More stories

Sanoma sluit beslist.nl aan als uitgeefpartner

Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als uitgeefpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Sanoma zal dan de volledige online advertentie operatie op zich nemen en de displayverkoop voor beslist.nl verzorgen.

Online advertising

Pathé Thuis op campagne met Talpa

Online bioscoop Pathé Thuis begint dit najaar een campagne op het netwerk van Talpa. De aanbieder wil zich duidelijker profileren in Nederland. “We passen niet op de hoop met Disney+ en Netflix”, zegt directeur Thomas van de Weerd.

Marketing

Unilever test nieuwe crossmedia meetmodel

Unilever wil niet meer werken met bereik- en effectcijfers van afzonderlijke bureaus en online platformen. De fabrikant neemt de touwtjes in eigen handen en brengt een eigen crossmedia meetmodel uit.

Marketing

Thomas Thiadens nieuwe managing director Windowsketch

Oprichter en eigenaar Floris Sanders van retailreclamebedrijf Windowsketch heeft de leiding per 1 september overgedragen aan Thomas Thiadens.

Retail

YouTube brengt grootste reclameformat naar tv-app

Het grootste reclameblok dat op YouTube beschikbaar is, de zogeheten masthead, wordt voor adverteerders nu ook beschikbaar in de tv-app.

Marketing

Minder dieet- en cometicaproducten bij Facebook en Instagram

Instagram en Facebook gaan berichten over dieet- en cosmeticaproducten beperken. Gebruikers onder de 18, voor zover de leeftijd in hun profielen zijn aangegeven, krijgen de berichten helemaal niet meer te zien. Het kan ook gebeuren dat berichten met dubieuze claims worden verwijderd.

Marketing

Mondelez introduceert nieuwe Oreo-smaak met Amazon Alexa

Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.

Marketing

5 eenvoudige Google Store Visits analyses met grote impact op je omnichannelstrategie

De metrics Google Store visits geeft tegenwoordig inzicht in de kracht van je online marketing uitingen op winkelbezoeken en offline omzet. Dit is een essentiële stap binnen je omnichannel strategie. Meet je winkelbezoeken middels de conversie Store Visits? Dit zijn vijf analyses die je dan kunt maken.

Online advertising

Dmexco: Adverteerders verlaten bureaus voor in-house programmatic

2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.

Programmatic

Negen miljoen groeigeld voor Europese Amazon-verkoperstool

Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.

Marketplaces

The Lion King is ook koning van de display ads 

De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij zowel potentiële als eerdere bezoekers van de show. Bij de campagne zijn meerdere mediakanalen betrokken, zoals online video, digital out of home, display, social, televisie en search. Door op al deze kanalen een persoonlijke én dynamische boodschap te laten zien, konden de doelgroepen op een effectieve en smaakvolle manier kennis maken met deze schitterende musical.

Search

Ook misleidende bitcoinadvertenties in Vlaanderen

Het fenomeen van bekende landgenoten die in online advertenties zogenaamd bitcoinbeleggingen adviseren beperkt zich niet tot Nederland. Ook Vlaanderen heeft ermee te maken, meldt de VRT.

Marketing

Messenger marketing, kunstmatige intelligentie en TikTok op DMEXCO19

CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen.

Online advertising

’40 miljoen euro naar buitenlandse partijen bij reclamearme toekomst publieke omroep’

Marketeers huiveren bij de plannen van minister Slob rond een reclamearme toekomst van de publieke omroep (NPO). Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain onder 188 budgetverantwoordelijke marketeers die recent budget hebben besteed via de Ster.

Online advertising

Zo zet je Smart Display-advertenties in als conversieknaller

Met Smart Display Campagnes heeft Google de mogelijkheden voor adverteren op het Google Display netwerk de afgelopen periode flink doorontwikkeld. Dit zijn de mogelijkheden en het effect van Responsive Display ads en Smart Display campagnes.

Online advertising