MessageBird koopt domein Bird.com
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?
Over een maand gaat de nieuwe streamingdienst Viaplay in Nederland van start. De Zweden hebben zich inmiddels ingekapseld bij de grootste tv- en internetproviders en strooien met kortingen.
Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.
Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).
Het Europees werkende investeringsfonds Partech Partners neemt, samen met Peak, voor 55 miljoen euro een belang in de leverancier van e-commercetechnologie Channable.
De internationaal werkende data-uitgever Icecat boekt over het jaar 2021 meer winst dan omzet. Deze bijzondere situatie komt voort uit de verkoop van het belang in spin-off Hatch. Het geld wordt in een overnamepot gestopt.
DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.
Het Amerikaanse PriceSpider neemt alle aandelen van Hatch over. Directeur Joris Kroese wordt verantwoordelijk voor de Europese markt. “We zijn de geconsolideerde marktleider.”
Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.
Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.
Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.
Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.
SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.
De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.