More stories

Winnaar Website van het Jaar 2015: Politie.nl

Politie.nl is door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Website van het Jaar 2015’. Voor het eerst sinds de start van de verkiezing wint de Politie deze felbegeerde titel. Het team achter Politie.nl nam tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage te Amsterdam de felbegeerde Award in ontvangst.

Online marketing

Suzanne Klein nieuwe commercieel baas van DAN DNA

Suzanne Klein wordt per 1 december Head of Commerce van DAN DNA, de dataspecialist van Dentsu Aegis Nederland.

Online marketing

Jet.com haalt 350 miljoen groeigeld op

De Amerikaanse kortingsite Jet.com haalt 350 miljoen dollar venture capital op, een bedrag dat nog kan oplopen tot een half miljard. De startup wil het opnemen tegen grootheden als Amazon, Target en Walmart.

Online marketing

MeMo2 opent kantoor in Groningen

Marktonderzoeker MeMo2 opent een Groningse dependance van zijn Data Science Center. Het zal tevens zijn samenwerking met de Hanzehogeschool intensiveren.

Online marketing

SBS’ multichannel netwerk start online tv-zender

Social1influencers, het MCN dat aan SBS is verbonden, lanceert vandaag zijn eigen online tv-zender onder de naam S1.tv.

Online marketing

Relay42, Sagent en VisualFabriq maken kans op MarTech Start-up Award

Relay42, Sagent en VisualFabriq maken kans op de MarTech Start-up Award 2015 die 1 december wordt uitgereikt.

Marketing

SEOshop overgenomen door internationale POS-specialist

De internationale speler Lightspeed POS neemt het Nederlandse e-commerceplatform SEOshop over voor een onbekend bedrag. De integratie is al achter de rug en de Nederlanders beginnen ook de verkoop van fysieke kassasystemen.

Retail

Exposure time: de behoefte aan een nieuwe metric

Hoe effectief is onze online campagne? Een essentiële vraag, die echter notoir lastig te beantwoorden is. Dat komt onder meer door de uiteenlopende metrics en currencies die hiervoor worden gebruikt. Kijk je bijvoorbeeld naar bereik, CTR, CPM of viewability, of is er misschien zelfs een betere metric beschikbaar? Verslag van een interessant experiment.

Programmatic

Robert Bohemen wordt marketingdirecteur Blokker

De Bijenkorf verliest zijn marketingdirecteur, want Robert Bohemen wordt directeur formule & marketing bij Blokker.

Retail

Viktor van der Wijk nieuwe CEO StormMC

Digitaal marketingbureau StormMC stelt Viktor van der Wijk aan als CEO. Hij verliet KLM afgelopen zomer. Hij neemt corporate ervaring mee waar StormMC’s klanten steeds meer naar vragen.

Online marketing

Website- en campagne-optimalisatie gaan hand in hand

Met een geweldige user experience en data driven optimalisatie zou je website geweldige resultaten moeten leveren. Toch valt dat in de praktijk vaak tegen, omdat het campagneverkeer en de landingspagina slecht op elkaar aansluiten en het webteam en het marketingteam elkaar niet altijd weten te vinden. In aanloop naar mijn presentatie op ePerformance samen met Tim Woldhuis van Expand Online lichten we alvast een tipje van de sluier over hoe je je website en campagnes wél succesvol laat samenwerken.

Online marketing

IAB: Ergernis over internetreclame kan niet langer worden genegeerd

De Nederlandse consument ergert zich vooral aan internetadvertenties omdat het er simpelweg ‘te veel zijn’ en de advertenties zorgen voor traag internet. Dat blijkt uit het eerste onderzoeksrapport dat het IAB heeft laten uitvoeren naar irritaties van consumenten omtrent reclame op internet. Het IAB wil richtlijnen optellen over het volume, type uitingen en richtlijnen voor de laadsnelheid en bijvoorbeeld het gebruik van geluid en frequency capping.

Marketing

Emerce Performance: ‘We geloven in wallpaper adverteren’

De continue zoektocht naar het verhogen van de inkomsten per gebruiker leverde behalve mislukkingen ook aardige successen op. Sinds de start heeft bookmarkplatform Symbaloo elk jaar minimaal 50 procent inkomstengroei te realiseren. CMO Sander Vessies vertelt op Emerce Performance, op 19 november in Amsterdam, over zijn platform.

Marketing

Roddy van der Maat (Endemol Concepts) lanceert Donut Media

Roddy van der Maat, hoofd verkoop bij Endemol Concepts, heeft een eigen bedrijf Donut Media opgericht. Hij belooft bureaus en adverteerders ‘gegarandeerd bereik’ via een netwerk van honderd websites met relevante doelgroepen.

Online advertising

Brandmarketing op Vine (infographic)

Vine is de Twitterapp voor korte videoloops en het is een behoorlijk succes met 1,5 miljard loops per dag. Alleen al 40 miljoen Amerikanen hebben de app gedownload. Tot nu toe doen bedrijven er echter nauwelijks iets mee in termen van brandmarketing, terwijl de loops enorm veel gedeeld worden. Surepayroll vertelt in deze infographic hoe je een merkstrategie op Vine moet ontwikkelen.

Marketing