More stories

5 eenvoudige Google Store Visits analyses met grote impact op je omnichannelstrategie

De metrics Google Store visits geeft tegenwoordig inzicht in de kracht van je online marketing uitingen op winkelbezoeken en offline omzet. Dit is een essentiële stap binnen je omnichannel strategie. Meet je winkelbezoeken middels de conversie Store Visits? Dit zijn vijf analyses die je dan kunt maken.

Online advertising

Dmexco: Adverteerders verlaten bureaus voor in-house programmatic

2018 was het jaar waarin adverteerders het heft in eigen handen namen en hun programmatic reclame-activiteiten insourceten. Nieuw onderzoek laat zien dat het merendeel geen bureau meer gebruikt maar dit commerciële handwerk zelf doet.

Programmatic

Negen miljoen groeigeld voor Europese Amazon-verkoperstool

Het bedrijf Sellics uit Berlijn ontvangt een investering van negen miljoen euro om zijn Amazon-software sneller te ontwikkelen en vermarkten.

Marketplaces

The Lion King is ook koning van de display ads 

De musical The Lion King is met behulp van een volledig geïntegreerde digitale campagne onder de aandacht gebracht bij zowel potentiële als eerdere bezoekers van de show. Bij de campagne zijn meerdere mediakanalen betrokken, zoals online video, digital out of home, display, social, televisie en search. Door op al deze kanalen een persoonlijke én dynamische boodschap te laten zien, konden de doelgroepen op een effectieve en smaakvolle manier kennis maken met deze schitterende musical.

Search

Ook misleidende bitcoinadvertenties in Vlaanderen

Het fenomeen van bekende landgenoten die in online advertenties zogenaamd bitcoinbeleggingen adviseren beperkt zich niet tot Nederland. Ook Vlaanderen heeft ermee te maken, meldt de VRT.

Marketing

Messenger marketing, kunstmatige intelligentie en TikTok op DMEXCO19

CMO Stephanie Buscemi van Salesforce opent vandaag DMEXCO, de grote marketingbeurs in Keulen, waar traditioneel ook veel Nederlanders op afkomen.

Online advertising

’40 miljoen euro naar buitenlandse partijen bij reclamearme toekomst publieke omroep’

Marketeers huiveren bij de plannen van minister Slob rond een reclamearme toekomst van de publieke omroep (NPO). Dat blijkt uit onderzoek van Adformatie en marketing- en mediabureau Mediaxplain onder 188 budgetverantwoordelijke marketeers die recent budget hebben besteed via de Ster.

Online advertising

Zo zet je Smart Display-advertenties in als conversieknaller

Met Smart Display Campagnes heeft Google de mogelijkheden voor adverteren op het Google Display netwerk de afgelopen periode flink doorontwikkeld. Dit zijn de mogelijkheden en het effect van Responsive Display ads en Smart Display campagnes.

Online advertising

Google legt nieuw afrekenmodel voor reclame op

Google gaat een nieuw afrekenmodel opleggen aan reclame- en marketingbureaus die met Ad Manager werken. Bij displayreclame, commercials met beeld, gaat Google over op first price auctions.

Online advertising

FOX Sports claimt primeur met Dynamic Ad Insertion

Sinds de start van het nieuwe Eredivisieseizoen kunnen abonnees van FOX Sports die online naar de zender kijken andere reclameblokken […]

Online advertising

Blog werpt muziekwinkels reddingsboei

Muziekweblog Inside Audio doorloopt een redesign. Met de uitbreiding wil het honderden offline retailers zichtbaar maken voor zijn tienduizenden sitebezoekers.

Venture

Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin

e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin

Affiliate marketing

De 6 takeaways van Facebook Accelerate 4.0

Hey geluksvogel, wat fijn dat je in 2019 leeft, want er is geen beter moment dan nu om een goed idee te hebben. In de wereld van vandaag liggen tools binnen handbereik om jouw ideeën te realiseren en uit te laten groeien tot een succes. Dit was de aftrap van het van het Facebook Accelerate event.

Online advertising

RTL veilt tv-reclame via internet

RTL Nederland biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om via een website reclamezendtijd op televisie in te kopen. Zo kopen ze ver voor de uitzending van programma’s een gegarandeerd aantal GRP’s (kijkers).

Marketing

Adcombi breidt uit met videoreclame voor lokale ondernemers

Grote adverteerders kunnen binnenkort online commercials laten personaliseren met data over lokale partners. Lokale dealers van Opel bijvoorbeeld gaan internationaal ogende commercials verspreiden met daarin de locatie- en contactinformatie van hun eigen filiaal.

Programmatic