More stories

Premium

EDAY: de ‘nieuwe’ consument is betrokken

Mede vanwege de impact van de corona-pandemie is het gedrag van de consument veranderd. Van de elf types die het onderzoek van Euromonitor heeft gedefinieerd, zijn er twee die eruit springen: The Self Care Enthusiast en The Empowered Activist. Clemmentijn Treinen, Commercial Director Microsoft Advertising, laat er op EDAY haar licht over schijnen.

Online marketing

Voorkom deze zeven dure marketingfouten

Verouderde praktijken kunnen toch vaak lang doorgaan. Dit zijn zeven veelgemaakte fouten die je vrij eenvoudig kunt vermijden of herstellen.

Strategy
Premium

OTTO test shoppen met videostreams

Na een succesvolle eerste proef organiseert de Duitse e-commercegigant OTTO vanavond zijn tweede live videostream van waaruit kijkers direct aankopen kunnen doen.

E-commerce
Premium

Adeptiv gaat door als Springbok

Adeptiv, het label van onder meer Yourzine en Searchresult, neemt de naam van zijn nieuwe eigenaar aan: Springbok. Het zint op meer overnames.

Digital Agencies
Premium

Investering voor Nederlandse podcasthoster Springcast

Springcast, een SaaS-dienst om podcasts mee te publiceren, heeft een eerste financieringsronde doorlopen bij een groep particuliere investeerders. Het Nederlandse bedrijf wil een Europese speler worden met hosting en marketingdiensten voor podcasts.

Venture
Premium

Klarna koopt nog een prijsvergelijkingssite

Klarna heeft voor een onbekend bedrag de Scandinavische prijsvergelijker Pricerunner overgenomen.

Venture

Podcast The Brief: Veelzijdig communicatiegrootmeester Jan Driessen

The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Jan Driessen, ervaren communicatieman.

Communicatie

Addressability in een cookieloze wereld: hoe pak je dat aan?

Audience addressability wordt genoemd als een van de alternatieven voor de inzet van third-party cookies. Wat is het? Wat zijn de voor- en nadelen en hoe pak je het aan?

Online marketing
Premium

MeMo2 komt met real-time brand analytics

Digitaal meetspecialist MeMo2 brengt een nieuwe technologie uit waarmee merkmanagers real-time de sterkte, uniekheid en waarde van hun merk, en de fluctuaties daarin, continue kunnen monitoren. Het is voor het eerst dat er echte analytics op het merkdomein wordt gepresenteerd.

Analytics

B2B-marketingattributie: Kwaliteit versus meetbaarheid en van meten naar creëren

Sales vraagt om leads. Kies je als marketingmanager kwantiteit en snelheid of kwaliteit en de lange termijn? Hier de voor- en nadelen op een rij.

Online marketing
Premium

GroupM groeit 17 procent

Media- en reclamebureau GroupM groeide afgelopen jaar met zeventien procent. Wunderman Thompson schrijft volgens eigenaar WPP Group ook dubbele cijfers.

Marketing
Premium

Nieuw advertentieformaat voor digital out of home: The Cube

Digital Out of Home (DOOH) inkoopplatform Sage+Archer lanceert een nieuw advertentieformaat The Cube, een geanimeerde creatie die bestaat uit twee of drie zijdes die automatisch roteren.

Online marketing

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: Content (2/4)

Een goede contentmarketingstrategie draait niet alleen om de content zelf, maar ook om de totale customer journey en het verbinden van contentkanalen.

Contentmarketing
Premium

Klarna koopt online reisplanner Inspirock

Klarna koopt voor een laag miljoenenbedrag het Amerikaanse techbedrijf Inspirock, een bedrijf dat een online reisplanner bouwt en exploiteert.

Venture
Premium

‘Merken en influencers worden selectiever op elkaar’

Steeds meer merken grijpen niet zomaar naar een influencer voor online reclame. Ze worden selectiever, zoeken langere samenwerkingsverbanden en sturen meer op performance.

Media