenen. “Marktplaatsen moeten simpeler. Bij ons koop je direct bij de exploitant”, zegt initiatiefnemer Stijn Gimbrère.