Google nestelt Shopping in YouTube
Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.
Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.
CDA Doetinchem heeft sinds maart 2019 vijftig euro uitgegeven aan 35 tekst- en beeldadvertenties bij Google. Dat is af te leiden uit het politieke transparantierapport dat het technologiebedrijf zojuist heeft gepubliceerd.
Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?
Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep een maximum op aan de hoeveelheid reclame die het op internet mag uitzenden.
De nieuwe generatie reizigers kijkt minder televisie, dus boekt televisie voor hotelboekingssite Trivago ook in aan belang. De investeringen gaan er omlaag, terwijl die aan social en online video groeien.
De netto omzet van technologiebedrijf Criteo is op de EMEA-markt met tien procent afgenomen in het eerste kwartaal van dit jaar.
Bing Ads gaat voortaan als Microsoft Advertising door het leven. Volgens Nederlander Rik van der Kooi, vicepresident van Microsoft Advertising, wordt dit de naam voor alle advertentieactiviteiten van Microsoft.
Alphabet, het moederbedrijf van Google, boekt een kwartaalomzet van 36,3 miljard dollar. Dat ligt een miljard dollar onder de verwachtingen van beleggers, die het aandeel nabeurs direct straffen.
Privacybrowser Brave, die standaard wordt geleverd met een adblokker, gaat zelf advertenties tonen in sommige markten, vooralsnog alleen in Canada, Frankrijk, Duitsland, UK en de VS.
Een jaar na de vernieuwing van de privacywet door de AVG publiceert het IAB de ruwe versie van het nieuwe Transparency & Consent Framework (TCF).
Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.
Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.
Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.
Tracking en optimalisatie tussen in-app-advertising en de mobiele webpagina is wel degelijk mogelijk, toont de App2Web-case aan. Voor adverteerders lijkt de combinatie van mobiel internet en app in één apparaat niet ideaal door de beperkte communicatie tussen de browser en de app. Toch zijn de advertentie-uitgaven wel te verantwoorden.
Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.