Unilever test nieuwe crossmedia meetmodel
Unilever wil niet meer werken met bereik- en effectcijfers van afzonderlijke bureaus en online platformen. De fabrikant neemt de touwtjes in eigen handen en brengt een eigen crossmedia meetmodel uit.
Unilever wil niet meer werken met bereik- en effectcijfers van afzonderlijke bureaus en online platformen. De fabrikant neemt de touwtjes in eigen handen en brengt een eigen crossmedia meetmodel uit.
Oprichter en eigenaar Floris Sanders van retailreclamebedrijf Windowsketch heeft de leiding per 1 september overgedragen aan Thomas Thiadens.
Het grootste reclameblok dat op YouTube beschikbaar is, de zogeheten masthead, wordt voor adverteerders nu ook beschikbaar in de tv-app.
Instagram en Facebook gaan berichten over dieet- en cosmeticaproducten beperken. Gebruikers onder de 18, voor zover de leeftijd in hun profielen zijn aangegeven, krijgen de berichten helemaal niet meer te zien. Het kan ook gebeuren dat berichten met dubieuze claims worden verwijderd.
Fabrikant Mondelez zet influencermarketing en Amazon Alexa in om een nieuwe Oreo-smaak op de Amerikaanse markt te introduceren.
De metrics Google Store visits geeft tegenwoordig inzicht in de kracht van je online marketing uitingen op winkelbezoeken en offline omzet. Dit is een essentiële stap binnen je omnichannel strategie. Meet je winkelbezoeken middels de conversie Store Visits? Dit zijn vijf analyses die je dan kunt maken.
2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.
Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.
De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij zowel potentiële als eerdere bezoekers van de show. Bij de campagne zijn meerdere mediakanalen betrokken, zoals online video, digital out of home, display, social, televisie en search. Door op al deze kanalen een persoonlijke én dynamische boodschap te laten zien, konden de doelgroepen op een effectieve en smaakvolle manier kennis maken met deze schitterende musical.
Het fenomeen van bekende landgenoten die in online advertenties zogenaamd bitcoinbeleggingen adviseren beperkt zich niet tot Nederland. Ook Vlaanderen heeft ermee te maken, meldt de VRT.
CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen.
Marketeers huiveren bij de plannen van minister Slob rond een reclamearme toekomst van de publieke omroep (NPO). Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain onder 188 budgetverantwoordelijke marketeers die recent budget hebben besteed via de Ster.
Met Smart Display Campagnes heeft Google de mogelijkheden voor adverteren op het Google Display netwerk de afgelopen periode flink doorontwikkeld. Dit zijn de mogelijkheden en het effect van Responsive Display ads en Smart Display campagnes.
Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.
Sinds de start van het nieuwe Eredivisieseizoen kunnen abonnees van FOX Sports die online naar de zender kijken andere reclameblokken […]