More stories

Waarom bumper ads niet langer genegeerd kunnen worden

En plots flitste het voorbij; een video ad van (maar) 6 seconden. Wat heerlijk om als consument niet meer 30 seconden te moeten wachten voordat grumpy cat in beeld komt. En die korte ads zijn meestal best geestig of goed gemaakt. Blijkbaar dwingt de weinige beschikbare tijd de maker om met iets goeds te komen. Heeft de reclamewereld hier nou zo lang over gedaan?

Online advertising

Beslist.nl naar het buitenland

Productvergelijker Beslist.nl treft voorbereidingen om zijn diensten per 2020 op andere markten aan te bieden.

Venture

Spotify begint met podcastreclame

Adverteerders kunnen reclameruimte gaan inkopen rondom podcasts die in Spotify worden beluisterd. De Zweden zetten vaart achter de uitrol van hun podcaststrategie.

Marketing

‘Groei online reclamebudgetten vlakt af’

Volgend jaar zal meer dan de helft van alle reclamebudgetten worden uitgegeven bij online media. De uitgaven aan internetreclame blijven niet ongebreideld stijgen, zegt GroupM.

Online advertising

STER waarschuwt kabinet voor ‘onjuiste berekeningen mediaplannen’

Het voornemen om reclame op de publieke omroep voor acht uur ‘s avonds te verbieden kost volgens berekeningen van STER geen 60 miljoen euro, maar tussen de 80 en 90 miljoen euro. Het mediaplan staat vandaag op de agenda van de ministerraad.

Online advertising

Belgische media- en telecomgroepen maken vuist tegen Facebook en Google

Negen Belgische media- en telecomgroepen werken samen rond gepersonaliseerde reclame. De bedrijven onderzoeken of ze hun klantendata met elkaar kunnen delen om advertenties persoonlijker te maken. Dat vernam De Tijd en wordt bevestigd door Guillaume Boutin, bij Proximus verantwoordelijk voor de consumentenmarkt.

Online advertising

Conversational Display Ads beloven betere klantervaring en snellere engagement

Google speelt op de trend van één-op-één communicatie in door het combineren van display ads en chatbots onder de naam Conversational Display Ads. Het is de nieuwe en innovatieve manier om de kans op interactie te vergroten, de overwegingsfase te verkorten en leads sneller binnen te halen. Maar wat houdt het precies in en welke voordelen haal je eruit?

Online advertising

Rochdi Darrazi, Boldking: ‘Google doet het goed, maar tv is de aanjager’

Hoe boks je als nieuwkomer op tegen Gillette en Wilkinson die samen 85 procent van de scheermarkt in handen hebben? Hoe verleid je consumenten zonder zichtbaar te zijn in de winkelschappen? CEO Rochdi Darrazi legt uit hoe Boldking met messcherpe marketing en de juiste mensen een merk bouwt dat de traditionele scheermarkt in beweging brengt.

Online advertising

RTL, Talpa en Persgroep: ‘Herijking rol NPO op reclamemarkt stap in goede richting’

RTL Nederland, Talpa Network, De Persgroep en Mediahuis zien de inperking van reclame op tv (tot 20.00 uur) en het afschaffen van reclame in het digitale domein als een juiste stap. Dat laten ze weten in een gezamenlijke verklaring, hoewel het kabinet hierover nog niets naar buiten heeft gebracht.

Online advertising

Albert Heijn met nieuw commissiemodel voor partners ah.nl

Albert Heijn wijzigt het commissiemodel binnen zijn Partnerprogramma voor ah.nl. De supermarkt betaalt momenteel sitebeheerders die advertenties plaatsen 30 euro voor een nieuwe B2B klant en 20 euro voor nieuwe B2C klantorders.

Affiliate marketing

Scoupz neemt vergelijkingssite Shoprise over

Vergelijkingssite Scoupz uit Eindhoven neemt zijn nieuwe tegenhanger Shoprise uit Alkmaar over.

Venture

MeMo2 en Exterion media winnen IAB Europe Awards

MeMo2 en Exterion Media hebben een Grand Prix IAB Europe Research Award 2019 gewonnen tijdens het jaarlijkse Interact-congres in Warschau.

Marketing

Facebook erkent dat aanpak nepadvertenties moeilijk is

Facebook kan het gezicht en de naam van John de Mol niet uit nepadvertenties filteren, zo betoogde de advocaat van het sociale netwerk vanmiddag in de rechtbank. De Mol wil dat Facebook actie onderneemt tegen bedrieglijke advertenties voor bitcoinbeleggingen waarin zijn naam wordt misbruikt.

Online advertising

Hillenaar Outdoor breidt digitaal netwerk uit met A2-reclamemast bij Echt

Hillenaar Outdoor breidt uit met een digitale reclamemast langs de A2 bij Echt. De mast is voorzien van twee extra grote digitale schermen van 100 vierkante meter per zijde.

Online advertising

Nederlandse online reclamemarkt naar 2,2 miljard euro

De Nederlandse digitale reclamemarkt groeide in 2018 met 8 procent tot 2,2 miljard euro. Nederland is qua groei nog steeds Europees hekkensluiter, samen met Bulgarije, Griekenland en België.

Online advertising