‘Mondiale reclamemarkt herstelt jaar sneller’
Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.
Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.
Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.
Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.
Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.
Gamebedrijf Azerion neemt Strossle International AB over, een media-techbedrijf uit Stockhol,. Deze overname is bedoeld om Azerions positie in Scandinavië en Centraal- en Oost-Europese landen (CEE) verder te versterken.
Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.
Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.
In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.
De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.
YouTube-bureau Team5pm richt een nieuwe tak van het bedrijf op dat zich louter toelegt op reclamecampagnes op de videosite.
Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.
Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.
Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.
Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?
De Bond van Adverteerders (bvA) is weinig enthousiast over de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa. Daar moet ‘zeer kritisch’ naar gekeken worden.