‘Amazon wil reclamebedrijf Sizmek kopen’
Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.
Amazon zou dichtbij de overname zijn van de bijna failliete boedel van reclametechnologiebedrijf Sizmek.
Het JIC Buitenreclame Onderzoek (BRO), waarin zowel OOH-exploitanten (Outreach) als adverteerders (BvA) en mediabureaus (PMA) zijn vertegenwoordigd, is het onlangs eens geworden over een nieuwe definitiebepaling voor DOOH.
Digitaal marketingbureau iProspect, onderdeel van Dentsu Aegis Network, brengt een hulpmiddel uit waarmee adverteerders op grote schaal, geautomatiseerd reclamecampagnes kunnen draaien op Amazon.
De 100-jarige Bond van Adverteerders presenteert zich voortaan als een Netwerk van merkleiders. ‘Als ambitieuze aanjagers van merken en markten […]
Google is wereldwijs marktleider in het leveren van technologie, gefaciliteerd door hun Doubleclick stack. Amazon is echter wereldwijd hard aan het groeien in advertentie spend: 10 miljard in 2018 (100% groei). Sir Martin verwacht dat dit zal groeien naar 100 miljard en investeert veel geld in haar eigen ad tech stack.
Facebook Nederland en het Ierse moederbedrijf moeten aan PVH (Tommy Hilfiger) 730.000 euro aan verbeurde dwangsommen betalen omdat het bedrijf te weinig zou hebben gedaan om advertenties voor nep-Tommy Hilfiger merkkleding via Facebook en Instagram tegen te gaan. Dat blijkt uit het vonnis van een kort geding bij de rechtbank Amsterdam.
Google steekt product- en prijsvergelijker Shopping later dit jaar in het nieuw.
De markt voor digitaal adverteren in de VS is boven de 100 miljard dollar uitgekomen, zo blijkt uit onderzoek van Interactive Advertising Bureau en PricewaterhouseCoopers.
Wendy Pouw is de nieuwe directeur van vakvereniging IAB Nederland. Ze heeft ervaring opgedaan bij Liberty Global en Mindshare. Pouw neemt het stokje over van Yvonne de Jager, die deze functie de afgelopen twee jaar heeft bekleed.
Spotify test binnen haar app interactieve audio-advertenties die consumenten kunnen leiden naar een speellijst of podcast. Vooralsnog horen alleen Amerikaanse gebruikers deze advertenties als ze een gratis abonnement hebben.
Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.
De combinatie van data, onderzoek en outdoorreclame hebben MeMo2 en Exterion Media drie nominaties opgeleverd voor Europese onderzoeksprijzen van IAB Europe.
Google probeert zijn zoekmachine voor webwinkels Shopping nauwer te vervlechten met YouTube, zo laten eerste proeven in de Verenigde Staten zien.
CDA Doetinchem heeft sinds maart 2019 vijftig euro uitgegeven aan 35 tekst- en beeldadvertenties bij Google. Dat is af te leiden uit het politieke transparantierapport dat het technologiebedrijf zojuist heeft gepubliceerd.
Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?