Nederlands e-commercebedrijf Hatch in Amerikaanse handen
Het Amerikaanse PriceSpider neemt alle aandelen van Hatch over. Directeur Joris Kroese wordt verantwoordelijk voor de Europese markt. “We zijn de geconsolideerde marktleider.”
Het Amerikaanse PriceSpider neemt alle aandelen van Hatch over. Directeur Joris Kroese wordt verantwoordelijk voor de Europese markt. “We zijn de geconsolideerde marktleider.”
Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.
Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.
Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.
Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.
SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.
De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.
De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]
Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.
Discovery-marketing wordt steeds belangrijker. Dat blijkt uit groeicijfers en uit trends als live-stream shopping, social commerce en influencer-marketing.
Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.
Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.
De podcast is in twee jaar tijd ontwikkeld van opkomend naar gevestigd ‘nieuw medium’. Toch liggen nog niet alle puzzelstukjes op zijn plaats voor de volgende groeispurt.
Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.
Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.