WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland
Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.
Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.
O2H Creative Solutions is het nieuwe ad-tech productiebureau dat zich specialiseert in het bieden van ‘creatieve oplossingen’ binnen het gehele (digitale) Out of Home landschap.
Je brand-strategie on- en offline uitrollen, verdeeld over relevante kanalen is een must. Maar hoe doe je dat tijdens de coronapandemie?
Hoe ziet Danone’s omnichannel-aanpak eruit als antwoord op snel veranderende consumentengedrag en -behoeften?
Hoe kan je als organisatie je missie digitaal verspreiden met behulp van personalisatie? Tony Chocolonely vertelt het.
Nederlandse Loterij doet noodgedwongen al jaren weinig met ‘third-party’ cookies en is druk bezig met ‘first-pary’ data, ‘addressability’ en personalisatie.
De Autoriteit Persoonsgegevens adviseert uitgevers om direct een alternatief te zoeken voor een veelgebruikte methode voor het plaatsen van advertenties op basis van bezoekersgegevens. De toezichthouder zegt dat naar aanleiding van de uitspraak vorige week van de Belgische privacywaakhond. Die stelde vast dat de methode van vakorganisatie IAB Europe strijdig is met de Europese privacyregels.
Het Amsterdamse techbedrijf MessageBird heeft een slag geslagen met de aankoop van de domeinaam Bird.com.
E-commerce wordt voor B2B steeds belangrijker: meer aandacht voor conversieoptimalisatie. Wat zijn B2B-conversies, hoe meet je ze, en hoe verbeter je ze?
Over een maand gaat de nieuwe streamingdienst Viaplay in Nederland van start. De Zweden hebben zich inmiddels ingekapseld bij de grootste tv- en internetproviders en strooien met kortingen.
Klarna gaat een samenwerking aan met Good On You ter uitbreiding van het winkelaanbod in zijn app. De nieuwe partner brengt producten van 23 kledingmerken in van wie vaststaat dat hun producten eco-vriendelijk zijn gemaakt.
Reclame- en communicatiegroep Publicis zag de omzet in 2021 met tien procent stijgen als gevolg van herstel na de coronacrisis. De nettowinst bedroeg een miljard euro (+78%).
Het Europees werkende investeringsfonds Partech Partners neemt, samen met Peak, voor 55 miljoen euro een belang in de leverancier van e-commercetechnologie Channable.
De internationaal werkende data-uitgever Icecat boekt over het jaar 2021 meer winst dan omzet. Deze bijzondere situatie komt voort uit de verkoop van het belang in spin-off Hatch. Het geld wordt in een overnamepot gestopt.
DPG Media investeert komende jaren een kwart miljard euro in het versneld digitaliseren van het uitgeefbedrijf. Om dat te financieren, krijgt het concern honderd miljoen euro van de Europese Investeringsbank.