More stories

Facebook erkent dat aanpak nepadvertenties moeilijk is

Facebook kan het gezicht en de naam van John de Mol niet uit nepadvertenties filteren, zo betoogde de advocaat van het sociale netwerk vanmiddag in de rechtbank. De Mol wil dat Facebook actie onderneemt tegen bedrieglijke advertenties voor bitcoinbeleggingen waarin zijn naam wordt misbruikt.

Online advertising

Hillenaar Outdoor breidt digitaal netwerk uit met A2-reclamemast bij Echt

Hillenaar Outdoor breidt uit met een digitale reclamemast langs de A2 bij Echt. De mast is voorzien van twee extra grote digitale schermen van 100 vierkante meter per zijde.

Online advertising

Nederlandse online reclamemarkt naar 2,2 miljard euro

De Nederlandse digitale reclamemarkt groeide in 2018 met 8 procent tot 2,2 miljard euro. Nederland is qua groei nog steeds Europees hekkensluiter, samen met Bulgarije, Griekenland en België.

Online advertising
Premium

Pinterest advertising: 8 tips als je gaat adverteren op Pinterest

Sinds eind maart is het mogelijk om te adverteren op Pinterest in Nederland. Dentsu Aegis Network was een van de eersten die mee mocht doen aan de bèta versie om te adverteren in Nederland. Er is direct ervaring opgedaan met meerdere klanten zoals Ahold en KARWEI, en later met BMW. Adverteren op dit platform blijft echter een spannende aangelegenheid.

Online advertising

Bayer spaart 10 miljoen dollar uit door programmatic niet meer uit te besteden

Chemiebedrijf Bayer heeft 10 miljoen dollar bespaard door het geautomatiseerd inkopen van advertenties niet langer uit te besteden. In het verleden was GroupM hiervoor verantwoordelijk.

Programmatic

Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl bundelen de krachten

De Persgroep en Telegraaf Media Groep (TMG) overwegen een joint venture in het automotive domein. De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51 procent van de aandelen heeft en TMG 49 procent.

Venture

Amazon koopt reclamebedrijf Sizmek

Amazon bevestigt dat het digitaal reclamebedrijf Sizmek overneemt om zijn eigen advertisingactiviteiten mee uit te breiden.

Online advertising

IAB: Klacht over massaal weglekken van persoonsgegevens bij online advertentiehandel ongegrond

Volgens branche-organisatie IAB is er geen grond voor de klacht die Bits of Freedom heeft ingediend bij de Autoriteit Persoonsgegevens over geautomatiseerde advertentieverkoop. De organisatie sprak onlangs over het ‘massaal weglekken van persoonsgegevens bij online advertentiehandel’.

Online advertising

STER mag vanaf oktober reclame verkopen op YouTube

De STER kan vanaf 1 oktober reclame gaan verkopen bij NPO-programma’s op YouTube. Dat meldt STER directeur Frank Volmer in NRC naar aanleiding van het vandaag verschenen jaarverslag.

Online advertising

Google volhardt in blokkeren van adblockers

Adblockers in hun bestaande vorm zijn in de toekomst niet meer welkom in webbrowser Google Chrome. Dat onderstreept het technologiebedrijf weer in een bericht aan de ontwikkelaarsgemeenschap.

Tech

John de Mol naar de rechter voor misleidende advertenties op Facebook

John de Mol wil dat Facebook misleidende advertenties voor bitcoinbeleggingen gaat aanpakken waarin zijn naam wordt misbruikt. Komende woensdag eist hij bij de rechtbank Amsterdam ook de afgifte van de gegevens van de afzender van de advertenties. Facebook doet volgens hem onvoldoende om de advertenties te verwijderen.

Online advertising

Google AdSense gaat stoppen met tekstadvertenties

Google wil zijn advertentieplatform AdSense moderniseren. Advertenties met alleen tekst worden uitgefaseerd, zo laat het bedrijf weten aan klanten.

Online advertising

Groei adblockers stagneert: niet te vroeg juichen

De populariteit van adblockers stagneert, volgens berichten in de media. Aanleiding zijn deze cijfers gepubliceerd door The Association for Online Publishing in de UK. Is hier het begin van het einde te zien van dit hoofdpijndossier voor marketeers? Ik twijfel.

Online advertising

Google op de korrel bij Ierse toezichthouder

De Ierse privacywaakhond is een onderzoek begonnen naar de wijze waarop Google reclamediensten aanbiedt in de Europese Unie.

AVG

Vanaf volgend jaar advertenties in WhatsApp

Facebook lijkt nu dan toch echt te willen verdienen aan WhatsApp. Vanaf volgend jaar verschijnen er advertenties in het programma, zij het alleen in WhatsApp Status.

Online advertising