Spotify: 40% meer luisteren via connected devices
Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.
Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.
bol.com doet significante investeringen om verkooppartners op zijn platform goede reclameopties te bieden. Directeur Huub Vermeulen spreekt over ‘verregaand professionaliseren’.
HG, dat vanuit Almere reinigings- en onderhoudsproducten levert, is doelbewust via Amazon gaan verkopen om het bereik in sommige landen te vergroten. Dat vertelt Remco Evers van HG tijdens Emerce Marketplaces for Brands.
Marketingmanagers kunnen het potentieel van marketingtechnologie nog niet volop benutten. Waarschijnlijk is het beter om de impact op klantervaring voorop te stellen.
Om transparanter te maken hoe politieke partijen ons in de komende periode online proberen te beïnvloeden, lanceert de Universiteit van Amsterdam een zogeheten advertentiedashboard. Wie maakt welke politieke advertentie en wie wordt ermee getarget? E
Hoe ga je als bedrijf om met digital advertising? Drie uitdagingen en adviezen voor een oplossing.
Online veiling Catawiki trekt een nettere jas om aan naast de reguliere verzamelaar ook het wat duurdere publiek aan te spreken.
De combinatie van machine learning en big data maakt advertising op maat mogelijk en brengt nieuwe klanten beter in kaart.
Spotify koopt technologie waarmee het dynamisch gepersonaliseerde reclames kan injecteren in podcasts buiten zijn eigen platform.
De Telegraaf trekt de stekker uit Speurders.nl, de site voor rubrieksadvertenties die ooit Marktplaats.nl naar de kroon moest steken.
Het einde van de cookie is nabij. Drie oplossingen om zonder cookies toch je potentiële klanten te bereiken.
De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!
Het verbod van een tv-commercial door de Franse reclamewaakhond ARPP heeft fietsenmerk Van Moof enorm veel publiciteit opgeleverd. Ruim tweehonderd krantenkoppen en 400.000 YouTube impressies binnen 72 uur. VanMoof trok 700 procent meer bezoek naar haar Franse website en schat het totale bereik op 520 miljoen. “We hadden dit op eigen kracht nooit voor elkaar gekregen,” zegt Growth Marketing Manager Simon Vreeman op Digital Marketing Live!
“Nederlanders herkennen zich doorgaans niet in reclames,” zegt Niki Schroeder van Kantar op Digital Marketing Live!. “70 procent van mannen en vrouwen vinden dat. Representatieve reclames scoren toch beter dan spotjes waarin de flauwe man wordt neergezet.”
Google, Facebook en YouTube domineren de Australische markt voor digitale advertenties volledig. Er blijft minder dan 20 procent over voor andere websites, blijkt uit onderzoek van de Australian Competition and Consumer Commission (ACCC), de mededingingsautoriteit in Australië.