More stories

NU.nl waarschuwt voor misleidende bitcoinadvertenties, maar geeft ze zelf door

Nieuwssite NU.nl wijdde dit weekend een heel artikel aan misleidende bitcoinadverenties waarin onder meer Waylon en Armin van Buuren waren opgevoerd. Toch slaagt de site er niet in deze advertenties zelf tegen te houden. Maandag verscheen de jongste advertentie waarin Wilfred Genee een nieuwe geheime investering onthult die ‘honderden mensen in Nederland erg rijk maakt’.

Online advertising

Spotmarkt voor tv en online video naar 354 miljoen euro

De tv-reclamemarkt in Nederland is in de eerste helft van 2019 uitgekomen op 394 miljoen euro, een stijging van 0,5 procent in vergelijking met de eerste helft van 2018. Dat meldt Screenforce, de marketingorganisatie van Ster, ORN, RTL en BrandDeli en Talpa Network. 

Online advertising

Verizon Media verkoopt reclame voor Warner Music op YouTube

Verizon Media is een exclusieve samenwerking aangegaan met Warner Music om de reclameverkoop op de YouTube kanalen van het bedrijf in de Benelux te verzorgen.

Online advertising

Gepersonaliseerde advertenties aanpakken is een hellend vlak

Sinds het begin van internet is de persoonlijke online beleving essentieel onderdeel geweest van zijn succes. Denk maar aan unieke websites, persoonlijke omgevingen en gepersonaliseerde Hyves-pagina’s. Op een aantal vlakken is deze inspanning door de techniek uit handen van de mens genomen en wordt internet nu op basis van gedrag automatisch gepersonaliseerd. Wat je te zien krijgt, is deels het resultaat van je gedrag, cookies en zoekgeschiedenis. Momenteel is er echter terecht veel discussie gaande over het gevolg hiervan: de contentbubbel.

Marketing
Premium

Is native advertising nog steeds een hype of inmiddels een teleurstelling? 

Native gaat niet meer alleen over die ‘aanbevolen artikelen’ die we onderaan de pagina kunnen vinden. Een groeiend aantal uitgevers heeft een eigen contentstudio en is actief in de native wereld. Dit is toonaangevend voor de stijging van de algehele kwaliteit van de sector, evenals van de toegankelijkheid via programmatic. Wel moeten verschillende factoren en spelers binnen de industrie samenkomen en -werken om native tot op een hoger niveau te krijgen en dat op een manier die ze nog niet hebben weten te vinden. Althans, tot nu toe.

Native advertising

Google Ads verbreedt match types

Het Google Ads-nieuws van deze week verdient bijzondere aandacht. In een update van  31 juli op het Google Ads help center staat dat we meer kwalitatieve bezoekers of klanten kunnen bereiken met Phrase en Broad Match Modifiers (BMM).

Online advertising

Experiment met reclame op informatieschermen in de trein

De NS begint volgende maand een proef met reclame op de informatieschermen in de trein. Het experiment beperkt zich tot […]

Online advertising

Sterke combinatie Google Ads en organic: 60% méér aanvragen, 30% lagere CPA

“Ik wil meer conversies én minder kosten.” Hoe vaak horen we dit soort kreten niet? Meestal is dit nagenoeg onmogelijk om te realiseren. Toch bewees NeoSEM dat het mogelijk is. Zelfs in een zwaar concurrerende markt als Automotive. Door SEO en SEA goed samen te laten werken wonnen NeoSEM & Mijngarage.nl de Dutch Search Award in die categorie.

Search

Hybride shopping: de ideale combinatie tussen automation, machine learning en handmatige sturing

Google stuurt met de laatste nieuwe functies steeds meer richting machine learning en automation. Nieuwe automatische biedstrategieën worden uitgerold. Door het proces van machine learning en omdat de strategieën door meer gebruikers worden ingezet, gaan de bijbehorende algoritmes steeds beter presteren. Eén van de automatische biedstrategieën die Google onlangs heeft uitgerold is smart Shopping. 

Online advertising

Na John de Mol Duncan Laurance mikpunt bitcoinoplichters

Duncan Laurance is na onder meer John de Mol en Humberto Tan de volgende bekende Nederlander wiens naam wordt misbruikt voor nepinvesteringen in bitcoins. Na eerdere waarschuwingen over Bitcoin Revolution pakken de oplichters de draad gewoon weer op.

Online advertising

Google legt ticketverkoper advertentieban op

Ticketverkoper Viagogo mag niet langer adverteren bij Google. De ban geldt wereldwijd. Aanleiding zijn de hoge prijzen die in rekening worden gebracht voor doorverkochte kaarten.

Online advertising
Premium

Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal

In het tweede kwartaal is de radioreclamemarkt in Nederland wederom fors gegroeid. De netto omzet is met 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro.

Online advertising
Premium

Hoe wint social advertising van televisiecommercials?

Advertising op sociale media lijkt de traditionele televisie voor het eerst in te gaan halen. En dat terwijl advertising op sociale media en commercials op televisie veel overeenkomsten hebben. Hoe wint social media? 

Social

Akkoord CvdM voor ‘reclame op maat’ van KPN en Talpa

Het Commissariaat voor de Media werpt geen drempels op voor KPN en Talpa om samen targeted tv-reclame te faciliteren op SBS6, SBS9 en Net5.

Online advertising

‘Facebook en Google profiteren meest van reclamevrije NPO’

De kans is groot dat niet de commerciële omroepen maar Facebook en Google het meest profiteren van het verdwijnen van reclame bij de publieke omroepen.

Media