Verizon Media verkoopt reclame voor Warner Music op YouTube
Verizon Media is een exclusieve samenwerking aangegaan met Warner Music om de reclameverkoop op de YouTube kanalen van het bedrijf in de Benelux te verzorgen.
Verizon Media is een exclusieve samenwerking aangegaan met Warner Music om de reclameverkoop op de YouTube kanalen van het bedrijf in de Benelux te verzorgen.
Sinds het begin van internet is de persoonlijke online beleving essentieel onderdeel geweest van zijn succes. Denk maar aan unieke websites, persoonlijke omgevingen en gepersonaliseerde Hyves-pagina’s. Op een aantal vlakken is deze inspanning door de techniek uit handen van de mens genomen en wordt internet nu op basis van gedrag automatisch gepersonaliseerd. Wat je te zien krijgt, is deels het resultaat van je gedrag, cookies en zoekgeschiedenis. Momenteel is er echter terecht veel discussie gaande over het gevolg hiervan: de contentbubbel.
Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.
Het Google Ads-nieuws van deze week verdient bijzondere aandacht. In een update van 31 juli op het Google Ads help center staat dat we meer kwalitatieve bezoekers of klanten kunnen bereiken met Phrase en Broad Match Modifiers (BMM).
De NS begint volgende maand een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. Het experiment beperkt zich tot […]
“Ik wil meer conversies én minder kosten.” Hoe vaak horen we dit soort kreten niet? Meestal is dit nagenoeg onmogelijk om te realiseren. Toch bewees NeoSEM dat het mogelijk is. Zelfs in een zwaar concurrerende markt als Automotive. Door SEO en SEA goed samen te laten werken wonnen NeoSEM & Mijngarage.nl de Dutch Search Award in die categorie.
Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping.
Duncan Laurance is na onder meer John de Mol en Humberto Tan de volgende bekende Nederlander wiens naam wordt misbruikt voor nepinvesteringen in bitcoins. Na eerdere waarschuwingen over Bitcoin Revolution pakken de oplichters de draad gewoon weer op.
Ticketverkoper Viagogo mag niet langer adverteren bij Google. De ban geldt wereldwijd. Aanleiding zijn de hoge prijzen die in rekening worden gebracht voor doorverkochte kaarten.
In het tweede kwartaal is de radioreclamemarkt in Nederland wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro.
Advertising op sociale media lijkt de traditionele televisie voor het eerst in te gaan halen. En dat terwijl advertising op sociale media en commercials op televisie veel overeenkomsten hebben. Hoe wint social media?
Het Commissariaat voor de Media werpt geen drempels op voor KPN en Talpa om samen targeted tv-reclame te faciliteren op SBS6, SBS9 en Net5.
De kans is groot dat niet de commerciële omroepen maar Facebook en Google het meest profiteren van het verdwijnen van reclame bij de publieke omroepen.
Het zijn met name de zogeheten influencers, accounts met veel volgers, die kampen met steeds lagere interactieratio’s op Instagram. Dat laat nieuw Duits onderzoek zien.
Promoties voor Mozilla’s Firefox browser zijn de laatste tijd vooral gericht op de privacy instellingen en het blokkeren van “ongewenste” tracking scripts. Zoals betoogd in dit artikel komt de betrouwbaarheid van web analytics data daarmee in gevaar en dat is een risico voor uitgevers en e-commerce websites.