More stories

Eurosport sluit Olympische samenwerking met Twitter

Eurosport gaat tijdens de Olympische Spelen volgend jaar in Japan hoogtepunten via Twitter verspreiden. Ook worden de opening- en sluitingsceremonie live uitgezonden in negen EU-landen. In Nederland zijn die digitale rechten al vergeven, dus niet via Twitter te volgen.

Media

Deezer en Targetspot sluiten  partnership voor de verkoop van audioadvertenties

Streamindienst Deezer gaat samen met Targetspot audioadvertenties verkopen in de VS, Canada, Nederland, Spanje en Italië. Het gaat om een exclusief contract.

Online advertising

Auto1 geïnteresseerd in overname Autoscout24

Online b2b-autoportaal Auto1 zou samen met investeerder Hellman & Friedman een bod willen uitbrengen op het Europees werkende consumentenportaal Autoscout24.

Venture

Mobielmarketingbureau ogury opent in Amsterdam

Specialist in marketingtechnologie ogury opent zijn achtste kantoor in Europa: aan de zuidwestkant van Amsterdam.

Mobile

Azerion koopt HiMedia Deutschland

Media- en reclamebedrijf Azerion neemt de Duitse tak van saleshuis HiMedia over. Het Nederlandse bedrijf vergroot daarmee zijn Europese bereik voor adverteerders.

Venture

RTB House claimt hogere CTR met Snippet Ads

Marketingbedrijf RTB House introduceert Snippet Ads voor ‘effectieve en dynamische advertenties’. De datagedreven oplossing is voor iedereen beschikbaar.

Online advertising

Tegenvallende groei Europese online reclamebestedingen

Adverteerders geven dit jaar minder uit aan internetreclame dan verwacht. De internationale mediaspecialist Zenith stelt zijn verwachtingen naar onderen bij.

Online advertising

eDay 2019: ‘Lineaire televisie zal nog jaren volop ingezet worden’

Wat zijn de kansen en mogelijkheden voor online adverteren anno 2020? Wat is er veranderd na de AVG en wat betekent dit voor adverteerders en exploitanten? Patricia Sonius, manager Research & Development bij de Ster, praat je samen met collega Linda Worp op eDay bij over wet- en regelgeving rondom digitale producten, kunstmatige intelligentie en on demand kijken.

Online advertising

PSV breekt met malafide internetbelegger

PSV breekt alsnog met zijn sponsor Investous na meerdere aangiften tegen deze malafide belegger. Het bedrijf zet affiliates in die met misleidende advertenties op Facebook nietsvermoedende consumenten lokken. De voetbalclub, die het contract eerst nog had willen uitzitten, spreekt nu van reputatieschade.

Online advertising

Nieuwe digitale media van Hillenaar Outdoor bij Dordrecht

Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 1 oktober twee digitale objecten vlak langs respectievelijk de A16 en N3 nabij Dordrecht. Twee belangrijke verkeersaders met veel bereik, aldus het bedrijf.

Online marketing

Jort Kelder richt stichting op om bitcoinoplichters aan te pakken

Jort Kelder richt een stichting om op bitcoinoplichters aan te pakken. Kelder is een van de bekende Nederlanders wiens naam […]

Online advertising

PSV wil nog niet breken met dubieuze internetsponsor

Voetbalclub PSV breekt nog niet met zijn sponsor Investous, een van de beleggingsbedrijven die samenwerken met dubieuze internet affiliates die met nepadvertenties klanten lokken voor beleggingen. Het programma Opgelicht liet gisteren zien hoe verschillende Nederlanders tonnen zijn kwijtgeraakt.

Online advertising

Bever over campagne: ‘Tv een afgeleide van online media’

Buitenwinkel Bever start een nieuwe reclamecampagne en draait daarbij de media-inzet om. Radio en televisie is niet de dominante dragers, maar slechts afgeleiden van social media.

Marketing

EU-hof: vooraf cookies aanvinken ongeldig

Iedere website hoort standaard een soort Nee/Nee-sticker te dragen als het gaat om het plaatsen van cookies. Het Europees Hof bepaalt dat het niet is toegestaan om vooraf cookie-acceptatie aan te vinken.

Privacy

Infographic: consument positief over gepersonaliseerde aanbiedingen

Uit onderzoek van de ​Reputatiefabriek blijkt dat 86 procent van de consumenten erkent dat het personaliseren van advertenties invloed heeft op de online aankoop. De 1028 respondenten zijn eigenlijk best tevreden. 44 procent zegt dat zij door personalisatie een herhaalaankoop zouden doen, en 32 procent zou een positieve beoordeling plaatsen. 80 procent wil ook content blijven ontvangen na een aankoop. Als bedrijven geen moeite doen om persoonlijk contact te onderhouden na een aankoop, neigt 52 procent van consumenten al snel weer naar een ander merk. Meer cijfers in deze spartaans vormgegeven infographic.

Online advertising