More stories

Premium

Marketeers nu pas bezorgd om iOS 14-update

Acht op de tien marketeers maakt zich zorgen over de iOS 14.5-update, die het lastiger maakt om data te verzamelen die belangrijk is voor de analyse van online marketingcampagnes.

Analytics

Sjoerd van der Meijden, [M]media: ‘Third-party cookies werden een probleem door de manier waarop de markt ermee omging’

Hoe gaat de markt om met de (aanstaande) verdwijning van third-party cookies? Sjoerd van der Meijden van [M]media over wat de publisher nu al doet en weet, maar bovenal wat hij van de toekomst zonder third-party cookies verwacht.

Online marketing

De grootste trends in data-driven marketing voor 2022

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat het werk van online marketeers in 2022 ingrijpend gaat veranderen? Welke innovaties mag je echt niet missen? Elf DDMA-experts blikken vooruit op de grootste trends in data-driven marketing voor 2022.

Online marketing
Premium

Aantal webwinkels groeit 35% tot 78.000

Na recordjaar 2020 groeide het aantal webwinkels in Nederland toch nog een keer met ruime dubbele cijfers, zo laten cijfers van het CBS zien.

E-commerce

KLM stelt dentsu aan als marketingpartner

KLM heeft een nieuw bureau gekozen voor zowel creatie als media-inkoop. Vanaf dit najaar verzorgt dentsu Benelux de wereldwijde marketing van de luchtvaartmaatschappij.

Marketing
Premium

Foreo op Emerce Digital Marketing: ‘We praten niet over onszelf’

De Zweedse fabrikant van innovatieve beauty-apparaten Foreo kiest er strategisch voor om niet zelf over zijn apparaten te praten, maar dat door gebruikers te laten doen. Gevestigde reclamepraktijken komen er niet in.

Fashion
Premium

Directie Ocean Outdoor stapt op

Per 1 januari 2022 treden Erwin Versluijs en Meindert van den Heuvel terug als directeuren van Ocean Outdoor Nederland, het bedrijf dat gespecialiseerd is in digitale buitenreclame.

Online marketing
Premium

Bol.com had meeste uitgaven offline advertenties rondom Sinterklaas: 5,3 miljoen euro

Rondom Sinterklaas is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbij verreweg bovenaan; de webgigant heeft bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, bladen en buitenreclame), zo blijkt uit onderzoek naar deze bruto mediabestedingen van monitoring bedrijf Adfact.

E-commerce
Premium

Dept stelt oud-CEO Havas Group aan

Dept heeft Vishnu Mohan aangesteld om zijn nieuw gelanceerde activiteiten in Azië-Pacific op te tuigen en uit te bouwen.

Marketing
Premium

CM.com koopt Tilburgse AI-specialist Building Blocks

Techniekbedrijf CM.com is van plan de Tilburgse AI-specialist Building Blocks te kopen en diens expertise uit te smeren over alle CM-onderdelen.

Artificial Intelligence
Premium

Getir maakt kerstcommercial

De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.

Marketing

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Tony Chocolonely wil experience center

Het bekende Nederlandse chocolademerk Tony’s Chocolonely droomt nog steeds van een experience center zoals Heineken die heeft. Het liefst een fabriek waar consumenten kunnen zien hoe de repen worden vervaardigd. De financiering kwam vorig jaar helaas niet rond, maar het staat nog steeds op de agenda. “Volgend jaar willen we ons vooral concentreren op de internationale expansie, en daarbij gaat e-commerce een belangrijke rol spelen,” zegt Daan Cosman, verantwoordelijk voor de digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, bij Emerce Digital Marketing dat komende donderdag virtueel van start gaat.

Online marketing

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement