More stories

Rough-and-ready? Waarom je bij belangrijke beslissingen beter zelf analyses kunt uitvoeren op je Google Ads experimenten

Meten is weten. Google weet dat maar al te goed en biedt daarom al een paar jaar de mogelijkheid om experimenten uit te voeren in Google Ads. In dit artikel duiken we in de testmethode van Google.

Online advertising

Walmart start advertentieplatform

Het Amerikaanse warenhuis Walmart bereidt voor 2020 een advertentieplatform voor. Met een kleine groep partners draait de keten een test.

Marketing

PayPal koopt koopjes- en dealplatform

PayPal legt vier miljard dollar op tafel voor koopjes- en dealplatform Honey, dat buiten de VS ook in Engeland actief is.

Venture
Premium

Nederland zit klaar voor Black Friday, zoekverkeer +49%

De Nederlandse online consument zit in de startblokken te vieren met zijn portemonnee. Het zoekverkeer bij Google in de aanloop naar 29 november ligt 49 procent hoger dan in 2018.

E-commerce

Minister verlaagt financiële verwachtingen STER

Minister Arie Slob van Onderwijs en Media verlaagt de financiële verwachtingen voor tv-exploitant STER voor 2020.

Media

Google gaat minder gebruikersdata delen met adverteerders

Google gaat zijn reclamepraktijk in Europa veranderen om de privacy van internetgebruikers beter te beschermen tegen datagrazende adverteerders. De zoekmachine scherpt zijn privacbeleid aan als reactie op kritieken van Europese toezichthouders.

Marketing

MeMo2 lanceert crossmediaal bereiksplatform

“Hebben TV campagnes nog wel voldoende bereik, aantrekkelijke audiences of effect voor een merk? Dat weten de zenders niet altijd zelf, maar de gebruikers van ons nieuwe platform wel”, vertelt Marcel Vogels van MeMo2 over het nieuwe crossmediale meetplatform voor marketeers.

Marketing

Google zet reclameborden op Maps

Bedrijven, winkels en andere instanties die draaien op passerend publiek kunnen binnenkort reclameruimte gaan kopen op Google Maps. Met een druk op de knop voegen gebruikers een extra stop toe aan hun routekaart.

Marketing

Facebook moet nepadvertenties John de Mol weren

Facebook is verplicht om nu en in de toekomst nepadvertenties te weren waarin mediaondernemer John de Mol bitcoins en andere cryptovaluta aanprijst. Ook moet Facebook De Mol gegevens verstrekken over de identiteit van de partijen die achter de misleidende advertenties zitten. Als Facebook de uitspraak van de rechtbank niet opvolgt, kan een dwangsom worden opgelegd die kan oplopen tot 1,1 miljoen euro.

Online advertising

Productvergelijkers nul profijt van EU-straf Google Shopping

Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.

Legal

Sanoma verzorgt advertentieverkoop Huispedia

Sanoma gaat de advertentieverkoop verzorgen van Huispedia, uitgever van vtwonen en Eigen Huis en Interieur.

Online advertising

Unilever stopt met reclame op Pornhub

Unilever trekt de reclame voor Dollar Shave Club terug van Pornhub en wil er ook met zijn andere merken niet meer worden gezien.

Online advertising

Marc Oosterhout (N=5) nieuwe voorzitter SIRE

Marc Oosterhout, medeoprichter N=5, wordt de nieuwe voorzitter van SIRE. Hij vervang Paul Kroef (Algemeen Directeur Ara Groep).

Marketing

Een gedachte-experiment: wat zou je als marketeer zónder tracking data doen?

Dat browsers zich in toenemende mate verzetten tegen cookies en het tracken van bezoekers levert onder marketeers opvallende reacties op. Een aanzienlijk deel negeert voorlopig het feit dat ten minste een derde van de data wegvalt. Anderen bedenken trucs om de beperkingen te omzeilen. Wat mij betreft is het hoog tijd om samen na te denken over een nieuwe vorm van (performance) marketing. Stel je de situatie eens voor géén data te bezitten. Wat zou je vervolgens anders doen?

Data
Premium

Emerce Performance: ‘Display advertising te ingewikkeld geworden’

“Het ecosysteem rondom display advertising is een aaneenschakeling geworden van allemaal losse schakels. Dit leidt tot inefficiency”, stelt Willem Waardenburg van Pink Marketing. Op Emerce Performance vertelt hij hoe het efficiënter kan.

Marketing