More stories

Peter van der Schaar (Netwinst): ‘Onze software maakt de taak van de marketeer eenvoudiger’

Wie denkt dat werken in de marketing vooral creatief bezig zijn betekent, komt in praktijk vaak bedrogen uit. Natuurlijk, het begint vaak met het bedenken van een goed plan. Maar vervolgens is het aan de marketeer om ervoor te zorgen dat dit plan op alle mogelijke niveaus ook zo goed mogelijk wordt uitgevoerd. “Dus marketeers zijn vaak meer projectmanagers die twintig verschillende poppetjes of bureaus of systemen moeten aansturen, terwijl wij vinden dat marketeers veel meer terug moeten naar waar ze goed in zijn: het bedenken van een creatieve boodschap. Het bedenken wat is relevant voor een klant op een bepaald moment. Daar proberen wij ze bij te helpen”, aldus Peter van der Schaar oprichter en directeur van Netwinst, tegen Fast Moving Targets.

Online marketing

Telegraaf: Nog dit jaar twee ‘tv-kanalen’

Uitgever TMG wil nog dit jaar twee OTT-kanalen, ‘televisie buiten de kabel om’ lanceren: een over nieuws en een over sport. Adverteerders mogen drie maanden meedraaien om ervaring op te doen.

Video

Google richt AdWords in op een mobile-first world

Wie zich bezig houdt met zoekmachine advertising weet al langer dat het aandeel van mobiel zoekverkeer steeds verder toeneemt. Het gedrag van gebruikers verschilt sterk per device, maar adverteerders kunnen hier nog nauwelijks op inspelen met de instellingen van hun AdWords-campagnes. Met de veranderingen die Google eergisteren aankondigde tijdens hun Performance Summit lijkt hier verbetering in te komen. Wij zetten de vijf beste veranderingen voor je op een rij.

Online marketing

Digital Marketing Live!: de foto’s

Gisteren werd voor de vijfde maal Digital Marketing Live! gehouden, het belangrijkste (Emerce) evenement op het gebied van online advertising en marketing. Een dag lang sessies, round tables, pitches, demo’s, panels, startups en netwerken. De foto’s zijn van Peter Boer.

Online marketing

Digital Marketing Live: hele dag live videostream

Fast Moving Targets zendt morgen de hele dag live uit vanaf Digital Marketing Live op Emerce.nl.

Online marketing

Marketeers, maak van virtual reality geen reclamezuil

Dat Virtual Reality op het punt staat mainstream te worden, horen we al een tijdje. 2016 moet hét jaar worden. De marktintroductie van diverse consumentenbrillen moet daar zeker aan bijdragen. Allerlei merken springen snel in op die ontwikkeling. Voor verbetering van de klantervaring, eigen marketing, maar ook advertising.

Online marketing

Dropbox opent kantoor in Hamburg

Dropbox opent zijn vijfde lokale kantoor in Europa: in de Duitse mediahoofdstad Hamburg.

Online marketing

Nieuw: aansturen op data driven conversions in Google Adwords

Al sinds 2003 hebben we het volop over het magische onderwerp ‘conversie-attributie’. Elke online marketeer begrijpt dat het niet juist is om alle conversies toe te kennen aan de laatste interactie die een gebruiker met een van je campagnes heeft gehad. Toch vinden de meesten van ons het lastig om de stap naar een ander attributiemodel te maken. Wat daarin niet meehelpt, is het feit dat veel systemen nog niet de mogelijkheid bieden om op geattribueerde conversiewaarden aan te sturen. Tot afgelopen week, waarin Google Adwords niet alleen heeft aangekondigd het data driven attributiemodel aan de bestaande attributiemodellen toe te voegen, maar ook heeft gekondigd dat het aan het einde van deze maand mogelijk is om af te wijken van het last click attributiemodel en je ‘conversies’ kolom te vullen op basis van een ander attributiemodel. ‘No big deal?’ Ik denk van wel.

Online advertising

Boete van 810.000 euro aan Daisycon terecht opgelegd

Affiliatenetwerk Daisycon is volgens de rechtbank Rotterdam terecht beboet voor 810.000 euro door toezichthouder ACM.

Online marketing

VICE start Edition, label influencermarketing in Nederland

VICE Digital lanceert een nieuw label op de Nederlandse adverteerdersmarkt: Edition. Daarmee brengt het invloedrijke muzikanten, artiesten, acteurs en social publishers in contact met merken om samen gecoördineerd reclameverhalen te verspreiden.

Social
Premium

Mirabeau begint nieuw label: Cloudmasters

Mirabeau brengt zijn expertise op het gebied van clouddiensten, meer in het bijzonder Amazon Web Services (AWS), onder in een nieuw label. Het eerste, aparte label. Met Cloudmasters wil het bedrijf de markt voor snel groeiende vraag naar clouddiensten gericht kunnen bedienen.

Digital Agencies

Philips schakelt The online company in voor performance marketing

Philips gaat een samenwerking aan met The online company op het gebied van performance marketing voor de Philips webwinkel.

Online marketing

Nieuw: gebruikersspecifieke data in Analytics User Explorer rapporten

Onderstaand vind je drie toepassingen om met geavanceerde segmenten het maximale uit je Analytics data te halen. Het is nu mogelijk om het gedrag op individueel gebruikersniveau in te zien. Hoe zet je de rapporten effectief in?

Analytics

Corporate storytelling: Hoe gebruik je storytelling voor je bedrijf?

Vraag jij je af hoe je ‘corporate storytelling’ het beste kunt gebruiken voor jouw organisatie? Lees dan zeker verder, want in dit artikel vertel ik je het geheim achter de formule van elk goed corporate verhaal.

Dialogue Marketing
Premium

TamTam met nieuw overkoepelend label: Dept

Digitaal bureau TamTam heeft een nieuw merk opgericht van waaruit het zijn nationale en internationale groeiplannen gaat uitvoeren. Onder de vlag Dept wordt de komende periode tevens een aantal overnames gedaan, zo vertellen directieleden Dimi Albers en Paul Manuel.

Digital Agencies