More stories

Premium

‘Mondiale reclamemarkt herstelt jaar sneller’

Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.

Online advertising
Premium

Amazon opent netwerk voor reclamepartners

Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.

Marketplaces

Het banner-dilemma: Hoe zorg je voor een succesvolle display-advertentie?

Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.

Online advertising
Premium

Bol.com wordt steeds meer reclameplatform voor verkopers

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.

Online advertising
Premium

Azerion koopt de Zweedse advertentiespecialist Strossle

Gamebedrijf Azerion neemt Strossle International AB over, een media-techbedrijf uit Stockhol,. Deze overname is bedoeld om Azerions positie in Scandinavië en Centraal- en Oost-Europese landen (CEE) verder te versterken.

Online advertising
Premium

‘Kleine uitgevers komen in gedrang op reclamemarkt’

Kleine uitgevers in Nederland gaan het moeilijk krijgen nu de volgende generatie ‘uitgevers’ eraan komt: partijen als TikTok, bol.com, AliExpress en andere niet-media publiekstrekkers.

Publishing

Karwei: Effectiever online adverteren met collaborative ads

Meer online kopers, meer online verkopers, én meer privacy. Hoe krijg je producten bij de juiste doelgroep? Een campagne van Karwei laat zien hoe het kan.

Online advertising
Premium

Europese adverteerders besteedden 69 miljard aan internetreclame (+6%)

In 2020 gaven adverteerders in Europa 69,4 miljard euro uit aan online reclame, 6,3 procent meer dan in 2019. In Nederland lag die groei de helft lager en het blijkt ook dat vergelijkbaar ontwikkelde landen aanmerkelijk meer online budget uitgaven.

Online advertising
Premium

Digitale audiomarkt Nederland groeide 26% tot 17,3 miljoen euro

De digitale audiomarkt in Nederland is afgelopen jaar gegroeid tot een kleine twintig miljoen euro, aldus een nieuw onderzoek van IAB Europe.

Online advertising
Premium

Team5pm opent nieuwe tak, focus op YouTube- advertising

YouTube-bureau Team5pm richt een nieuwe tak van het bedrijf op dat zich louter toelegt op reclamecampagnes op de videosite.

Video
Premium

Google: 3rd party cookies pas eind 2023 weg uit Chrome

Google besluit om de ondersteuning voor 3rd party cookies in Chrome twee jaar later te beëindigen. Het uitfaseren begint pas in de tweede helft van 2023. De markt moet langer gelegenheid krijgen te spreken over en werken aan alternatieve systemen.

Marketing
Premium

Consumentenbonden: Stop álle profiling voor reclamedoeleinden

Een groep van tientallen Europese consumentenbonden en experts willen dat het helemaal verboden wordt om data van en over consumenten te grazen voor reclamedoeleinden.

Privacy
Premium

Emerce Conversion: Center Parcs over brandings tijdens corona

Het marketingteam van Center Parcs leefde in het coronajaar van de ene naar de andere persconferentie. De brandingactiviteiten bleven laag, maar de periode bleek leerzaam voor het team.

Online advertising

Het einde van de cookies: Eigen schuld, dikke bult (en kunnen we dezelfde fout vermijden?)

Het einde van het cookie hebben we aan onszelf te wijten: teveel eigenbelang en te weinig vanuit de consument gedacht. Maken de oplossingen dezelfde fout?

Marketing
Premium

Adverteerders zien grote risico’s voor gezonde marktwerking bij voorgenomen fusie RTL en Talpa

De Bond van Adverteerders (bvA) is weinig enthousiast over de voorgenomen fusie van RTL Nederland en Talpa. Daar moet ‘zeer kritisch’ naar gekeken worden.

Online advertising