More stories

Premium

Clear Channel sleept megacontract voor reclame Belgische treinstations binnen

Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimtes in de Belgische treinstations beheren.

Online advertising
Premium

Amazon groeit flink als advertentieverkoper

De advertentieactiviteiten van Amazon blijven snel groeien. Het is inmiddels een van de belangrijkste inkomstenbronnen.

Marketing
Premium

Google berekent internettax door aan adverteerders

Google gaat zogenoemde reguleringskosten in rekening brengen voor advertenties in verschillende Europese landen. Het gaat om advertenties van Google of YouTube in Frankrijk, Italië en Spanje.

Online advertising
Premium

‘Online videoreclame snelst groeiende kanaal’

Online videoreclame zal in 2021 het snelst groeiende digitale kanaal zijn, met een stijging van 26 procent tot 63 miljard dollar, zo verwacht Zenith in zijn zojuist uitgebrachte Advertising Expenditure Forecasts-rapport.

Online marketing

Adverteren op YouTube: Van uitsluiten waar níet naar vooraf kiezen waar wél

De nachtmerrie: je advertentie bij videos die volstrekt de verkeerde waardes uitdragen. Op YouTube is de trend om te kiezen waar je juist wél wordt getoond.

Video
Premium

Chrome krijgt cookievervangende FLoC derde kwartaal 2023

Google wil het nieuwe reclamesysteem FLoC in Chrome nu in derde kwartaal van 2023 introduceren. Tegen die tijd moet het gebruik van conventionele cookies zijn afgezworen.

Online advertising

Smart Shopping-campagnes: De toekomst van campagnebeheer?

Mooie beloftes over Smart Shopping-campagnes: zelfde ROI maar veel hogere volumes. Is het waar? In onze testen zijn de resultaten inderdaad veelbelovend.

Marketing automation
Premium

Reclamebedrijf Teads begint proces beursgang

Adtech-bedrijf Teads kondigt een roadshow aan langs investeerders om hen warm te maken voor de aanstaande beursgang.

Venture

Adverteren is transformeren

Het is belangrijk om rekening te houden met de manier waarop digitale advertenties veranderen naarmate je meer uitgeeft via verschillende kanalen. Dit whitepaper legt uit hoe elke euro van je budget het resultaat moet beïnvloeden.

Online advertising
Premium

Online omzet STER daalt met 77 procent

De online omzet van STER is in de eerste zes maanden van dit jaar tot onder de miljoen euro gedaald. De exploitant van publieke omroepen spreekt over een daling van 77 procent ten opzichte van begin 2020.

Marketing
Premium

blowUP media eerste in Nederland met ‘gigantische 3D content ervaring’

blowUP media claimt een primeur op het gebied van wat het noemt immersive content. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is voor het eerst een unieke 3D digital Out of Home ervaring te beleven. Een enorme 3D haai zwemt rond in de binnenstad.

Online marketing
Premium

‘Mondiale reclamemarkt herstelt jaar sneller’

Reclame-uitgaven internationaal zullen dit jaar met 10,4 procent toenemen tot 634 miljard dollar. De uitgaven komen een jaar eerder voorbij pre-coronaniveau dan verwacht.

Online advertising
Premium

Amazon opent netwerk voor reclamepartners

Amazon neemt een zogeheten ‘Advertising Partner Network’ in gebruik, een stap in de professionalisering van de reclameactiviteiten die derden op het handelsplatform kunnen ontvouwen.

Marketplaces

Het banner-dilemma: Hoe zorg je voor een succesvolle display-advertentie?

Een succesvolle banner is precisiewerk. Denk na over formaten, het doel, verschillende klanten, en test en meet. Lees hier richtlijnen met voorbeelden.

Online advertising
Premium

Bol.com wordt steeds meer reclameplatform voor verkopers

Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar met tien procent gestegen. Het aantal inhouse adverteerders blijft alleen maar stijgen.

Online advertising