Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin
e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin
e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin
Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.
RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).
Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.
KPN heeft de afgelopen zes maanden 40 procent meer reclame-uitingen ingekocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De bruto-uitgaven aan ATL (above-the-line) reclame-uitingen zijn in dezelfde periode echter met een geringere 11 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van Telecompaper over januari-juli 2018 en dezelfde periode dit jaar.
De Stichting Reclame Code (SRC) begint een mediacampagne richting influencers om sluikreclame op internet tegen te gaan.
Welke biedstrategie kun je het beste toepassen en welke creatives zet je daarvoor in? Tijdens de Display Summit 2019 in Dublin bleek dat Google momenteel flink aan het innoveren is om Display campagnes nog performance-gerichter te maken. Ontdek hoe de nieuwe features zorgen voor meer performance display campagnes.
De metric ‘gemiddelde positie’ verdwijnt uit Google Ads en Search Ads 360. In Search Ads 360 is dit al een feit en na 29 september 2019 is de gemiddelde positie ook niet meer beschikbaar in Google Ads. Waarom maakt Google deze beslissing, wat voor impact heeft dit voor adverteerders en wat zijn de beste alternatieven?
YouTube overweegt een reclameverbod voor video’s die veel door kinderen worden bekeken. Apple wil op zijn beurt strengere regels voor apps die op kinderen zijn gericht.
Zeker 235 miljoen dollar wordt jaarlijks verdiend met advertenties op sites die nepnieuws of politieke propaganda verspreiden. Dat blijkt uit een studie van de Global Desinformation Index.
Nieuwssite NU.nl wijdde dit weekend een heel artikel aan misleidende bitcoinadverenties waarin onder meer Waylon en Armin van Buuren waren opgevoerd. Toch slaagt de site er niet in deze advertenties zelf tegen te houden. Maandag verscheen de jongste advertentie waarin Wilfred Genee een nieuwe geheime investering onthult die ‘honderden mensen in Nederland erg rijk maakt’.
De tv-reclamemarkt in Nederland is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 394 miljoen euro, een stijging van 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018. Dat meldt Screenforce, de marketingorganisatie van Ster, ORN, RTL en BrandDeli en Talpa Network.
Verizon Media is een exclusieve samenwerking aangegaan met Warner Music om de reclameverkoop op de YouTube kanalen van het bedrijf in de Benelux te verzorgen.
Sinds het begin van internet is de persoonlijke online beleving essentieel onderdeel geweest van zijn succes. Denk maar aan unieke websites, persoonlijke omgevingen en gepersonaliseerde Hyves-pagina’s. Op een aantal vlakken is deze inspanning door de techniek uit handen van de mens genomen en wordt internet nu op basis van gedrag automatisch gepersonaliseerd. Wat je te zien krijgt, is deels het resultaat van je gedrag, cookies en zoekgeschiedenis. Momenteel is er echter terecht veel discussie gaande over het gevolg hiervan: de contentbubbel.
Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.