More stories

Premium

De 13 ‘post-corona’ online advertising trends van 2021 [volgens 12 experts]

Wat worden de online advertising trends in 2021? Waar liggen online de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 12 experts.

Online advertising
Premium

VONQ koopt HR-techbedrijf IGB uit Groningen

VONQ, een specialist in het uitzetten van campagnes voor vacatures over een brede waaier van sites, koopt de programmaticspecialist IGB.

Recruitment
Premium

Tweakers: Black Friday vanochtend begonnen

Cijfers van de productvergelijker van Tweakers laten zien dat Black Friday vanochtend rond negen uur is begonnen. Een week vóór de echte Black Friday ligt het klikverkeer naar webwinkels al twee keer hoger dan normaal. Het zijn met name de grootste shops die hun acties live hebben gezet.

E-commerce
Premium

Spotify: 40% meer luisteren via connected devices

Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.

Programmatic
Premium

bol.com gaat retailmedia ‘verregaand professionaliseren’

bol.com doet significante investeringen om verkooppartners op zijn platform goede reclameopties te bieden. Directeur Huub Vermeulen spreekt over ‘verregaand professionaliseren’.

Marketplaces
Premium

Marketplaces for Brands: ‘Adverteren bij Amazon om bereik te vergroten’

HG, dat vanuit Almere reinigings- en onderhoudsproducten levert, is doelbewust via Amazon gaan verkopen om het bereik in sommige landen te vergroten. Dat vertelt Remco Evers van HG tijdens Emerce Marketplaces for Brands.

Marketplaces

Het nut van marketing technologie

Marketingmanagers kunnen het potentieel van marketingtechnologie nog niet volop benutten. Waarschijnlijk is het beter om de impact op klantervaring voorop te stellen.

Online advertising
Premium

Advertentiedashboard geeft inzicht in politieke reclame

Om transparanter te maken hoe politieke partijen ons in de komende periode online proberen te beïnvloeden, lanceert de Universiteit van Amsterdam een zogeheten advertentiedashboard. Wie maakt welke politieke advertentie en wie wordt ermee getarget? E

Online advertising

Drie uitdagingen in digital advertising plús oplossingen

Hoe ga je als bedrijf om met digital advertising? Drie uitdagingen en adviezen voor een oplossing.  

Online advertising
Premium

Catawiki verhoogt profiel met nieuw design

Online veiling Catawiki trekt een nettere jas om aan naast de reguliere verzamelaar ook het wat duurdere publiek aan te spreken.

Digital Agencies

Hoe machine learning online adverteren relevanter maakt

De combinatie van machine learning en big data maakt advertising op maat mogelijk en brengt nieuwe klanten beter in kaart.

Online advertising
Premium

Spotify op voorsprong met overname techniek podcastreclame

Spotify koopt technologie waarmee het dynamisch gepersonaliseerde reclames kan injecteren in podcasts buiten zijn eigen platform.

Venture
Premium

Telegraaf begraaft Speurders.nl

De Telegraaf trekt de stekker uit Speurders.nl, de site voor rubrieksadvertenties die ooit Marktplaats.nl naar de kroon moest steken.

Media

Gericht adverteren zonder cookies

Het einde van de cookie is nabij. Drie oplossingen om zonder cookies toch je potentiële klanten te bereiken. 

Online advertising
Premium

DML! ‘Merken moeten vrouwelijke gamers serieus nemen’

De gamingsector biedt nieuwe kansen voor merken en hun marketinginspanningen. Dat zegt Lucy Allen, directeur engagement van het in Bath gevestigde marketingbureau Dialect, op Digital Marketing Live!

Online marketing