TikTok overweegt nieuwe feed, geschikt voor merken
De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.
De makers van de mobiele app TikTok overwegen om een nieuwe, extra contentfeed te ontwikkelen die veilig is voor merken om in te adverteren.
Samen met 6 experts zetten we de belangrijkste online advertising trends in 2020 op een rijtje.
Nog geen twaalf procent van de websites past de privacywet AVG wat cookies betreft goed toe. Bijna negentig procent van de onderzochte sites is in ovetreding en voldoet nog niet eens aan de minimumeisen die wettelijk worden gesteld.
Digitalmediaveteranen Steven Pieneman en Jeffrey Zanoni beginnen het nieuwe bureau Admanager. Ze helpen adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data-driven online campagnes.
Het tweede decennium van deze eeuw ligt achter ons, dus is het de hoogste tijd om even op adem te komen… maar maak er geen sabbatical van, want de strijd is nog lang niet gestreden.
Amazon wil een wereldspeler worden als exploitant van digitale tv-kanalen die via over the top-apparaten en apps worden uitgezonden. Hiertoe voert het in de VS verkennende gesprekken.
Voor degenen die niet direct met games in aanraking komen is het een wereld die vaak wordt vergeten, terwijl nú de tijd is om er aandacht aan te besteden.
Spotify gaat dynamisch reclame injecteren in de streams van pocasts die het zelf exclusief uitgeeft. Adverteerders kunnen gebruik maken van een pakket digitale diensten voor planning, meting en rapportages.
YouTube past de gebruiksvoorwaarden voor videomakers aan om de privacy van kinderen beter te beschermen. Hierdoor kunnen producenten geen persoonsgerichte reclame meer tonen en kijkersdata.
Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Daarbij worden voor het eerst tv, radio en online video tegelijk ingezet.
De exploitant van de publieke omroepen STER gaat op internet helemaal over op cookieloos adverteren. Afgelopen jaar, waarin de nieuwe opzet werd getest, verliep boven verwachting goed, met positieve resultaten en volgeboekte kwartalen.
Dit is het derde deel van een serie van drie blogartikelen over Smart Display campagnes en Responsive ads. In dit […]
Als je als marketeer out of the box durft te denken zijn de mogelijkheden om rich media in te zetten voor je advertentiecampagnes létterlijk eindeloos. Maar hoe zet je met een campagne aan tot actie, hoe krijg je mensen zover dat ze je product of dienst en je onderscheidend vermogen écht onthouden? Deze vragen houden elke marketeer bezig. Display advertising kan hier een grote rol in spelen, mits je gebruik maakt van verrijkte advertenties die de ontvangers verrassen.
De Eerste Kamer heeft zoals verwacht vandaag gestemd voor een motie om reclame voor online gokken op televisie niet toe te staan tussen 6.00 en 21.00 uur.
Ocean neemt de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4).