More stories

Premium

Bol.com had meeste uitgaven offline advertenties rondom Sinterklaas: 5,3 miljoen euro

Rondom Sinterklaas is ook in 2021 door bedrijven ruim besteed aan advertenties: meer dan 24,5 miljoen euro. Bol.com staat hierbij verreweg bovenaan; de webgigant heeft bijna 5,3 miljoen euro uitgegeven aan offline advertenties (op radio, tv, bladen en buitenreclame), zo blijkt uit onderzoek naar deze bruto mediabestedingen van monitoring bedrijf Adfact.

E-commerce
Premium

Dept stelt oud-CEO Havas Group aan

Dept heeft Vishnu Mohan aangesteld om zijn nieuw gelanceerde activiteiten in Azië-Pacific op te tuigen en uit te bouwen.

Marketing
Premium

CM.com koopt Tilburgse AI-specialist Building Blocks

Techniekbedrijf CM.com is van plan de Tilburgse AI-specialist Building Blocks te kopen en diens expertise uit te smeren over alle CM-onderdelen.

Artificial Intelligence
Premium

Getir maakt kerstcommercial

De Turkse flitsbezorger Getir zendt in Engeland tv-commercials uit rondom het thema kerstmis.

Marketing

De digitale economie verdient meer aandacht uit Den Haag

Op 16 november ging de Tweede Kamer voor het eerst echt in gesprek over twee niet onbelangrijke wetten die de digitale economie beter moeten reguleren. De DSA (Digital Services Act) en de DMA (Digital Market Act) komen uit Europa en zijn broodnodig.

Online marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Tony Chocolonely wil experience center

Het bekende Nederlandse chocolademerk Tony’s Chocolonely droomt nog steeds van een experience center zoals Heineken die heeft. Het liefst een fabriek waar consumenten kunnen zien hoe de repen worden vervaardigd. De financiering kwam vorig jaar helaas niet rond, maar het staat nog steeds op de agenda. “Volgend jaar willen we ons vooral concentreren op de internationale expansie, en daarbij gaat e-commerce een belangrijke rol spelen,” zegt Daan Cosman, verantwoordelijk voor de digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, bij Emerce Digital Marketing dat komende donderdag virtueel van start gaat.

Online marketing

Horeca 2.0: het belang van sociale media voor de feestdagen

Ook voor branches minder gericht op e-commerce zijn sociale media belangrijk, zoals de horeca: met sociale media kunnen ze hun zichtbaarheid vergroten.

Social

Waarom wordt er zo weinig écht gepersonaliseerd? En hoe kan het beter?

Personalisatie is, ondanks veel ideeën, vaak nog beperkt. Hoe komt dat, en hoe kunnen we tot een écht effectieve en gepersonaliseerde klantreis komen?

Customer Engagement

Stapsgewijs richting een gepersonaliseerde customer journey

Een gepersonaliseerde customer journey wordt in B2C én B2B steeds belangrijker om klanten vast te houden. Dit zijn de eerste stappen die je moet zetten.

Customer Engagement
Premium

Emerce Digital Marketing: Google, FOREO, Tony’s Chocolonely en meer

Daan Cosman is verantwoordelijk voor de wereldwijde digitale strategie bij Tony’s Chocolonely, waaronder e-commerce, de customer journey en CRM. E-commerce groeit snel als kanaal voor het Nederlandse bedrijf en een unieke kans om rechtstreeks met klanten te communiceren over zijn missie. Op Emerce Digital Marketing, de laatste videocollectie van Emerce van dit jaar, vertelt hij over de Make It Personal strategie.

Marketing
Premium

Dept introduceert alles-in-één martechplatform voor merken

Dept introduceert Ada by Dept, een eigen marketingtechnologieplatform dat is ontworpen om merken te ondersteunen met hun digitale activiteiten.

Marketing
Premium

Tomorrowmen koopt Marbles Marketing

Het Groningse Tomorrowmen neemt stadsgenoot Marbles Marketing over en vergroot daarmee zijn expertise op het gebied van adverteren voor webwinkels.

Marketing
Premium

Marketingstrategie Sunweb Group naar Dept

Sunweb Group schakelt bureau Dept in om zijn volgende stappen met data, tech en media op strategisch en operationeel niveau te begeleiden.

Travel
Premium

Kansspelautoriteit pakt reclame tegen illegale kansspelen aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) treedt handhavend op tegen 15 affiliates die op websites reclame maakten voor illegale online kansspelen.

Online advertising
Premium

Digiship wil tekort digitale marketingspecialisten aanpakken

Beeckestijn Business School, Mediaflex en Inhousing.Agency slaan de handen ineen door gezamenlijk talent te werven, te toetsen en op te leiden tot digital marketing specialisten via gespecialiseerde traineeships onder de naam Digiship.

Online marketing