More stories

Google legt nieuw afrekenmodel voor reclame op

Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.

Online advertising

FOX Sports claimt primeur met Dynamic Ad Insertion

Sinds de start van het nieuwe Eredivisieseizoen kunnen abonnees van FOX Sports die online naar de zender kijken andere reclameblokken […]

Online advertising

Blog werpt muziekwinkels reddingsboei

Muziekweblog Inside Audio doorloopt een redesign. Met de uitbreiding wil het honderden offline retailers zichtbaar maken voor zijn tienduizenden sitebezoekers.

Venture

Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin

e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin

Affiliate marketing

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

RTL veilt tv-reclame via internet

RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).

Marketing

Adcombi breidt uit met videoreclame voor lokale ondernemers

Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.

Programmatic

KPN koopt meer reclame in

KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.

Online advertising

Stichting Reclame Code tegen lakse influencers

De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.

Influencer marketing

Zo krijg je betere performance display campagnes door nieuwe features van Google

Welke biedstrategie kun je het beste toepassen en welke creatives zet je daarvoor in? Tijdens de Display Summit 2019 in Dublin bleek dat Google momenteel flink aan het innoveren is om Display campagnes nog performance-gerichter te maken. Ontdek hoe de nieuwe features zorgen voor meer performance display campagnes.

Online advertising

Vier alternatieve biedstrategieën nu de ‘gemiddelde positie’ uit Google Ads verdwijnt

De metric ‘gemiddelde positie’ verdwijnt uit Google Ads en Search Ads 360. In Search Ads 360 is dit al een feit en na 29 september 2019 is de gemiddelde positie ook niet meer beschikbaar in Google Ads. Waarom maakt Google deze beslissing, wat voor impact heeft dit voor adverteerders en wat zijn de beste alternatieven?

Online advertising

YouTube en Apple overwegen maatregelen tegen op kinderen gerichte reclame

YouTube overweegt een reclameverbod voor video’s die veel door kinderen worden bekeken. Apple wil op zijn beurt strengere regels voor apps die op kinderen zijn gericht.

Marketing

‘Nepnieuws is de nieuwe goudmijn’

Zeker 235 miljoen dollar wordt jaarlijks verdiend met advertenties op sites die nepnieuws of politieke propaganda verspreiden. Dat blijkt uit een studie van de Global Desinformation Index.

Media

NU.nl waarschuwt voor misleidende bitcoinadvertenties, maar geeft ze zelf door

Nieuwssite NU.nl wijdde dit weekend een heel artikel aan misleidende bitcoinadverenties waarin onder meer Waylon en Armin van Buuren waren opgevoerd. Toch slaagt de site er niet in deze advertenties zelf tegen te houden. Maandag verscheen de jongste advertentie waarin Wilfred Genee een nieuwe geheime investering onthult die ‘honderden mensen in Nederland erg rijk maakt’.

Online advertising

Spotmarkt voor tv en online video naar 354 miljoen euro

De tv-reclamemarkt in Nederland is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 394 miljoen euro, een stijging van 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018. Dat meldt Screenforce, de marketingorganisatie van Ster, ORN, RTL en BrandDeli en Talpa Network. 

Online advertising