Zo zet innocent effectief contextual advertising in
Alternatief voor cookies: automatisch plaatsen van advertenties in een relevante context. De case van Innocent laat zien hoe je dit aan kunt pakken.
Alternatief voor cookies: automatisch plaatsen van advertenties in een relevante context. De case van Innocent laat zien hoe je dit aan kunt pakken.
Vanaf browserversie 92 en 93 toont de Firefox browser gesponsorde resultaten in de zoekbalk van Amerikaanse gebruikers.
Na de grote gevestigde podcastmakers krijgen nu de kleinere makers toegang tot het Spotify Audience Network.
Rond de vijf miljoen gebruikers van YouTube in Nederland streamen regelmatig voor kortere of langere duur video’s van de Google-dienst naar hun televisiescherm. YouTube begint, net als bijvoorbeeld Netflix en Videoland, onderdeel te worden van wat ‘televisie kijken’ wordt genoemd.
De exploitanten van digitale buitenreclameschermen roepen Nederland op wensen te delen die vervolgens op duizenden digitale abri’s worden gedeeld.
Media-exploitant Exterion Media neemt honderden digitale beeldschermen over van Centercom die het bij Nederlandse supermarkten heeft hangen.
TOTO Casino lijkt een van de eerste Nederlandse online kansspelaanbieders te zijn met een tv campagne. De campagne van TOTO en TBWA\NEBOKO moet Nederland bekend maken met het nieuwe spelmerk van Nederlandse Loterij.
Advertentiebaas Steve Sirich van Microsoft gaat na 22 jaar met pensioen.
Vorige week is er een aanhouding verricht en zijn er doorzoekingen gedaan in een strafrechtelijk onderzoek naar een criminele organisatie die zich bezighoudt met oplichting met nepnieuwswebsites.
Reclamereus Dentsu lanceert een loket waar merkadverteerders terecht kunnen om zich met zijn boodschappen te positioneren in games.
Spotify begint een internationale, zakelijke reclamecampagne om meer adverteerders op zijn platform te krijgen.
Google zal niet langer last-click attributie gebruiken als het standaard conversiemodel bij Google Ads. Niet de laatste klik voor een aankoop, download of, bijvoorbeeld, aanmelding telt het zwaarst in de verdeling. Googles zet machine learning in om te bepalen welke factor hoeveel weegt bij de toewijzing van de commissie.
Artefact is toegelaten als partner op Amazons Advertising Sales Partner-netwerk. Het bureau heeft laten zien dat het ook voor de Benelus-markt voldoende kennis en middelen in huis heeft om budgetten van klanten op de handelssite te besteden.
Met het verschijnen van iOS 15 eerder deze week waarschuwt Facebook opnieuw dat de advertentiebeperkingen van Apple een blijvende impact hebben op het bedrijf.
De zoekresultaten op Amazon zijn steeds vaker vol met reclameberichten. Organische, niet-betaalde resultaten vallen buiten het openingsscherm.