Spotify biedt podcastadverteerders meer opties
Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.
Spotify gaat zijn podcastadvertenties optimaliseren. Daarbij krijgen adverteerders ook inzicht in de impact van hun advertenties.
Door de cookiewet, GDPR, publieke opinie ten opzichte van privacy, Apple’s Intelligent Tracking Prevention (ITP) en andere browser updates neemt de effectiviteit van tracking cookies steeds verder af. Hoe speel je hier handig op in? Bekijk de webinar.
Google heeft zojuist zijn visie gegeven op het reclamesysteem dat de 3rd party cookie kan vervangen. Het werkt met algoritmes in de browser en generieke doelgroepanalyses en targeting, via API’s, in Googles cloud.
In dit webinar kijkt online marketingstrateeg Sander Lems van ISM eCompany terug op de belangrijkste online marketingontwikkelingen van het afgelopen jaar en de lessen die je daaruit moet trekken. Maar hij kijkt vooral vooruit, want door nu al te anticiperen op de belangrijkste online marketingtrends kun je met je organisatie of merk dit jaar het verschil maken.
In vijf jaar tijd zijn de bestedingen aan tv-reclame door Nederlandse en Belgische e-commerce bedrijven met 50 procent gestegen. Dat blijkt uit onderzoek van Screenforce samen met haar Belgische collega VIA, Nielsen en onderzoeksbureau Ruigrok NetPanel.
Het aantal zakelijke verkopers op bol.com dat ook adverteert op de handelssite is afgelopen halfjaar verdubbeld tot een kwart. Hoe groot het gemiddelde budget van de 10.858 adverteerders in december was, is niet bekend.
Door in Google Ads-campagnes doelgroepen toe te voegen ter observatie, kun je het gedrag en resultaat van verschillende groepen gebruikers monitoren.
Adcombi brengt zijn technologie voor lokaal adverteren naar Duitsland. Directeur Gerrit Reinders ziet dat merken en retailers de coronatijd gebruiken om zich te bezinnen op hun overgangsstrategie voor digitale transformatie.
De jurering en uitreiking van de reclamevakprijzen Cannes Lions vindt dit jaar weer zoals gebruikelijk plaats in Frankrijk, met een fysiek event aan de Middellandse Zee.
Mobiel adverteren zal in 2021 sterk veranderen vanwege aangescherpte privacyregels in iOS14. Adverteerders zullen meer aandacht besteden aan de first time user experience en early user flow optimization.
Retail media wordt een cruciaal onderdeel van advertentiestrategieën. Voor merken om zichtbaar te blijven en voor retailers vanwege de extra inkomsten.
Reclamebureau Cogonez wordt per 1 januari 2021 overgenomen door XXS Amsterdam. Door de samenwerking ligt de focus op innovatie.
Uit het onderzoek ‘State of Advanced TV Buying (2019)’ blijkt dat dertien procent van de besluitvormers bij merken en bureaus zeggen te beschikken over basiskennis van Advanced TV. Toch geeft meer dan de helft aan dat hun kennis als gemiddeld, beperkt of zeer beperkt is. Het doel van dit eBook is om je kennis te laten maken met ‘advanced TV’. Daarnaast krijg je een beeld van de (nieuwe) markt en krijg je handvatten om deze technologie in te zetten.
Het laatste jaar van het cookie als reclamemiddel staat voor de deur. Techbedrijven wijzen het dan toch eindelijk naar de uitgang. Dat besef drong in 2020 door tot de reclame- en mediawereld.
Beslist.nl stopt per 1 januari met display uitingen op zijn Nederlandse en Belgische site. Men wil zich concentreren de verdere uitrol van Smart Bidding, waarbij Beslist voor elke webshop zijn gewenste ROAS (Return On Advertising Spend) wil verwezenlijken.