Rabobank: Corona brengt retail versnelde digitalisering
De trend was al onmiskenbaar: steeds meer retail- en groothandelsbedrijven stappen in e-commerce. Een nieuw sectorrapport van Rabobank laat zien dat dat sneller moet dan eerst werd aangenomen.
De trend was al onmiskenbaar: steeds meer retail- en groothandelsbedrijven stappen in e-commerce. Een nieuw sectorrapport van Rabobank laat zien dat dat sneller moet dan eerst werd aangenomen.
Tracking cookies helpen marketeers om gericht te kunnen adverteren. Hoe moet dat nu de regels langzaam worden aangescherpt?
Geen marketingmiddel is sterker dan het geloof van de medewerkers in de producten en diensten die het bedrijf aanbiedt.
Hillenaar Outdoor heeft een koper gevonden voor zijn 1200 buitenreclamevakken. 2C gaat samen met Clear Channel Nederland de exploitatie van deze vakken voor haar rekening nemen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.
Elke marketeer weet dat de verwachtingen van consumenten hoger zijn dan ooit. Ze willen niet alleen de keuze hebben uit […]
Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.
Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.
Elektronicamerk Miele heeft zijn ‘digitale hub’ geopend op de Zuidas in Amsterdam. Het Duitse bedrijf verkoos Amsterdam boven Berlijn, Stockholm en Londen voor het zogeheten Miele X, weet het FD.
Slechts een op de vijf marketingteams hebben alle cruciale digitale expertises in huis. De rest huurt dat in, al wil een aanzienlijk deel die vaardigheden liever insourcen. De grootste drempel: gebrek aan mensen en kennis binnenshuis.
Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een campagne van Reporters without Borders in Minecraft over persvrijheid en censuur omzeilen.
Met een steeds veranderend aanbod van duizenden marketingtools is het creëren van een volwassen martech-stack voor veel organisaties een grote uitdaging.
Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.
De Bond van Adverteerders heeft in een gesprek met Facebook Nederland aangedrongen op zelfregulering. BvA is een van de oprichters van de Stichting Reclame Code. Daarin spreken alle belanghebbenden in de reclame-industrie gedragscodes af, die bijdragen aan het vertrouwen in media en reclame.
Wanneer heb je als marketeer voor het laatst een video over sales gekeken? Naast de bekende zaken waar een marketeer zijn kennis over moet bijhouden, is het ook belangrijk om inzicht te krijgen in het salesproces. Na het zien van deze 9 inspirerende videos over sales, mag je jezelf met recht een ‘smarketeer’ noemen.