Acht miljoen groeigeld voor Cavai
Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.
Het Noorse techbedrijf Cavai, dat interactieve reclames faciliteert, haalt acht miljoen euro groeigeld op. Daarmee wil het zijn product doorontwikkelen.
Thirdpartytrackers komen er op het forum van Tweakers niet meer in. De techsite heeft daar de cookiewall helemaal verwijderd en streeft ernaar overal de reclametrackers van derden van zijn platform te verwijderen.
40% van de Nederlandse webshops bespaart op Shopping Ads door middel van een CSS-partner. Lees in dit artikel hoe de CSS-korting werkt.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft een dwangsom van 10.000 euro ingevorderd bij Lotto, een merk van Nederlandse Loterij (NLO).
Mozilla probeert toch weer nieuwe inkomstenbronnen aan te boren met Firefox Suggest. Dat is een zoekfunctie die gesponsorde zoekresultaten toont. De functie wordt momenteel alleen getest onder een klein aantal gebruikers in de Verenigde Staten.
Wat kost adverteren op Instagram? Niet direct duidelijk. Een overzicht van de kosten en de factoren die daarop van invloed zijn, zodat je weet hoe het zit.
In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Dat blijkt uit cijfers van koepel Outreach.
Alle Belgische zendergroepen willen een aangepast, uniform model voor tv-reclame. Kabelaar Telenet gaat als eerste aanbieder in op die vraag en start eind september 2021 met de implementatie voor de zenders van DPG Media en SBS. Kijkers krijgen vanaf dan bij opnames van VTM-programma’s (DPG Media) en PLAY-programma’s (SBS) eerst een minuut niet-doorspoelbare reclame te zien.
GumGum, die zich specialist noemt op het gebied van Contextual Intelligence Technologie, neemt het Nederlandse JustPremium over, een marktplaats voor rich media en video-advertenties.
Online advertenties voor namaakproducten liggen juridisch gevoelig: wie is er aansprakelijk? Wat platforms móéten en wat benadeelde merken kúnnen doen.
Clear Channel Nederland heeft de concessie voor buitenreclame gewonnen in de gemeente Almere. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 10 jaar.
Wat gaat 3rd-party cookies vervangen? In de Google Privacy Sandbox experimenteert het bedrijf. We kijken of de huidige plannen toekomst hebben.
Clear Channel mag de komende tien jaar de advertentieruimtes in de Belgische treinstations beheren.
De advertentieactiviteiten van Amazon blijven snel groeien. Het is inmiddels een van de belangrijkste inkomstenbronnen.
Google gaat zogenoemde reguleringskosten in rekening brengen voor advertenties in verschillende Europese landen. Het gaat om advertenties van Google of YouTube in Frankrijk, Italië en Spanje.