People-based marketing en manieren om de juiste doelgroep te vinden
People-based marketing start bij het leren kennen van je klanten, gebruikers of fans (in vervolg: klanten). Maar hoe start je zoiets op?
People-based marketing start bij het leren kennen van je klanten, gebruikers of fans (in vervolg: klanten). Maar hoe start je zoiets op?
Twitter vierde zondag de dertiende verjaardag van de #hashtag. In de afgelopen jaren groeide het welbekende ‘hekkie’ uit tot wereldwijd fenomeen.
De Out of Home markt krabbelt weer op na de versoepeling van de maatregelen rond COVID-19. Gedurende de zomerperiode hebben […]
Tijdens Emerce Digital Marketing Live gaat Hans Voorn in gesprek met Daan Vrijsen van Abovo Media over de wens van klanten om meer inzicht in de effecten van hun lopende campagnes te krijgen.
Marketingplatform Scoupy is terug bij zijn oprichters, onder wie Valentijn Bras. Uitgever DPG verkoopt de activiteiten van Scoupy voor een onbekend bedrag aan Effective Media & Marketing.
Nu Google Tag Manager server-side (beta) is gelanceerd, gaat de populariteit van server-side tag management en daarmee server-side tracking naar alle waarschijnlijkheid toenemen.
Wist je dat bij treinen de eerste klas aan de buitenkant kenbaar zijn gemaakt door een streep onder of boven het raam? Erg handig als je je positie wilt bepalen.
Elke crisis biedt kansen. Wisten je dat WhatsApp, Uber en Slack allen in 2009 tijdens het hoogte-/dieptepunt van de vorige crisis zijn opgericht?
Is het structureel genereren van leads die moeten leiden tot pijplijn en business een terugkerende uitdaging? Richt dan je salesproces beter in.
Het marketingbudget lijkt het ideale potje om op te bezuinigen tijdens een crisis. Vorige crises laten echter zien dat dat […]
Het was flink onrustig rond TikTok afgelopen week, dankzij de ban die Donald Trump heeft afgeroepen. Met 2 miljard downloads wereldwijd begint het videoplatform ook steeds meer de aandacht van marketeers te trekken. Zeker met de introductie van het doet-het-zelf advertentieplatform TikTok for Business. Waar moeten marketeers rekening mee houden?
Tien jaar geleden was het nog vrij makkelijk om de gouden speld in de hooiberg van marketing- en salestechnologie te vinden. Met zo’n 150 providers was het landschap relatief klein en overzichtelijk.
In het eerste deel van mijn blog heb ik meegenomen door het democratiseren van data. Dit keer ga ik verder in op Marketing Mix Modeling.
Nederlandse bedrijven zagen als gevolg van de coronacrisis de handel tussen maart en mei aanzienlijk teruglopen, maar in juni deed Nederland het beter dan andere markten, waaronder de VS en het Verenigd Koninkrijk, door een hogere conversie. Dat blijkt uit een analyse van verkoopplatform HubSpot.
Facebook heeft zelf een aantal tips gepubliceerd over het hoe je merkcampagnes op het platform kunt verbeteren. Vaak gaat het om schijnbaar kleinere veranderingen, die toch een grote impact kunnen hebben. Zie ook de bij deze infographic behorende video.