More stories

Premium

WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland

Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.

Online advertising
Premium

Nieuw adtech bureau voor Out of Home

O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.

Online marketing

Intertoys: hoe bouw je een omnichannel brand-strategie in corona-tijd?

Je brand-strategie on- en offline uitrollen, verdeeld over relevante kanalen is een must. Maar hoe doe je dat tijdens de coronapandemie?

B2B Digital

Hoe Danone met een omnichannel-aanpak inspeelt op steeds veranderend klantgedrag

Hoe ziet Danone’s omnichannel-aanpak eruit als antwoord op snel veranderende consumentengedrag en -behoeften?

B2B Digital

De ‘Make It Personal’ strategie van Tony’s Chocolonely

Hoe kan je als organisatie je missie digitaal verspreiden met behulp van personalisatie? Tony Chocolonely vertelt het.

B2B Digital

De cookieless-strategie bij Nederlandse Loterij: ‘kans om écht te personaliseren’

Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.

Online marketing
Premium

AP tegen uitgevers: zoek alternatieve advertentiemethode

De Autoriteit Persoonsgegevens adviseert uitgevers om direct een alternatief te zoeken voor een veelgebruikte methode voor het plaatsen van advertenties op basis van bezoekersgegevens. De toezichthouder zegt dat naar aanleiding van de uitspraak vorige week van de Belgische privacywaakhond. Die stelde vast dat de methode van vakorganisatie IAB Europe strijdig is met de Europese privacyregels.

Online advertising
Premium

MessageBird koopt domein Bird.com

Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.

Marketing

Conversieoptimalisatie bij B2B-e-commerce: zo ga je te werk

E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?

Conversie
Premium

Viaplay goed genesteld van start in Nederland

Over een maand gaat de nieuwe streamingdienst Viaplay in Nederland van start. De Zweden hebben zich inmiddels ingekapseld bij de grootste tv- en internetproviders en strooien met kortingen.

Online marketing
Premium

Shopping-app Klarna breidt uit met eco-fashion

Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.

Fashion
Premium

Publicis geniet groeispurt herstel 2021

Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).

Digital Agencies
Premium

55 miljoen euro groeigeld voor Channable

Het Europees werkende investeringsfonds Partech Partners neemt, samen met Peak, voor 55 miljoen euro een belang in de leverancier van e-commercetechnologie Channable.

Marketplaces
Premium

Jaarcijfers Icecat: meer winst dan omzet

De internationaal werkende data-uitgever Icecat boekt over het jaar 2021 meer winst dan omzet. Deze bijzondere situatie komt voort uit de verkoop van het belang in spin-off Hatch. Het geld wordt in een overnamepot gestopt.

Venture
Premium

DPG Media vangt 100 miljoen euro van Europese Investeringsbank

DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.

Publishing