More stories

People-based marketing en manieren om de juiste doelgroep te vinden 

People-based marketing start bij het leren kennen van je klanten, gebruikers of fans (in vervolg: klanten). Maar hoe start je zoiets op?

Online marketing
Premium

Hashtag al dertien jaar oud

Twitter vierde zondag de dertiende verjaardag van de #hashtag. In de afgelopen jaren groeide het welbekende ‘hekkie’ uit tot wereldwijd fenomeen.

Twitter/X
Premium

Out of Home: ‘2020 is verloren jaar’

De Out of Home markt krabbelt weer op na de versoepeling van de maatregelen rond COVID-19. Gedurende de zomerperiode hebben […]

Online advertising

Daan Vrijsen (Abovo Media): ‘Klanten willen steeds meer inzicht in de effecten van hun campagnes’

Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Vrijsen van Abovo Media over de wens van klanten om meer inzicht in de effecten van hun lopende campagnes te krijgen.

Online marketing
Premium

Oprichters kopen Scoupy terug van DPG

Marketingplatform Scoupy is terug bij zijn oprichters, onder wie Valentijn Bras. Uitgever DPG verkoopt de activiteiten van Scoupy voor een onbekend bedrag aan Effective Media & Marketing.

Online marketing

Server-side tracking & tag management, hype of toekomst?

Nu Google Tag Manager server-side (beta) is gelanceerd, gaat de populariteit van server-side tag management en daarmee server-side tracking naar alle waarschijnlijkheid toenemen.

Online marketing

Hoe gebruik je online conventies?

Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.

Online marketing

Zeven marketinglessen uit 2020

Elke crisis biedt kansen. Wisten je dat WhatsApp, Uber en Slack allen in 2009 tijdens het hoogte-/dieptepunt van de vorige crisis zijn opgericht?

Online marketing

Breng structuur en continuïteit in je salesproces

Is het structureel genereren van leads die moeten leiden tot pijplijn en business een terugkerende uitdaging? Richt dan je salesproces beter in.

Marketing

Marketing in crisistijd

Het marketingbudget lijkt het ideale potje om op te bezuinigen tijdens een crisis. Vorige crises laten echter zien dat dat […]

Online marketing
Premium

Infographic: marketing via TikTok

Het was flink onrustig rond TikTok afgelopen week, dankzij de ban die Donald Trump heeft afgeroepen. Met 2 miljard downloads wereldwijd begint het videoplatform ook steeds meer de aandacht van marketeers te trekken. Zeker met de introductie van het doet-het-zelf advertentieplatform TikTok for Business. Waar moeten marketeers rekening mee houden?

Online marketing

Van wildgroei naar verbinding: de tweede gouden eeuw in sales- en martech

Tien jaar geleden was het nog vrij makkelijk om de gouden speld in de hooiberg van marketing- en salestechnologie te vinden. Met zo’n 150 providers was het landschap relatief klein en overzichtelijk.

Online marketing

Marketing Mix Modeling in acht stappen

In het eerste deel van mijn blog heb ik meegenomen door het democratiseren van data. Dit keer ga ik verder in op Marketing Mix Modeling.

Online marketing
Premium

HubSpot: Nederland scoort beter met verkoopconversie

Nederlandse bedrijven zagen als gevolg van de coronacrisis de handel tussen maart en mei aanzienlijk teruglopen, maar in juni deed Nederland het beter dan andere markten, waaronder de VS en het Verenigd Koninkrijk, door een hogere conversie. Dat blijkt uit een analyse van verkoopplatform HubSpot.

Coronacrisis
Premium

Infographic: merkcampagnes via Facebook

Facebook heeft zelf een aantal tips gepubliceerd over het hoe je merkcampagnes op het platform kunt verbeteren. Vaak gaat het om schijnbaar kleinere veranderingen, die toch een grote impact kunnen hebben. Zie ook de bij deze infographic behorende video.

Online marketing