More stories

Premium

Nederlands e-commercebedrijf Hatch in Amerikaanse handen

Het Amerikaanse PriceSpider neemt alle aandelen van Hatch over. Directeur Joris Kroese wordt verantwoordelijk voor de Europese markt. “We zijn de geconsolideerde marktleider.”

Venture
Premium

Diederik Breijer leidt nieuwe groep United Playgrounds

Een nieuw bureaunetwerk ziet het licht in de vorm van United Playgrounds. Diederik Breijer staat er aan de leiding. Standard Investment begeleidt financiële kant.

Digital Agencies

De grote verandering: hoe bereik je de ‘nieuwe’ consument online?

Mede door de coronacrisis is het gedrag van consumenten veranderd. Het draait nu vooral om ‘Self Care Enthusiasts’ en ‘Empowered Activists’.

B2B Digital
Premium

Democraten willen gerichte advertenties aan banden leggen

Een nieuw Amerikaans wetsvoorstel zou vergaande gevolgen kunnen hebben voor het online advertentielandschap en met name voor bedrijven als Facebook en Google.

Online advertising
Premium

Brievenbussticker voortaan online aan/uit zetten

Vanaf 1 januari 2023 vindt de registratie van ieder huishouden om wel of geen reclamefolders te ontvangen digitaal plaats. Huishoudens kunnen hun voorkeur doorgeven en aanpassen via www.InMijnBus.nl. Hiermee verdwijnt de brievenbussticker uit het straatbeeld.

Online advertising

SEO: een specialisme met meerdere raakvlakken, maar een vak apart

SEO is een specialisme, maar SEO-specialisten kunnen breed worden ingezet. Antwoord op externe factoren: richt je op concrete doelen en blijf samenwerken.

SEO

ING: ‘Als markt mogen we best creatiever kijken naar alternatieven voor third-party cookies’

De aanstaande cookieloze wereld: hoe gaat het in de praktijk? Een gesprek met Djémilah Dalhuisen van ING over hoe de bank experimenteert met alternatieven.

Online marketing
Premium

Gebruik Google Analytics binnenkort mogelijk verboden

De Autoriteit Persoonsgegevens waarschuwt dat het gebruik van Google Analytics binnenkort mogelijk niet meer is toegestaan. De collega’s in Oostenrijk […]

Marketing

Merken die er nu niet toe doen voor consumenten missen de boot

Consumenten willen merken een rol laten spelen in hun leven. Zij verwachten dat merken positieve impact maken. Dus merken moeten er toe doen.

B2B Digital

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker blijkt uit cijfers en trends

Discovery-marketing wordt steeds belangrijker. Dat blijkt uit groeicijfers en uit trends als live-stream shopping, social commerce en influencer-marketing.

Online marketing
Premium

Jaspar Roos naar Human Inference

Jaspar Roos, bekend als host van Emerce conferenties, is aangetreden als marketing lead bij Human Inference. In het verleden was hij werkzaam als ABN AMRO, RoyalHaskoningDHV en Plug and Play. Hij gaat zich richten op de marketing, innovatie & partnerships van de Arnhemse organisatie die onderdeel uitmaakt van The Data Agency.

Online marketing

Vijf ontwikkelingen waar performance-marketeers in 2022 niet onderuit kunnen

Wat zijn de ontwikkelingen waar we in 2022 meer van verwachten? First-party data, conversion modelling, voice search, visual search, livestream e-commerce.

Online marketing
Premium

2021: Het jaar waarin podcast puber werd

De podcast is in twee jaar tijd ontwikkeld van opkomend naar gevestigd ‘nieuw medium’. Toch liggen nog niet alle puzzelstukjes op zijn plaats voor de volgende groeispurt.

Media
Premium

2021: forse mediabestedingen, ruim €4,7 miljard

Bol.com heeft afgelopen jaar 73 procent meer uitgegeven aan traditionele reclame. Alhoewel dit een forse stijging is, is de webshop hiermee niet de grootste procentuele stijging. Deze eer gaat naar MediaMarkt: met uitgaven van meer dan 23,8 miljoen euro in 2021 ziet dit merk een stijging van 204,6 procent in bruto offline advertentiekosten.

Online advertising
Premium

Marketeers willen meer online activiteiten in-house

Zestig procent van de marketeers wil meer online activiteiten in-house uitvoeren, niet meer uitbesteden. Het probleem is echter om goed personeel te vinden. Lukt dat wel, dan zien marketeers een duidelijke verbetering van de marketingoperatie.

Marketing