Limiet voor publiceren advertenties op Facebook
Facebook heeft aangekondigd vanaf februari 2021 een limiet toe te passen op het aantal advertenties dat een pagina tegelijkertijd kan weergeven.
Facebook heeft aangekondigd vanaf februari 2021 een limiet toe te passen op het aantal advertenties dat een pagina tegelijkertijd kan weergeven.
Er wordt nog krap een winst van vijf miljoen dollar geschreven (-74%) bij Criteo. Het bedrijf zag de omzet met tien procent dalen in een periode waarin het een fundamentele omslag naar een nieuw product gaat maken.
In een super snelle en complexe online wereld, wijst data ons de weg. Het lijkt alsof digital advertising een kwestie is van de beste algoritmes.
Het aantal maandelijks leads voor koop- en huurauto’s aan Carnext is dit jaar met 483 procent gestegen. Bovendien wist het zijn geautomatiseerde marketingactiviteiten op te schalen van 1 naar 22 landen.
Amazon lanceert zijn Demand Side Platform voor de Nederlandse markt en biedt daarmee een serieus alternatief voor de ecosystemen van Facebook en Google.
Google experimenteert met Shopping-advertenties op nieuwe tabpagina’s in zijn browser Chrome. Dat ontdekte de site Techdows.
In maart van dit jaar ging Nederland in de intelligente lockdown. Al snel werd duidelijk dat de ‘intelligent lockdown’, een economische crisis in haar kielzog had.
De mediabestedingen aan out of home zijn in het derde kwartaal van dit jaar weliswaar toegenomen ten opzichte van het dramatische tweede kwartaal, de markt heeft zich nog altijd niet hersteld. In totaal werd 36 miljoen euro omgezet in het derde kwartaal. Dat blijkt uit cijfers van Outreach, het samenwerkingsverband van de Nederlandse buitenreclame-exploitanten Centercom, Clear Channel, Exterion Media, JCDecaux, OV Media, Ocean Outdoor en Hillenaar Outdoor.
De tv-reclamemarkt is in het derde kwartaal van 2020 uitgekomen op 171 miljoen euro, een groei van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De zogeheten spotmarkt (directe reclame) zette 153 miljoen om, een stijging van 1,5 procent.
Al sinds Google Ads (voorheen AdWords) bestaat, is het vrij eenvoudig om conversiedoelen te meten
Beslist.nl is smart bidding aan het invoeren voor aangesloten webwinkels. In de nieuwe opzet kunnen zij gaan vertellen hoeveel rendement het winkelcentrum hen moet gaan opleveren.
Het kennisnetwerk voor e-commerce ShoppingTomorrow richt een nieuwe expertgroep in. Deze richt zich specifiek op het opkomende domein van retailmedia, het met reclame exploiteren van digitale schapruimte.
De Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit stelt vast dat de standaard van branche-organisatie IAB rond informatievergaring voor online advertenties de GDPR overtreedt.
Instagram gaat de reclameregels voor influencers strenger toepassen. Zij doet dat op verzoek van de Britse concurrentie- en marktautoriteit (CMA), maar de regels zullen internationaal worden toegepast.
Mag Google het bedrijf Fitbit overnemen en, zo ja, zijn daarbij nog speciale voorwaarden van toepassing? Dat is de vraag die de Europese Commissie nog moet beantwoorden. Het neemt wel nog twee weken langer de tijd om na te denken.