E-retailmedia: dichter bij het koopmoment kom je niet
eRetail Media een belangrijk onderwerp in 2021. Er is geen kanaal waar je als merk zo goed kan inspireren en ook nog eens zo extreem dicht op de koop zit.
eRetail Media een belangrijk onderwerp in 2021. Er is geen kanaal waar je als merk zo goed kan inspireren en ook nog eens zo extreem dicht op de koop zit.
IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie webisodes over de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 3: Mobile & DOOH.
Een vijfdelige serie webisodes over actuele ontwikkelingen in de Digital Out Of Home-markt. Aflevering 2: programmatic advertising.
Radio-commercials en advertenties in dagbladen vormen de aftrap van de publiekscampagne coronavaccinatie. De campagne moet eraan bijdragen dat uiteindelijk zo veel mogelijk mensen zich laten vaccineren tegen het coronavirus.
Telenet/SBS, Mediahuis, Proximus/Skynet en Pebble Media slaan de handen in elkaar. Ze vormen een joint-venture waarin ze hun digitale reclame-activiteiten samenvoegen. Het cluster moet een blok mediabereik vormen dat geldt als een alternatief voor Facebook en Google.
Spellenuitgever en exploitant Azerion leent 12,5 miljoen euro extra om volgend jaar zijn groeiplannen versneld uit te voeren via overnames en organische groei. Met een schuin oog kijkt de leiding naar een beursnotering.
Google AdSense dankt vanaf 10 maart de linkadvertenties af. Linkadvertenties bevatten een lijst van links van verschillende adverteerders.
De Franse privacytoezichthouder CNIL legt Google een boete van 100 miljoen euro en Amazon een van 35 miljoen euro op. De Amerikanen gaan over de privacygrens wat betreft het gebruik van cookies.
IAB Nederland presenteert op Emerce een vijfdelige serie over actuele ontwikkelingen in de Digital Out Of Home-markt. Vandaag de aftrap met een vooruitblik op 2021.
De maker van reclametechnologie Pubmatic heeft met zijn beursgang 118 miljoen dollar nieuw werkkapitaal uit de markt gehaald. Beleggers reageren enthousiast op de nieuweling en duwden het aandeel op de eerste handelsdag met 48 procent omhoog tot 29,45.
Er is dit jaar 1,1 miljoen euro meer uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, kranten, magazines, buitenreclame en in bioscopen) rondom Black Friday dan in 2019. Uit cijfers van media registratiebureau Adfact blijkt dat er vooral op radio en televisie meer aandacht kregen.
De reclamebestedingen wereldwijd kunnen met ruim zes procent groeien in 2021 als de wereldeconomie zich begint te herstellen.
Wat worden de online advertising trends in 2021? Waar liggen online de grootste kansen? Bekijk alle trends, tips en verwachtingen van 12 experts.
VONQ, een specialist in het uitzetten van campagnes voor vacatures over een brede waaier van sites, koopt de programmaticspecialist IGB.
Cijfers van de productvergelijker van Tweakers laten zien dat Black Friday vanochtend rond negen uur is begonnen. Een week vóór de echte Black Friday ligt het klikverkeer naar webwinkels al twee keer hoger dan normaal. Het zijn met name de grootste shops die hun acties live hebben gezet.