Productvergelijkers nul profijt van EU-straf Google Shopping
Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.
Product- en prijsvergelijkers profiteren niet van de ‘taakstraf’ die de Europese Commissie aan Google oplegde vanwege marktverstorend gedrag met Google Shopping.
Sanoma gaat de advertentieverkoop verzorgen van Huispedia, uitgever van vtwonen en Eigen Huis en Interieur.
Unilever trekt de reclame voor Dollar Shave Club terug van Pornhub en wil er ook met zijn andere merken niet meer worden gezien.
Marc Oosterhout, medeoprichter N=5, wordt de nieuwe voorzitter van SIRE. Hij vervang Paul Kroef (Algemeen Directeur Ara Groep).
Dat browsers zich in toenemende mate verzetten tegen cookies en het tracken van bezoekers levert onder marketeers opvallende reacties op. Een aanzienlijk deel negeert voorlopig het feit dat ten minste een derde van de data wegvalt. Anderen bedenken trucs om de beperkingen te omzeilen. Wat mij betreft is het hoog tijd om samen na te denken over een nieuwe vorm van (performance) marketing. Stel je de situatie eens voor géén data te bezitten. Wat zou je vervolgens anders doen?
“Het ecosysteem rondom display advertising is een aaneenschakeling geworden van allemaal losse schakels. Dit leidt tot inefficiency”, stelt Willem Waardenburg van Pink Marketing. Op Emerce Performance vertelt hij hoe het efficiënter kan.
Met ingang van 1 januari 2020 wordt de spotverkoop voor de televisiezender BBC First ondergebracht bij Talpa Network Media Solutions. Op dit moment verzorgt RTL/BrandDeli de spotverkoop voor BBC First.
Het open platform voor reclametechnologie Criteo krijgt eind november een nieuwe CEO in de persoon van Megan Clarken.
RTL Nederland gaat de verkoopactiviteiten van Adfactor, BrandDeli, Triade Media en RTL onderbrengen in een nieuw video verkoopnetwerk onder de naam Ad Alliance.
Amazon zit Google op de hielen als het om advertentie-inkomsten gaat. Dat concludeert eMarketer. De meeste advertenties voor producten verkoopt Amazon op zijn eigen site.
De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Hiermee is de markt gestegen met 1,4 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018. Dat meldt marketingorganisatie Screenforce (Ster Reclame, RTL en BrandDeli, Talpa Network en ORN).
Fietsenmerk VanMoof heeft haar rol als internationaal innovatieleider te danken aan haar tegendraadse aanpak op alle fronten: van ontwerp, tot productie tot retail. Het Nederlandse merk doet alles anders dan ieder ander merk. Zo ook haar online advertising strategie. Growth marketing outside of the box. Onconventionele keuzes die bijdragen aan de snelle groei die VanMoof met haar marketingstrategie heeft bereikt. Je hoort er meer over van Simon Vreeman van VanMoof op Emerce Performance, op 7 november in Amsterdam.
Een groot deel van de marketeers wereldwijd geeft aan nog niet de juiste balans en synergie te hebben gevonden in de inzet van online en offline media. Zo worstelt driekwart nog steeds met het meten van cross-channel inspanningen. Dat blijkt uit het jaarlijkse Kantar-onderzoek Getting Media Right: Marketing in Motion onder senior adverteerders, mediaplanners en uitgevers.
Sinds korte tijd is Apple Search Ads ook in Nederland beschikbaar. Hoewel deze nieuwe manier van adverteren nog in de kinderschoenen staat zien we veel potentie om je online marketingstrategie uit te breiden en volop te profiteren van de kansen die dit met zich mee brengt. Zoals met elk nieuw product zijn wij van Reprise druk aan het testen wat de mogelijkheden zijn, hoe we dit het beste kunnen inzetten en hoe we hier de beste resultaten uit kunnen halen voor onze klanten.
Eurosport gaat tijdens de Olympische Spelen volgend jaar in Japan hoogtepunten via Twitter verspreiden. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden in negen EU-landen. In Nederland zijn die digitale rechten al vergeven, dus niet via Twitter te volgen.